$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בטעם של פעם: ג'יפ רנגלר עם מנוע V8

מאז שנות ה-80 לא ייצרו האמריקנים ג'יפ 4X4 שמונה צילינדרים. מקרי? לא. ממש לא

ניר בן טובים  16.07.20 - 08:24

תגיות: jeep

מחלקת יחסי הציבור של Jeep פועלת בקדחתנות בשבועות האחרונים כדי שתשומת הלב העולמית לא תופנה  בלעדית לפורד ברונקו שהוצג השבוע (שלישי). לפעמים, מספיקה פעולה אחת פשוטה כמו הפצת תמונה ברשתות החברתיות כדי לנטוע את זרעי הסקרנות; אפס הסברים, אפס נתונים. פרסום קדימון חשוך של החרטום והגלגלים והנה קהילת ה-4X4 נתונה לרגליהם. ובתוך זה, מומחי רנגלר הצליחו לדלות פרט חשוב מהטיזר שפורסם שמסגיר כמעט את כל התמונה - כונס אוויר תוקפני על מכסה המנוע.

בריון בשטח

אז במרחק של כמה שעות בלבד מחשיפת ברונקו 2021 ג'יפ שחררו את המפלצת מהכלוב. זוהי הפעם הראשונה מאז ה-ג'יפ CJ ב-1981 שהמותג האמריקני משדך מנוע שמונה צילינדרים לרכב 4X4 על בסיס פרזנטציה חדשה - ג'יפ רוביקון 392 קונספט. את המילה 'קונספט' (רכב ראווה) תרשו לעצמכם לשמוט כי גרסת הייצור כבר קיימת ונוסעת מזה כמה חודשים במסגרת ניסויים. הנימוק להעדרו של מנוע V8 במשך עשרות שנים נעוץ בהיבטים בטיחותיים, משהו שטים קוניסקיס, אחד מבכירי Jeep לשעבר התייחס אליו בשנה הקודמת. החשש הגדול שלהם נבע מצפיפות תחת מכסה המנוע שעלולה להוות סכנה קטלנית בעת תאונה חזיתית. ואולם כעת הרחיבו את המבנה הקדמי מעט, חיזקו פלדה וברזלים והבעיה נפתרה, לכאורה.   

בין היתר, ג'יפ נדרשו לחזק את הרנגלר כמעט בכל אחת מ-4 הפינות שלו, במתלים ובעיקר בתושבות. מנוע ה-HEMI שמונה צילינדרים שלו תרומת מותג 'דודג'' (קרייזלר) מפיק 452 כ"ס ו-63 קג"מ והתוצאה די מרשימה; הוא מאיץ ל-96 קמ"ש בפחות מ-5.7 שניות כך שבכביש הסלול יש לו בהחלט יכולת גבוהה. בשטח הוא כמובן כבר מומחה, אבל כדי לתת לו עוד קצת דחיפה המרכב הוגבה בחמישה סנטימטרים, בולמי הזעזועים הוחלפו לבולמי אלומיניום והותקנו סרני דאנה 44. יש לו גם נעילות דפרנציאל על שני הסרנים, תיבת הילוך כוח וצמיגים מוגדלים.

קוסמטית, הרנגלר רוביקון 392 נושא את החתימות הקלאסיות של המרכב, אבל הוא מגיע בגוון מיוחד בשם 'קריסטל גרניט' המשמש ניגוד בולט מול גווני הנחושת של החישוקים והצמיגים השחורים. בגרסה זו הוסרו הדלתות והתקרה אבל בסך הכול אין שינויים דרמטיים בחוץ וגם לא בתא הנוסעים (ואולי מסיבה זו גם לא פרסמו את תמונת חלל הפנים באופן רשמי).

הבטחנו מילת סיום לגבי הייצור שלו. אז ב-Jeep אומרים שהם משתדלים למלא את משאלות לבם של כל חובבי ה-4X4, אולי דווקא בגלל מספרם ההולך ומתמעט של רכבי השטח ועל אף תעשיית רכב שנוטה לגנוז אותם ולעבור לחשיבה אקולוגית המגלה רחמים כלפי הסביבה. "המעריצים של המותג התחננו כבר שנים ארוכות לג'יפ רנגלר V8, והרוביקון 392 קונספט הוא בהחלט רמיזה ברורה לכך שהחלום שלהם עומד להתגשם, ממש בקרוב".