$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רשמית: פטל עוזב את פרארי

המשא ומתן בין הצדדים הגיע למבוי סתום. נהג הפורמולה 1 הגרמני יחפש קבוצה חדשה בשנה הבאה

ניר בן טובים  12.05.20 - 12:37
סבסטיאן פטל. רצה להיות כמו שומאכר בפרארי. לא הצליח (צילום: Getty)
סבסטיאן פטל. רצה להיות כמו שומאכר בפרארי. לא הצליח (צילום: Getty)

הרבה ספקולציות היו לגבי עתידו של סבסטיאן פטל בקבוצת הפורמולה 1 של פרארי בשבועות האחרונים, ולא רק בגלל ביטולים שנבעו בעקבות נגיף הקורונה וחוסר הוודאות הכלכלי. הגרמני בן ה-32 ביקש להאריך את חוזהו בפרארי אחרי עונת 2020 בתנאי שכר שהולמים את כישוריו ואת ניסיונו, אולם נראה שהצדדים לא הצליחו להגיע להבנות. בכלי התקשורת באיטליה אומרים כי כבר היום (שלישי) עשויה לצאת הכרזה מאת פרארי על סיום דרכו בקבוצת הפורמולה 1 האיטלקית.

בפרארי דנו ממושכות בעתידו של פטל שחלם להיות הגרמני הבא אחרי שומאכר (ממנו קיבל השראה בתור ילד  במכונת קארטינג) לזכות באליפות הפורמולה 1 עם הסקודריה. פטל הגיע לפרארי בשנת 2015 עם תארים מקבוצת רד-בול, אולם לא הצליח לשחזר את הישגיו. למרות זאת, הוא המשיך לקבל תמיכה נרחבת, עד שבפרארי סימנו נהג שאולי יצליח להשלים את המשימה במקומו - שארל לקלר. יליד מונקו בן ה-22 שחתום על חוזה עד 2024, היה מהיר מפטל בעונה הקודמת והוא נחשב בעיניהם כמי שעתיד לזכות באליפות לראשונה מאז קימי רייקונן, שעשה זאת בשנת 2007. 

פטל פעל בכמה מישורים לסגור עם פרארי חוזה לעוד שנתיים, אולם תנאי השכר היו מופרזים לטענת האנשים במרנלו ולא היו מוצדקים ביחס לתוצאות שניפק. בראיון לעתון האיטלקי 'גזטה דלו ספורט' אמר לאחרונה הגרמני כי "אמנם אני בן 32, אבל לא מרגיש זקן". לגבי עתידו רמז לאחרונה שכל הדלתות פתוחות: "לנהוג בקבוצה אחרת מלבד פרארי? אני חושב שיש לי דוגמא לגרמני שצעד בנתיב הזה" (שומאכר).

פטל אומר שהוא עדיין נהנה מאוד מסבב הפורמולה 1 וכנראה שפרישה איננה באה בחשבון. השאלה היא, לאן פניו מועדות? הדלת במרצדס נעולה, וקשה להאמין שהוא ירצה לשמש כינור שני בקבוצת רד-בול לעוד נהג בעל פוטנציאל גדול לזכות באליפות ה-F1, מקס וורשטפן. אולי רנו ו-מקלארן תהיינה מתאימות יותר לסיום הקריירה המפוארת שלו. 

על הפרידה מפטל הגיב מנהל הקבוצה, מתאה בינוטו: "הגענו להחלטה הזו ביחד ואנו חושבים שזהו הפתרון הטוב ביותר לכל המעורבים. זה לא היה צעד קל, בהתחשב בערך של פטל כאדם וכנהג. זו הייתה מסקנה משותפת ברוח ידידותית - זה הזמן של כל אחד מאתנו להמשיך במסע בדרך נפרדת בהתאם למטרות שכל אחד הציב לעצמו".

משחק הכסאות

בינתיים, הרבה שמועות מגיעות לאזני פטל על יורשים פוטנציאליים שיתפסו את מושב הנהג שלו. בין השמות שנזרקו לחלל נמנה את דניאל ריקרדו וקרלוס סיינז, אך בשלב הזה מדובר בדיווחים לא מאומתים. נמתין לעוד התפתחויות לקראת סוף השנה המוזרה הזו, שבעדרם של מירוצים אמתיים עברה לממד משחקי הוידאו.  עונת הפורמולה 1 תפתח ככל הנראה בגרנד פרי האוסטרי ב-5 ביולי, אולם החלטה סופית תתקבל בסוף החודש הנוכחי.