$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מפגן העוצמה של פיג'ו

מציגה את מכונית המירוץ ההיברידית 9X8 לתחרות הסיבולת באירופה ומבשרת על חזרה לסבב היוקרתי

ניר בן טובים  07.07.21 - 08:38

תגיות: פיג'ו

פיג'ו מכינים את הקרקע לחזרתם אל אליפות העולם במירוצי סיבולת בשנת 2022 בתום העדרות של שנים ארוכות, למעשה מאז הסירו את השתתפותם בשנת 2012 עקב קשיים כלכליים. לצרפתים יש היסטוריה ארוכה ועשירה ב-WEC עם רכב ה-905 (1990-1993) ו-908 (2007-2011) שהייתה כאמור האחרונה עד כה.

אמש (שלישי), הוצגה גרסה קיצונית וכמעט בשלה של היורשת הרוחנית שלהן, ובכך מחזירה את המותג לקהילת 24 השעות בלה מאן, מירוץ האספלט התובעני ביותר באירופה. מכונית זו, שהוצגה בשנת 2019 כרעיון בלבד, עוקבת אחר הכותר של קודמותיה למעט הבדל אחד ספציפי: שם הדגם אינו מכיל '0', אלא 'X'. האות אינה סתם לקישוט, שכן לפי פיג'ו ספורט ה-X מייצגת את העובדה שה-9X8 מצוידת הנעה כפולה היברידית.

פיג'ו 9X8 הוא רכב סיבולת מהפכני, מהרבה בחינות באורך 5 מטר ורוחב יותר מ-2 מטר ושגובהו 1.18 מטר בלבד. בניגוד אל 908, ל- 9X8 אין מנוע דיזל אלא מנוע בנזין. זהו V6 בנפח 2.6 ליטר עם שני מגדשי טורבו ששולח 680 כוחות סוס לגלגלים האחוריים. מקור הכוח, המוצמד לתיבת הילוכים חצי-אוטומטית עם שבעה הילוכים, עובד יחד עם מנוע חשמלי 272 כ"ס המניע את הגלגלים הקדמיים. כוח המערכת מוגבל ל-680 כ"ס והתחתית מסתירה סוללת 900 וולט שפותחה על ידי TotalEnergies, Saft ופיג'ו ספורט. למרבה הפלא, ל- 9X8 אין כנף אחורית כפי שמקובל לעתים בקטגוריה הזו. פיג'ו אומרת שגוף המכונית מייצר מספיק כוח הצמדה בפני עצמו.   

פיג'ו אומרת שהיא תשלח את הגרסה הסופית של ה-9X8 למסלול בחודשים הקרובים. בשנה הבאה, המכונית תוצג בפעולה בסדרת ה-לה מאן של ה-WEC. בסך הכל, שבעה נהגים עולים מאחורי ההגה של המפלצת ההיברידית תוצרת צרפת בהם קווין מגנוסן, לשעבר נהג F1 בהאס. "תכנון המכונית החדשה היה חוויה נהדרת מכיוון שהיה לנו החופש להמציא, לחדש ולחקור דרכים חלופיות לייעל את ביצועי המכונית, במיוחד האווירודינמיקה", כך אומר ז'אן מארק פינו, מנהל חברת Stellantis Motorsport, שהחמיא לצוות ההנדסה והוסיף:" ה- 9X8 השיגה מידה של יעילות אווירודינמית המאפשרת לו להסתדר ללא הכנף האחורית. אל תשאל אותנו כיצד - זה סוד שננסה לשמור עליו כמה שיותר זמן".

חשוב יותר לנו, כמי שצופים מרחוק בהתפתחויות של פיג'ו-ספורט, הן האמירות שאולי נשמעות בעצימות נמוכה ומאחורי הקלעים על ידי ראשי המותג בשנתיים האחרונות. מותג ה-Gti נמצא בעיצומה של רפורמה שככל הידוע תייתר בהדרגה את השימוש במנועי בערה ללא סיוע היברידי בשל תקנות זיהום האוויר המחמירות. דוגמאות לכך היו פיג'ו 508PSE וביצרן מאיצים את הפרשנות החשמלית-דינמית גם של הדגמים הקומפקטיים 208 ו-308 וזו רק ההתחלה. החזרה של פיג'ו לאליפות העולם תעשה במקביל להשקות הדגמים לכביש הציבורי, כך שהלקוח הפוטנציאלי יקבל טעימה, בזעיר אנפין של הטכנולוגיה המשרתת את ה-9X8.