$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סבסטיאן פטל: "אני רוצה להתקרב לפסגה ב-2021"

הנהג הגרמני, אלוף העולם 4 פעמים לשעבר בפורמולה 1 כבר מכין את הקרקע לעונה המסקרנת בקבוצת אסטון מרטין

ניר בן טובים  04.01.21 - 10:35
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)

תגיות: סבסטיאן פטל

סבסטיאן פטל מביע הרבה נחישות לקראת שנת 2021, משהו שנעדר ממנו בתקופת פרארי, וזאת בין היתר משום שהגרמני משוכנע שעונה מדכדכת כמו זו שהסתיימה לא תשוב לעולם. מצד שני, הציפיות מאלוף העולם לשעבר שחגג ביולי האחרון 33 פחות מוגזמות מכפי שהיו באמצע העשור הקודם, שם נכשל לשחזר את הישגיו ברד-בול וסיים ללא תואר אליפות אחד עם האדומים אחרי שש שנים מאתגרות.

אז מה הלאה? ובכן, בראיון שקיים לאחרונה עבור אחד מערוצי הטלוויזיה באיטליה, לרגל יום הולדתו ה-52 של שומאכר שצוין אמש (ראשון, ה-3 בינואר), פטל אומר שהוא רוצה "להתקרב לפסגה ב-2021" עם קבוצתו החדשה באסטון מרטין (רייסינג פוינט לשעבר). "המטרה תהיה שונה. אני צריך לגרום לקבוצה להתקדם בכל הבחינות. אגייס את הניסיון שצברתי והיכולת מאחורי גלגל ההגה כדי לגרום לזה לקרות. אני במקום טוב בקריירה שלי כרגע. יש לי הרבה יותר בטחון. יש חזון. יעדים. שאיפות. אבל אני לא מחפש ערבויות להצלחה בעתיד - רק הרבה עבודה קשה. אנחנו חייבים לנצל את הרוח האופטימית בקבוצה ובה בעת, להתקדם כמה שיותר לכוון הצמרת. פטל לא שוכח כמובן להזכיר (לעצמו) וגם לשואלים אותו מי תהיה הכי דומיננטית על הגריד. "ברור שמרצדס שוב יהיו הפייבוריטים לשנה הבאה".

עוד אומר פטל כי השנים בפרארי עיצבו אותו וביגרו אותו על המסלול ומחוצה לו. "לא שכחתי לנהוג. אבל למדתי לנתח למה אני לא תמיד סוחט את המקסימום מעצמי. לפעמים אתה המכשול של עצמך. יש הרבה דברים שעשיתי לא נכון ושגיתי; לעתים זו הגישה, לפעמים צורת הדיבור, בפעמים אחרות קשה לך לארגן את סדר העדיפויות הנכון. זה מאוד מתסכל, אבל לומדים מזה הרבה על החיים. תמיד יש עליות וירידות, אבל אין לי חרטות על מה שהיה - זה חלק מתהליך הלמידה שלנו כבני אדם".  

פטל תמיד ראה במיכאל שומאכר מודל לחיקוי, ובכל הזדמנות דואג להחמיא לו ולהשפעה שהייתה לו עליו וכעת הוא מתרגש מאוד שהבן שלו, מיק שומאכר יהיה לצידו על המסלול. "בשבילי, הקייזר היה ונשאר הגדול מכולם. אני חושב שזה בזכות העובדה שהוא נהג הכי מהר במכונית של פרארי והביא 100% מעצמו לכל מירוץ. הדינמיקה שלו השתלבה גם עם האמינות שהפגינה המכונית של פרארי בתקופה הכי טובה שלה. אני מאוד שמח שמיק שומאכר הצטרף לפורמולה 1 (קבוצת האס). אני אשתדל להעביר לו קצת ממה שאבא שלו נתן לי".