$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קימי רייקונן הכריז על פרישה

נהג הפורמולה 1 של קבוצת אלפא רומיאו נועל קריירה של 20 שנה בסיום העונה הנוכחית. "ההחלטה נפלה כבר במהלך החורף הקודם"

ניר בן טובים  02.09.21 - 07:45
קימי רייקונן במדי פרארי במסגרת אירוע מיוחד שנערך במונזה 2018 (צילום: Getty)
קימי רייקונן במדי פרארי במסגרת אירוע מיוחד שנערך במונזה 2018 (צילום: Getty)

קימי רייקונן, נהג הפורמולה 1 של קבוצת אלפא רומיאו הודיע הלילה (רביעי) כי הוא יעזוב את האליפות בסיום העונה הנוכחית. הנהג הפיני דיווח על כך בפוסט נרגש בדף האינסטגרם שלו שבו נכתב: "זו החלטה שקיבלתי בחורף שעבר. אני מודה למשפחתי, לקבוצות איתן התמודדתי ולכם האוהדים שעקבתם אחריי במהלך כל השנים הארוכות האלה". המירוץ האחרון של קימי רייקונן ייערך אם כן באבו דאבי בסוף השבוע של ה-10 בדצמבר.

רייקונן סוגר שני עשורים בפורמולה 1 ובגיל 41 הוא המבוגר בין כל עמיתיו (שני לו רק פרננדו אלונסו שחגג 40  ביולי האחרון). החדשות אודות פרישתו היו באוויר זמן מה, בין היתר בשל השינויים האסטרטגיים שאלפא רומיאו מנסה לבצע בשורותיה לקראת השנה הבאה. רייקונן עוזב את קטגוריית הספורט המוטורי היוקרתי בעולם ולדבריו יוכל מעתה להתמסר למשפחתו. "זו לא הייתה בחירה קלה", הדגיש רייקונן, שזכה עם פרארי באליפות היחידה שלו בשנת 2007. "אבל אחרי השנתיים האחרונות הגיע הזמן להתחיל משהו חדש. פורמולה 1 תצטרך להסתיים בשבילי, אבל יש כל כך הרבה בחיים שאני רוצה לחיות וליהנות. אנחנו ניפגש שוב!".

רייקונן, יליד העיר אספו (השניה בגודלה בפינלנד) הוא אישיות קשה לפיצוח בספורט המוטורי, אולם בה בעת רבים מציבים אותו בשורה אחת עם הגדולים אי פעם מאחורי גלגל ההגה של מכוניות הפורמולה 1 ובכלל. לאורך שנים זכה להרבה סופרלטיבים כולל מפיו של מיכאל שומאכר ומיקה האקינן שזיהו בו פוטנציאל גדול לדור ההמשך. הוא גויס ל-F1 בגיל 20 הודות לחושיו החדים של פיטר סאובר, וזאת אחרי שהרשים מאוד במקצה אימונים שנערך במוג'לו בשנת 2000 ובעקבות הצלחתו המסחררת בקטגוריית פורמולה רנו. אחד הסיפורים המעניינים מאותו סופ"ש בספטמבר הוא שפרארי ומקלארן נכחו באימונים יחד עם סאובר, ואחרי שקימי ככב על המסלול החליטו ראשי הקבוצה להחריש את ההישגים שלו כדי למנוע מסקאוטרים של הקבוצות המתחרות להציע לו הצעות מפתות ולגנוב אותו מתחת לאפם.

היותו מעין אדם "חידתי", קר רוח ולעתים קרובות מסתורי בפני כלי בתקשורת, שיקפו דמות מסקרנת שבסופו של דבר העניקה לו את הכינוי "איש הקרח" על המסלול ומחוצה לו, למרות שהוא היה ממזר לא קטן בחייו הפרטיים והסוערים, ומעולם לא חשש להביע את דעותיו בלי פילטרים או מילים מכובסות. עד היום, רייקונן השתתף ב-342 מירוצי גרנד פרי, ויעזוב את הפורמולה 1 עם שיא ההופעות על הגריד. פרט לאותה אליפות פרארי בשנת 2007 יש לו 21 ניצחונות ו-18 פעמים היה ראשון במקצה הדירוג, כך שאולי הוא החמיץ לא מעט הזדמנויות לעמוד גבוה מעל כולם על הפודיום.

מנכ"ל F1, סטפנו דומניקאלי, שעבד עם רייקונן בקנדציה שלו בפרארי, פרסם הודעה ברשתות החברתיות: "קימי הוא חלק מדהים בספורט שלנו, חבר אישי ואלוף אמיתי. הייתה לי הזכות לעבוד איתו בפרארי ולהכיר את האדם הנפלא שהוא. כולנו נתגעגע אליו ולסגנון הייחודי שלו. אנו מאחלים לו ולמשפחתו את הטוב ביותר לעתיד". קבוצת פרארי הוסיפה: "כל כך הרבה זכרונות נפלאים. תהנה מהפרישה קימי ומהחיים החדשים". גם בן קבוצתו הצעיר הצטרף לאיחולים: "בהיסטוריה של ה- F1 אתה משאיר חותם כמו שמעטים יכולים להגיד שהשאירו. הזכות להיות חבר שלך לצוות היא דבר שתמיד אהיה אסיר תודה עליו. תודה המורה", כך אנטוניו ג'יובאנצי.

מי ייכנס לנעליו של רייקונן באלפא רומיאו? מסתמן כי וולטרי בוטאס, נהג קבוצת מרצדס הוא הפייבוריט שימלא את הוואקום הגדול של רייקונן בשנה הבאה וכנראה גם בשנים שלאחר מכן. על אף שהמעמד הרשמי עדיין לא הוכרז, נראה שמהלך כזה עתיד להנחית את ג'ורג' ראסל במרצדס במקומו של בוטאס, כפי שנרמז כאן לא פעם בשנה האחרונה.