$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לראשונה: ג'יפ גרנד צ'ירוקי פלאג-אין הייבריד

במסגרת השקת תכנית החשמול של סטלנטיס נחשפה גרסת PHEV של רכב הכביש-שטח האמריקני

ניר בן טובים  11.07.21 - 07:23

תגיות: ג'יפ

במסגרת אסטרטגיית החשמול של סטלנטיס שהוצגה בסוף השבוע וכרוכה בהסבת 14 מותגים שיזכו להנעה אלטרנטיבית "אפס זיהום אוויר" בחמש השנים הקרובות, אנו למדים שג'יפ הוא אחד המותגים של קרייזלר בהם יושקעו משאבים מוגדלים ביחס לאחרים. לא מדובר בחדשות מפתיעות, וזאת עקב הדיווחים הבלתי פוסקים בשנתיים האחרונות לפיהן ההתמדה בצד האמריקני תהיה במיוחד בגזרת Jeep וכל דגמיו בזכות הפופולריות הרבה לה זוכה בארה"ב. לראיה, לא מכבר הושק ג'יפ רנגלר היברידי ובמשך 30 השנים שחלפו הפך ג'יפ גרנד צ'ירוקי לרכב המבוקש ביותר של החברה, וממנו נמסרו למעלה מ-7 מיליון יחידות.

ההפתעה השניה במהלך ההשקה? הדור החמישי של הג'יפ גרנד צ'ירוקי מופיע בפעם הראשונה (בתמונה) בתצורת 5-מושבים, שטרם נחשפה עד כה ומעוררת הרבה סקרנות. הוא יחלוק כמובן הרבה דמיון לגרנד צ'ירוקי L שהושק בינואר, אך ישנם הבדלים עיצוביים ומכאניים שיוצרים הבחנה ביניהם בעיקר באזור הזנב והסיומת של קווי המתאר על דלת תא המטען וקשתות הגלגלים. לדוגמא, לגרנד צ'ירוקי 4xe בתמונות אלה יש פגוש קדמי שונה, הוא מאמץ עמוד C שונה מאחיו הארוך יותר וישנם שינויים ביחידות התאורה ככל הנראה. לפי תאורי Jeep, ה-גרנד צ'ירוקי חמישה מושבים מקבל חלון אחורי משופע יותר מה שמשווה לו מראה יותר דינמי.  

מידות. הגרנד צ'ירוקי החדש צפוי להיות גדול יותר ושימושי מקודמו. הגרנד צ'ירוקי L באורך 5.2 מטר ארוך לא פחות מ -40 סנטימטרים מהגרנד צ'ירוקי הרגיל הנוכחי, כך שנותרו על "הרצפה" הרבה ס"מ פנויים לטובת האח הקצר שלו. ניתן להבין מפרסומים שונים בדטרויט שהגרנד צ'ירוקי החדש יהיה ארוך בעשרים סנטימטרים לפחות מהדגם שהוא מחליף. כמו כן, הג'יפ גרנד צ'ירוקי עשוי להיות בעל אותה הנעת PHEV זהה לזו של הרנגלר 4xe. פירוש הדבר: 2.0 ארבעה צילינדרים, יחד עם שני מנועים חשמליים, המספקים יחד 380 כ"ס ולמומנט של 64 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות.

נדע עוד באוגוסט כאשר ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש יעלה לראשונה לבכורתו העולמית בתערוכת הרכב הבינלאומית בניו יורק.

לפי הפרסומים של סטלנטיס, תכנית החשמול נראית כך:

ארבע פלטפורמות ממוקדות BEV הן עמוד השדרה של הרכבים המחושמלים של מותגי סטלנטיס. הפלטפורמות מעוצבות ברמת גמישות גבוהה (אורך ורוחב) ושיתוף רכיבים, ומספקות חסכון מידתי בקנה מידה, שכן כל פלטפורמה יכולה לתמוך בייצור של עד 2 מיליון יחידות בשנה.
 
ארבע הפלטפורמות הן:
STLA Small, עם טווח של עד 500 ק"מ
STLA בינוני, עם טווח של עד 700 קילומטרים
STLA גדול, עם טווח של עד 800 ק"מ.
 STLA שלדת FRAME עם טווח של עד 800 קילומטרים לכלי רכב.

מהלכים שיווקים מעניינים בקרב מטריית המותגים הזו יעשו בהדרגה, עם DNA משל עצמם ופתרונות תחבורה מקוריים כולל ססמאות קליטות. כך למשל חברת אלפא רומיאו תמותג מחדש תחת השם Alfa e-romeo, מותג Jeep יהיה כרוך בסלוגן "Zero emission freedom", ואפילו לנצ'יה שחוזרת לחיים מקבלת דחיפה: " “The Most Elegant Way to Protect the Planet”. 

רוב הדגמים יעודכנו במערכת טעינה מהירה שמספקת 32 קילומטר בדקה, וכל רכב מאופיין בגדלי סוללה ביחס ישיר לתמה העיקרית שלו: שטח, פנאי-קל, חיים עירוניים, הובלת נוסעים וכדומה. בסך הכול, ישקיעו סטלנטיס 30 מיליארד דולר בתכנית הזו על פני יותר מעשר שנים. סנונית ראשונה פגשנו לפני חודשים קודמים בדמות הרנגלר 4xe, אבל כנראה שתשומת הלב העיקרית תופנה בחודש הבא לגרנד צ'ירוקי פלאג-אין הייבריד. מיותר אולי לציין כי טכנולוגיות אלה לרוב גובות עלית מחיר בשיעור לא קטן, כך שגרסה היברידית של הצ'יף הגדול, אפילו במרכב 5-מושבים עשויה להיות יקרה מאוד.

ביבואנית לישראל סמלת נמסר ל'עולם הרכב' במספר הזדמנויות שונות כי נעשים מאמצים לשווק את הגרנד צ'ירוקי החדש בישראל עוד בשנת 2021. לפי שעה, טרם נקבע מועד השקה רשמי בארץ. דיווחים דומים התקבלו במערכת גם מקרב יבואנים מקבילים.