הצצה ראשונה לטנדר של יונדאי, סנטה קרוז

טיזרים ראשונים של הפיק-אפ הדרום קוריאני בעל האופי ההרפתקני

ניר בן טובים  01.04.21 - 08:48

תגיות: יונדאי

תחילת כתבה

שש שנים יונדאי רומזת על פיק-אפ מקבוצת הטנדרים הקומפקטיים בשם סנטה-קרוז, אבל רק עכשיו היצרן הדרום קוריאני משחרר תמונות רשמיות שלו כדי לפתוח לכולם את התאבון. תאריך ההשקה הרשמי שלו נקבע ל-15 באפריל, אז בינתיים יש לנו בעיקר מספר תמונות חשוכות ופרטים טכניים מעטים שחושפים, פחות או יותר עד כמה הוא ינסה לגשר על הפער שבין רכב עבודה לרכב משפחתי עם מוטיב תיורי.

"סנטה קרוז, עם העיצוב הנועז פורץ אל סגמנט השטח באופן חדש לגמרי, הן עבור יונדאי והן עבור התעשייה כולה. גמישות במיטה הפתוחה יחד עם בטיחות בתא סגור עונה על הצרכים היומיומיים המשתנים של הרוכשים המכוונים אל הרפתקאות. מנועים חזקים ויעילים ויכולת תמרון מעולה מבטיחים שיהיה תענוג לנסוע בסביבות עירוניות או שטח מורכב", אמר חוזה מונוז, נשיא ומנכ"ל יונדאי מוטור צפון אמריקה.

הסנטה קרוז יעלה לייצור במפעל של יונדאי באלבמה, והוא מיועד בעיקר לשוק האמריקני מול דגמים מקבילים של הונדה או פורד מאווריק, עוד פיק-אפ קומפקטי שפותח על בסיס פורד ברונקו ספורט. בניגוד לטנדרים הקשוחים הנמכרים בישראל כמו איסוזו או מיצובישי, הוא אינו מיועד לעסקים תובעניים של ענפי בניה או הובלה של משאות רציניים; לסנטה קרוז יהיה מרכב אחוד על בסיס רצפת N3 משותפת לטוסון והוא ימוצב כחלופת לייף-סטייל מוצקה יותר לעומת קרוסאוברים עם מיגונים וקישוטים.

 

זה לא מקרי שהוא חולק דמיון חיצוני רב ליונדאי טוסון, חלק מהגישה ה"משפחתית" שיונדאי מנסה להטמיע בכל הפילוסופיה הדינמית של המותג. הבידול העיקרי הוא כמובן בזנב שם הוא מתהדר בזוג יחידות תאורה מלבניות-אורכיות והכותר SANTA CRUZ המתנוסס שם באותיות שקועות בתוך דלת תא הגישה למשטח הטעינה.

מבחינת מנועים, יונדאי תגייס עבור הסנטה קרוז את ה-2.5 ל' טורבו בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות והנעה כפולה. עוד פרטים עליו במועד ההשקה הרשמי בעוד שבועיים.