$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סופת אקשן

צפוי מירוץ משוגע ביפן על רטוב או על יבש

משה פינצ'בסקי  11.10.19 - 10:13
פרארי (צילום: Getty)
פרארי (צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

שעות הבוקר אולי אינן מתאימות לדימוי של שתייה חריפה, אך חצי הכוס הריקה הינה האליפויות הסגורות של מרצדס והמילטון, בעוד שנותרה לנו חצי כוס מלאה בסאקה חריף (האמת שאני מעדיף אומאשו) של מאבק צמוד ופתוח בין שלושת הקבוצות הגדולות על אחד מהמסלולים המהירים והמאתגרים ביותר בפורמולה 1 – סוזוקה.


מסלול הבית המקורי של הונדה נחשב בעיני רבים (כולל הנהגים), כאחד המסלולים המאתגרים ביותר בעולם בו נדרש שילוב ברמה הגבוהה ביותר בין יכולת הנהג לעזור בכיוונון המכונית ליכולת נהיגה על הקצה שנדרשת על מנת לשלב בצורה המיטבית בין רצפי הפניות האייקונים של המסלול, ובמיוחד רצף פניות ה ״esses״ בתחילת ההקפה שמשלבות שינויי כיוון במהירות גבוהה יחד עם שינויי זוית שפיעה של המסלול וגם שינוי גובה. הקטע הזה כה דומיננטי במסלול שלמעשה הקבוצות מנסות למצא את הפשרה שתתן להם את הביצועים הטובים ביותר שם יחד עם מהירות מספקת בישורת האחורית.


אז מה יש לנו פה?

ניתן להגיד שמאפייני סוזוקה הינם פניות מהירות, ארוכות, שינויי כיוון חדים וכוחות צידיים מהגבוהים והארוכים באליפות על הצמיגים. זו הסיבה שפירלי הביאה לסוזוקה את שלושת התרכובות הקשות שלה שאכן מתאימות בין שמותיהן בשנה שעברה להגדרות שלהן השנה: הצמיג האדום הרך הוא תרכובת הסופט, צמיג הביניים הצהוב הוא תרכובת המידיום והצמיג הקשה הלבן הוא תרכובת ההארד.


ניתן לראות שבחירות הצמיגים מציגות את מאפייני המכוניות של הקבוצות. כך מרצדס מתקשים להוציא את המקסימום מהתרכובות הרכות יותר ובוודאי שוב ינסו לעבור את מקצה ה Q2 על צמיגי הביניים בכדי לייצר לחץ אסטרטגי על פרארי או רד בול אם הנהגים שלהן ימוקמו לפניהם על הגריד. חרף השחיקה הגבוהה יחסית שהמסלול מסב לצמיגים, צפויה אסטרטגיה של עצירה אחת בלבד במירוץ יבש ללא מכונית בטיחות. פרארי עשויים לנסות זינוק על הרכים ומעבר לביניים או הקשים. לגבי רד בול קשה יותר לדעת, אבל מזג האוויר עשוי לטרוף הכל גם אם ביום המירוץ המסלול יהיה יבש, שכן סופה חזקה עשויה לשטוף כל זכר של גומי מהמסלול ולמעשה ״לאפס״ אותו למצב שנקרא ״ירוק״ ביום המירוץ, כלומר דומה למצבו של המסלול בימי שישי כשהמכוניות עולות עליו לראשונה. זו עוד בעיה שהקבוצות תצטרכנה להתמודד איתה ולרב מצב כזה מגביר את שחיקת הצמיגים ועשוי לשחק לטובת מרצדס או לתפוס קבוצות לא מוכנות במירוץ ולכפות עליהם עצירה נוספת.


מזג האוויר צפוי להיות גשום בשישי, סוער בשבת ויפה בראשון, מה שהופך את יום שישי לניסוי למקרה של מירוץ גשום, יום שבת כנראה יבוטל לחלוטין ובראשון יהיה דירוג מוקדם מאד לפנות בוקר ומירוץ בשעה היעודה. ללקק את האצבעות! מדוע? כי זה בדיוק המצב בו הקבוצות צריכות להמר בלי שיש להן כמויות מידע עצומות בכדי לכוונן את המכוניות בצורה אופטימלית ואז יש הפתעות ואז הנהגים פתאם עושים הבדל עצום. כמובן שאם המירוץ יהיה גם רטוב, אז בוודאי שיש סיכוי למעדן נוסח הוקנהיים, למרות שלפי דעתי מצב כזה עשוי להשאיר את הבמה להמילטון ולורשטאפן,  נהגי הגשם המוכחים. נסייג זאת בכך שמלבד הוקנהיים לא ראינו את יכולות המכוניות בגשם וייתכן שתהיינה הפתעות!


מרצדס משודרגים

על מסלול יבש, יהיה מעניין לראות. אם מרצדס יצליחו להוציא את המקסימום מהשיפורים שהם הביאו לסוזוקה. התנאים עשויים לעבוד נגדם. מאידך גיסא, מאפייני סוזוקה שונים מאד מהמסלולים האחרים של אחרי החופשה  ו״הקיץ האינדיאני״ של פרארי. אפילו ספא שונה מסוזוקה, כי בעוד בספא המקטע הראשון והשלישי המהירים מכריעים ופרארי יכלו לסבול במקטע השני עם הפניות הארוכות, הרי שבסוזוקה היחס הפוך וברב המסלול נדרשת יכולת פנייה מהירה וארוכה ורק בישורת האחורית המהירות הסופית מדברת. בקיצור, המסלול בסוזוקה יהיה מבחן חדש ושונה לפרארי (ואף מילה על הבלאגן בין הנהגים פוסט סוצ׳י, למרות ההודאה של פטל) ובתנאי מירוץ יבש, מרצדס הוכיחו יתרון מסויים, במיוחד אם שחיקת הצמיגים תהיה גבוהה מהרגיל.


רד בול ובמיוחד הונדה, עשו ויעשו הכל בכדי להוציא את המקסימום במירוץ הביתי. יהיה זה מבחן קשה למנועים החדשים (גרסה 4) שהונדה הציגה, אבל כאמור, בניגוד לספא, כוח המנוע פחות קריטי בסוזוקה. בוודאי אם המירוץ (או אפילו רק הדירוג) יהיה רטוב וורשטאפן יוכל לזנק מהחוד ולהוביל. קשה לי לדמיין מישהו מצליח לעקוף אותו על המסלול. אולי, אולי, אם יגמרו לו הצמיגים כפי שקרה בהונגריה.


בשדרה המרכזית

במרכז הגריד אני צופה להובלה של מקלארן ורנו, אבל ההפרשים הזעירים גם כך בין הקבוצות עשויים ליצור הרבה הפתעות במצבי לחץ כמו דירוג ״על עיוור״ ביום ראשון. תארו לכם דירוג ביום ראשון על מסלול מתייבש לאחר סופ״ש סוער, כאשר יודעים שבעוד כמה שעות המירוץ יהיה בתנאים יבשים ו״ירוקים״ לגמרי. יהיה שם שישו ושמחו!


בחוסר וודאות שכזו, מעניין יהיה לבחון כמה דברים. האם טורו רוסו יהנו מהכוח הנוסף החדש של הונדה בדירוג? האם השיפור בהאס בסוצ׳י היה רק בגלל השחיקה הנמוכה שם? האם המומנטום השלילי באלפא רומיאו ימשיך ומה יעשה קוביצה עם ההגה המיוחד החדש?


יאללה! לכוון שעונים מעוררים!