רשמית: פרננדו אלונסו ישתתף בראלי דקאר

קבוצת המירוצים של טויוטה הכריזה רשמית כי אלוף הפורמולה 1 לשעבר יקח חלק במירוץ הראלי המפרך שיוזנק בינואר בערב הסעודית. אלונסו: "זה המירוץ הקשה ביותר על כדור הארץ"

ניר בן טובים  28.10.19 - 12:58
טנדר ה-טויוטה היילקס 4X4 של קבוצת טויוטה (צילום: Getty)
טנדר ה-טויוטה היילקס 4X4 של קבוצת טויוטה (צילום: Getty)
תחילת כתבה

חטיבת המירוצים של טויוטה, 'גאזו-רייסינג' הכריזה ביום שישי האחרון בדרום אפריקה כי אלוף הפורמולה 1 לשעבר פרננדו אלונסו (38) יתחרה בראלי דקאר הקרוב שיוזנק בינואר בערב הסעודית. דברים אלו אינם באים כרעם ביום בהיר לשוחרי הספורט המוטורי, שכן הספרדי התנסה במכונית הראלי של טויוטה באמצע השנה  במסגרת מקצה אימונים מיוחד, אבל באותה העת סרב לאשר האם הוא עתיד לקחת חלק במירוץ היוקרתי. 

אלונסו, שזכה פעמיים באליפות הפורמולה 1 בשנים 2005-6 תחת קבוצת רנו וכן הוכתר פעמיים כאלוף במירוץ הלה-מאן בשנתיים האחרונות עם טויוטה, ינהג בטנדר-ראלי מסוג טויוטה היילקס 4X4 כשלצידו הנווט מארק קומה (אלוף הדקאר המעוטר בקטגוריית אופנועים בשנים עברו). לקבוצת הדקאר של טויוטה פורום מיומן של נהגים ונווטים המונה עוד שלושה צוותים בהם גם אלוף הדקאר הנוכחי נאסר-אל עטייה. 

אלונסו זומן למשטר אימונים עם קבוצת הדקאר החל באוגוסט האחרון והוא אף השתתף במירוץ ליכטנברג 400 אותו סיים במקום ה-16. לאחר מכן השתתף בראלי מרוקו שנחשב בעיני רבים ל"חימום" היעיל ביותר לקראת דקאר 2020. במהלך המירוץ סיכוייו לסיים בעשיריה הראשונה היו גבוהים והוא הפגין יכולת מרשימה, עד שלרוע מזלו התרסק לתוך תעלה וסיים את הראלי במקום ה-26 בסופו של דבר.    

מוכן לקרב

לאחר שפרש מפורמולה 1 ב-2018 אלונסו בחר לחפש אתגרים חדשים ולבחון את כישוריו במכוניות נסקאר במסגרת מירוץ האינדי 500 שהסתיים עבורו בתחושת החמצה. "אחרי פורמולה 1, התחלתי לגלות אפיקים מרגשים בספורט מוטורי ואת המירוצים המיתולוגיים", כך אמר ביום שישי האחרון. "אז התחלתי עם אליפות העולם במירוצי סיבולת (לה-מאן), זכינו שם פעמיים ותחושת השייכות והמשפחתיות שהרגשתי בטויוטה פתחה את התאבון לתארים נוספים. אחד מהם הוא זה: מירוץ ראלי דקאר. זה המירוץ הקשה ביותר על כדור הארץ".

מירוץ הדקאר הראשון התקיים ב-1978 וברוב גלגוליו התפרסם כמירוץ 'ראלי-פריז-דקאר' אחרי שהוזנק מהבירה הצרפתית, דהר על מדבר סהרה והסתיים בבירת סנגל. בשנים מאוחרות יותר חלה התרדרות חמורה במצב הבטיחוני השורר בדרום אפריקה וחשש לחיי הנהגים והרוכבים. אי לכך, המארגנים העתיקו את האירוע (במהותו) לדרום אמריקה. השנה הוא כבר נערך בערב הסעודית - קו הזינוק יהיה בג'דה ב-5 בינואר ויסתיים ב-17 בינואר באזור באל קידיה. התוואי משופע דיונות טובעניות, איזורים מסולעים ועוד מוקשי טבע שיקשו מאוד גם על הנהגים המנוסים ביותר.

אלונסו הוא לא נהג הפורמולה 1 היחיד בהסטוריה במירוצי הדקאר, אבל הוא כן אלוף ה-F1 היחידי שעתיד להשתתף בו. ב-40 השנים האחרונות גויסו לדקאר נהגי פורמולה 1 רבים בהם ג'קי איקס, ז'אן לואי שלסר, ז'אן פייר ז'רייר, ז'אק לפיט, יאן לאמרס, פול בלמונדו (בנו של השחקן האגדי) ועוד.  

רוצה לחזור, אבל תלוי איך

מלבד ההתרגשות הגדולה שמלווה את אלונסו לקראת דקאר,  התייחס גם לאפשרות חזרתו למירוצי הפורמולה 1 בשנת 2021 אחרי העונות הקצרות במקלארן-הונדה. התנאים לשובו של הספרדי כפופים לדבריו לרגולציות החדשות שעשויות להפוך את הסבב לתחרותי יותר וצמוד נוכח הגבלות תקציביות וטכנולוגיות אליהן מתנגדות בינתיים שלוש הקבוצות המובילות (מרצדס, פרארי ו-רדבול). "אחרי דקאר אני אתכונן שוב לאינדי 500. לאחר מכן אני אבחן את התמורות בפורמולה 1. אם הרגולציות החדשות תצאנה לדרך זה יהיה מעניין, אבל כרגע לפי הבנתי הסיכויים הם 50/50. יש פה הזדמנות לשינוי יסודי - בלי קבוצה אחת דומיננטית כמו עכשיו. אם זה משהו שיקרה אני אשקול חזרה לפורמולה 1, בהחלט. אני חושב שהמהלך החשוב ביותר הוא לאזן בין הקבוצות. שהתנאים יהיו הוגנים כלפי כולם", כך ציין. 

בינתיים יצא אלונסו בסוף השבוע הקרוב לאימונים נוספים עם קבוצת טויוטה באיזור מדריד. דקאר, לפני הכול.

הדפס