טרקטורוני TGB בישראל

TGB חוזרים לישראל - הפעם עם שלושה טרקטורונים מעניינים המגיעים עם אבזור מכובד ומחירי השקה אטרקטיביים; רכבנו על שלושתם בהשקה המקומית

אסי ארנסון, פול גז  03.06.20 - 14:52
(צילום: בני דויטש)
(צילום: בני דויטש)
תחילת כתבה

ד.ל.ב מוטוספורט, אשר ייצגו את המותג TGB והביאו את קטנועי המותג בעבר, החלו לייבא לישראל את הטרקטורונים של החברה – התחום החזק והמרכזי של הטייוואנים ב-50 מדינות ברחבי העולם. לישראל יגיעו בשלב זה שלושה דגמים: בלייד 1000 הנושא מנוע וי-טווין חזק ומיועד לחקלאים אשר משתמשים בטרקטורון גם מעבר לשעות העבודה, בלייד 600 – אחיו הקטן יותר עם מנוע חד-צילינדר בנפח 600 סמ"ק, וטרגט 600 דגם נוסף, ספורטיבי באופיו, אשר מכיל את אותו המנוע כמו הבלייד 600.

האותיות TGB מסמלות את השם המעניין Taiwan Golden Bee (דבורה טייוואנית זהובה), והן עומדות מאחורי חברה שנוסדה רשמית בשנת 1978 (לפני כן החברה יצרה רפליקות של וספה). הטייוואנים מייצרים טרקטורונים, קטנועים, ובנוסף חלפים ומנועים ליצרנים מובילים. אנחנו הכרנו אותם דרך הקטנועים, שלאור אי העמידה בתקנות יורו 4 הופסק שיווקם בישראל. כאמור, ד.ל.ב מוטוספורט, אשר נמצאים בשוק הטרקטורונים עם פולאריס, בחרו בשלושה דגמים מתוך ממבחר עשיר של היצרן, כדי להתחיל את המסע בישראל.

שגריר טייוואן בישראל, יחד עם נספחים נוספים מהשגרירות, כיבדו בנוכחותם את ההשקה שנערכה באזור עמק האלה. על-פי היבואנית, שוק הטרקטורונים בישראל נמצא בעלייה מרשימה בשנתיים האחרונות, ולמרות מגפת הקורונה – גם שנת 2020 צפויה להמשיך את הגידול. היבואנית מאמינה שניתן למכור כ-400 כלים בשנה הראשונה, ואף מתמרצת את הלקוחות המיועדים בקורסי ניווט, במועדון לקוחות עם טיולים, בחבילות שי נדיבות בכל רכישה ובמחירי השקה אטרקטיביים, שאינם מוגבלים בזמן כרגע.

הדגם הבכיר מגיע עם מנוע וי-טווין בנפח 997 סמ"ק המפיק 82 כ"ס, מוזרק דלק, מקורר נוזל ובעל תמסורת רציפה. הדגם מגיע עם מפרט אבזור מרשים ומכובד – הנעה 2X4 ו-4X4 כולל מצב LOW, בולמי גז, נעילת דיפרנציאל נפרדת לסרן האחורי ולקדמי, תגבור חשמלי לכידון בעל שלושה מצבים הניתנים לכיוון דרך המסך ומיועד בעיקר להגברת הקשיחות של הכידון באזורים מסולעים, או לחלופין לרכך את הכידון בעת תמרונים במהירות איטית. בנוסף, הבלייד 1000 מגיע עם כננת מלפנים ועם פגוש קדמי, גריל קדמי שמגן על הרדיאטור וניתן להסרה, פנסי LED היקפיים ומרשימים, וו גרירה, מערכת פליטה גבוהה מאחור ומושב רחב וארוך שמתאים לשני רוכבים.

הבלייד 1000 רחב, ארוך, מרווח, והוא שוקל 392 ק"ג (משקל יבש). את כל זה מרגישים ברכיבה, אך בפן החיובי; הוא מרגיש נטוע ויציב, עם מנוע חזק ולינארי שאינו מאיים או מפחיד את הרוכב. קל מאוד לתמרן איתו בפניות פרסה בעלייה לדוגמה. איכות ההרכבה מרשימה והוא נותן תחושה איכותית וחזק מכנית – כלומר, בנוי לעבודה קשה בשדות.

מחיר ההשקה של הבלייד 1000 הוא 64,900 ש"ח.

אחיו הקטן והחד-מושבי של ה-1000, מגיע עם מנוע סינגל בנפח 561 סמ"ק, 42 כ"ס ב-7,000 סל"ד, 5.4 קג"מ ב-5,500 סל"ד ו-370 ק"ג (משקל יבש). רשימת התוספות כאן מרשימה בדיוק כמו אחיו הגדול.

ברכיבה ההבדלים בין המנועים מורגשים מאוד כצפוי, למרות שבתוואי עליו רכבנו לא הייתה בעיה של כוח. גם כאן התרשמנו מאיכות ההרכבה וההרגשה המוצקה של הכלי בזמן הרכיבה, כמו גם מהיכולת של המתלים לגהץ את השביל עליו רכבנו. ה-600 לדעתנו יתאים יותר לחקלאים או מטיילים שלא ממהרים לשום מקום וצריכים כלי עבודה או טיול ללא יומרות מיוחדות, שפשוט בא ועושה את העבודה.

מחיר ההשקה של הבלייד 600 הוא 39,900 ש"ח.
כלי הספורטיבי בהיצע של TGB, והוא גם נראה כך. מנח הישיבה מרגיש מעט יותר קדומני לעומת אחיו העובדים לטובת השליטה. נמצא כאן את אותו מנוע ה-600 של הבלייד שאינו מרגש במיוחד, אך יודע לייצר מהירות. הטרגט מגיע עם הנעה כפולה או אחורית, מצב LOW בתמסורת ונעילת דיפרנציאל. בנוסף, גם עם כננת קדמית – קצת מוזר לאור היעוד שלו ככלי ספורטיבי – אך אנשי היבואן אומרים שכך הקהל רוצה. בכל מקרה, ניתן להסירו ולהפחית קצת מהמשקל על החלק הקדמי.

מחיר ההשקה של הטרגט 600 הוא 44,900 ש"ח.

במהלך הרכיבה הקצרה שלושת הכלים הרשימו אותנו והציגו פוטנציאל גדול בשוק הישראלי. ד.ל.ב מוטוספורט יפעילו 16 מרכזי שירות הפזורים בכל רחבי הארץ לטובת המותג.