$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פורמולה 1: הימור בטוח במונקו

נהגי מרצדס ימשיכו את מאבקם הפרטי ברחובות הנסיכות

משה פינצ'בסקי  24.05.19 - 10:15
לואיס המילטון במקצה האימונים במונקו (צילום: Getty)
לואיס המילטון במקצה האימונים במונקו (צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

המירוץ היוקרתי באליפות העולם ייערך בסופ"ש הקרוב במונקו. כל המי ומי יגיעו לראות ובעיקר להראות וכל המינגלינג של עשירי תעשיית הרכב ומונקו ייכנס לאוברדרייב. בכדי להצדיק את כל חגיגת הכסף הזו, ייערך גם מירוץ על המסלול הכי לא מתאים לפורמולה 1 שניתן לתאר. מירוץ שמוכרע בדירוג ובזינוק. זוכרים מה קרה ללקלר בבחריין כשאיבד את כוח המנוע? דבר דומה קרה בשנה שעברה לריקארדו במונקו, והוא בכל זאת ניצח...

המירוץ בברצלונה לא מבשר חדשות טובות גם מבחינת התחרותיות הצפויה במונקו. ישנם הרבה הבדלים בין המאפיינים של המסלול בברצלונה למסלול במונקו, אבל מקובל להסתכל על הסקטור האחרון והמפותל בברצלונה כאיזה מדד גס לביצועי המכוניות במונקו. ובכן, החדשות רעות. לא רק שמרצדס ריסקו את פרארי בסקטור הזה, אלא אפילו רד בול, שתמיד איכויות השלדה שלהן הקנו להם יתרון שם, היו נחותים ממרצדס. כלומר אפילו רד בול לא יושיעו מול מרצדס (למרות שיהיו עדיפים על פרארי) ובניגוד לעבר, כרגע יש להם רק נהג תחרותי אחד. כל תקווה מקומית לניצחון של לקלר תצטרך לחכות לפחות לשנה הבאה.

 מזג האוויר צפוי להיות רגיל ושמשי לעונה, כך שגם הפתעות מכיוון זה לא תהיינה. המסלול במונקו מחייב כמובן את החבילה האווירודינמית עם מקסימום ההצמדה כאשר הגרר כמעט ואינו נחשב. במקביל המכוניות מכווננות גם למקסימום אחיזה מכנית באמצעות מתלים רכים ככל שניתן וכמובן שפירלי מביאה את הצמיגים הרכים ביותר האפשריים, דהיינו: הרכה = ההייפר סופט של שנה שעברה, המידיום = האולטרה סופט והקשה = הסופט. מאחר והאספלט הסטנדרטי של כבישי מונקו אינו מקנה אחיזה כמו במסלול ייעודי ובגלל שהמסלול מוצל ברובו, הרי שקיימת בעיה ידועה לחמם את הצמיגים מהר מספיק לטמפרטורה גבוהה בכדי שיהיו יעילים ואז כמובן להשאיר אותם שם. עד כה מרצדס הוכיחו השנה שלא רק שיש להם את ההצמדה הגבוהה ביותר, אלא שהם גם מצליחים להוציא יותר מכל קבוצה אחרת מהצמיגים ובמונקו זה אפילו יותר קריטי מאשר במסלולים ייעודיים.

מאחורי שלושת הקבוצות הגדולות אני מהמר על מקלארן וטורו רוסו. יש להן מכוניות זריזות והצלחה יחסית עם הצמיגים. האס צריכים מסלול עם פניות מהירות וארוכות בכדי לחמם את הצמיגים ואת זה אין במונקו. רנו היו אמורים לתת פה פייט לפחות למקלארן, אבל נראה שגם הם סובלים כמו האס מהיעדר פניות מהירות. אלפא רומיאו יהיו קרובים, אבל חסרה להם ההצמדה האווירודינמית המקסימלית בכדי להתמודד בחוד. מבחינה זו, גם רייסינג פוינט סובלת ועל ויליאמס כבר דיברנו. הם רק במצב בו היו צריכים להיות בהכנות לעונה.