$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פרטים חדשים: סובארו סולטרה

המותג היפני משחרר עוד פרטים ותמונות אודות ה-SUV החשמלי הראשון בתולדותיו

ניר בן טובים  01.09.21 - 08:12

תגיות: סובארו

החטיבה האירופית של חברת סובארו הכריזה הלילה (שלישי) על השקת אתר ייעודי המציג תמונות נוספות ומעט פרטים חדשים אודות רכב הכביש-שטח החשמלי הראשון של חברת סובארו, סולטרה. דגם זה, שמייצג את תפישתם הייחודית בזירה המחושמלת, מכוון ישירות לסגמנט C מבחינת מידותיו, עם פרופורציות שוות ערך לאלה המקבילים אליו בקבוצה. סולטרה יהיה גדול בכמה ס"מ, בעיקר בבסיס הגלגלים מסובארו פורסטר.

בחודש מאי האחרון פורסמו פרטים חלקיים אודות הסולטרה שזלג לרשת בסוף השנה שעברה. זהו SUV קומפקטי שמתכתב ישירות עם גרסת הייצור הסופית של טויוטה, ה- bZ4X קונספט. הקונספט bZ4X כבר מעשית בשל לייצור, אולם עדיין היה בו אלמנטים שנגזרים מעולמות רכבי הראווה (במיוחד בחלל הפנים). דווקא סובארו היא זו שמפרסמת תמונות של גרסת הייצור המלאה לפני השותפה שלה, אם כי זו זכותה לעשות כך (אין התניה של לוחות זמנים במסגרת ההסכמים ביניהן).  

הסולטרה הוא פיתוח טכנולוגי כלכלי, ממוקד יחסית עם טויוטה מבוסס על יחסי גומלין:  בכך הרוויחה סובארו מהמומחיות של טויוטה בחשמול, בעוד טויוטה יכולה להיעזר בידע של סובארו בתחום ה-AWD. ההבדל היחיד ביניהם שאינו גלוי לעין טמון רק בכותרים: ה- bZ4X בטויוטה יושב על פלטפורמת E-TNGA, סובארו מצידה מכנה את התשתית שלה e-Subaru Global. שם הדגם אגב, Solterra הוא גישור של המילים Sol ו- Terra, מילים שמשמעותן בלטינית השמש וכדור הארץ.

סובארו לא מסגירה מתי תחשוף את הסולטרה, אך ייתכן שמדובר בטווח של עד שנה (כנראה אמצע שנת 2022).. אנו יודעים שהמכונית לא תושק בלעדית בארצות הברית, יפן וסין, אלא גם באירופה עד אמצע השנה הבאה. לאחר הפצתו בשווקים אלה, הסולטרה יתמודד עם דגמים חשמליים כמו קיה EV6, יונדאי איוניק 5, פולקסווגן ID4 וסקודה אניאק iV, ניסאן אריא ועוד. סביר להניח שבמהלך 2022-2023 יצטרפו לקהילה החשמלית עוד הרבה מאוד מתחרים שלא יעשו לו הנחות, אולם סובארו כמו סובארו, תדע לנצל את החוזקות שלה בצורה הטובה ביותר כדי להשיק רכב חשמלי מובחן.  

סימן שאלה עדיין מרחף מעל יחידת הכוח החשמלית שלו. היצרנית פרסמה רק כי "הוא יהיה וורסטילי ובעל יכולות גבוהות". הערכות בענף הרכב ביפן מדברות על טווח נסיעה של 400-500 קילומטרים לפי מחזור ה-WLTP והספק של כ-250 כ"ס. המחיר של הסולטרה צפוי לעמוד על כ-40-45 אלף דולר לפני תוספות.