$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הפתעה בהונגריה?

על המסלול המפותל והאיטי יש לרדבול סיכוי להפתיע את מרצדס

משה פינצ'בסקי  17.07.20 - 08:27
מקס וורשטפן במסגרת ראיונות לקראת הגרנד פרי בהונגריה (צילום: Getty)
מקס וורשטפן במסגרת ראיונות לקראת הגרנד פרי בהונגריה (צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

לפני שנה הרגזתי את אוהדי המסלול ההונגרי כשכתבתי שהוא אינו מתאים לפורמולה 1 ויותר דומה למסלול קארטינג. "הנאחס" שלי כמובן יצר את אחד המירוצים הטובים בהונגריה אי פעם ובכל העונה שעברה. ההימור של מרצדס על החלפת צמיגים להמילטון נראתה שגויה, אך אפשרה ללואיס לצוד את מקס וצמיגיו הנגמרים ולבצע עקיפה תחרותית במסלול שלא אמור לאפשר זאת. 

תוואי המסלול כולל פניות איטיות עד בינוניות וארוכות, המשתלבות זו בזו ויוצרות רצפים שמקשים מאד על המכוניות להישאר צמודות. שתי הפניות האחרונות במסלול ארוכות במיוחד ומקשות מאד על המכוניות להישאר קרובות מספיק ביציאה לישורת הזינוק סיום שהיא פחות או יותר הזדמנות העקיפה הנורמלית היחידה במסלול. הקבוצות מריצות את המכוניות עם הצמדה מקסימלית לטובת הפניות בידיעה שהמחיר בקטעים הישרים כמעט לא משפיע וכמובן שההצמדה תורמת גם לעמידות של הצמיגים, אבל ברגע שההצמדה נפגעת בגלל קרבה למכונית מלפנים, הנהג לא יכול לעשות דבר.

מאפייני מסלול כאלה מתאימים לקבוצות עם המכוניות בעלות יכולת הצמדה גבוהה ואחיזה מכנית טובה בפניות האיטיות. חשוב להדגיש שאמנם להספק יש חשיבות פחותה במסלול הזה, אבל הוא לא פוגע. היתרון של מרצדס מבחינת כוח על רד בול הונדה, לא יבוא כמעט לביטוי בהונגרורינג, אבל דווקא ה-DAS עשוי לעזור למרצדס לכוונן את הסטאפ של המכונית טוב יותר, כך שהמכונית תחמם מספיק מהר את הצמיגים בדירוג, מבלי לפגוע בהם יתר על המידה במהלך המירוץ. בהונגריה בשל המהירות האיטית המירוץ ארוך ולרב חם ביותר, כך שיכולת שימור הצמיגים או לחלופין, חימום מהיר שלהם בדירוג, עשויים להכריע את הדירוג והמירוץ כאחד.

מזג האוויר הצפוי יהיה חם, אך לא לוהט כרגיל וזה באופן היסטורי פועל לטובת מרצדס שנוטה לסבול יותר בחום, בגלל תכנון קירור גבולי יותר. פירלי מביאים את אותן תרכובות כמו בשנה שעברה ולכן אסטרטגיית החלפות הצמיגים תהיה תלויה מאד בחום ובפריסת המכוניות על המסלול בכל רגע נתון.

מאחורי מרצדס ורד בול צפוי להתפתח מאבק צמוד מאד בין פרארי, רייסינג פוינט ומקלארן, כאשר אולי רנו יוכלו להצטרף. פרארי סבלו מאד מהישורות באוסטריה ולא יסבלו בהונגריה. לטענת אנשי מקלארן, מכוניות הפרארי היו מהירות מהם בפניות באוסטריה, כך שלא אתפלא אם פרארי יצליחו לנצח את מקלארן. השאלה היא היכולת של רייסינג פוינט. המרצדס של שנה שעברה הצטיינה בהונגריה, כך שלא צפויה להם בעיה מיוחדת, אבל עננת הערעור של רנו תמשיך להיות תלויה מעליהם. פרז וסטרול אינם המילטון, אך בהחלט מסוגלים להוציא את המקסימום מהצמיגים, כך שללא קשר למיקומם על הגריד, הם יהוו גורם משמעותי מאד במירוץ.

שימו לב לזה

הקבוצה שעשויה להפתיע היא אלפא טאורי. מאפייני המכונית שלהם אינם כה ברורים וכאמור קשה מאד להקיש מהביצועים ברדבולרינג לביצועים בהונגרורינג. מסלולים די מהקצוות הקיצוניים הנגדיים של הספקטרום.

מאחור יהיה מעניין לא פחות לגלות את דירוג הביצועים בין אלפא, האס וויליאמס. כמו שפרארי פחות יסבלו מחוסר הכוח, כך גם אלפא והאס. מנגד, ראסל חייב להראות שהבחירה של מרצדס בבוטאס, לא פוגעת בביטחון שלו. מדובר באחד הכשרונות העולים ואני מקווה שבהונגריה יוכל להפגין זאת ולבקר שוב ב-Q2.

איזה כיף זה מירוץ כל סוף שבוע? פחות לאנשי הקבוצות שמצויים בסגר בפאדוק כבר שבוע שלישי ברציפות.