הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נחשף ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש

המותג האמריקני חושף את דגם ה-5 מושבים האסטרטגי עם מערכת פלאג-אין הייבריד ושיפורים בכל הפרמטרים

ניר בן טובים  30.09.21 - 08:11

תגיות: jeepג'יפ

תחילת כתבה

אחרי שסטלנטיס חשפו את דגם ה-7 מושבים של ג'יפ גרנד צ'ירוקי והכריזו מלחמה על מובילי הנוסעים, מגיע זמנו של הרכב האסטרטגי של יצרן רכבי ה-4X4, לו 5 מושבים ושתי שורות קלאסיים. ג'יפ גרנד צ'ירוקי, במרכב זה, עתיד להיות אחד מכוכבי המכירות של Jeep בארה"ב ובעולם, וכעת בדור החמישי שלו מתחדש לגמרי ומביא אל הקליינטים שלו את בשורת ה-פלאג-אין 4xe להופעת בכורה רשמית. החברה האמריקנית עבדה על הצ'יף החדש מלמטה ועד למעלה והציגה פלטפורמה עדכנית, עיצוב חדש ומערכת כוח מודרנית בין שאר השדרוגים המסיביים שיושמו בו.  

לאחר יותר מ -7 מיליון יחידות שיוצרו מאז 1992, ג'יפ החליטה להגביה את הרף משמעותית מבחינת יוקרה וחבילות אופציונליות. עם ממדים חיצוניים הדומים לאלה של הדגם היוצא (4.91 מטר מול 4.88 הקודם) בסיס הגלגלים הוא היחיד שזכה כאן לצמיחה ראויה לציון עם 4 סנטימטרים נוספים ל-2.96 מ'. יחד עם זאת, החלל הפנימי שזכה לרפורמה יסודית עם שיפור באיכות החומרים, הגדיל מהותית את שטח המחייה שלו בזכות שינויים בהנדסת האנוש ומיקום המושבים, בעוד שהנוסח החיצוני הוא מעין כיווץ של דגם ה-7 מושבים עם חידודים בולטים בעיקר בפנסים מאחור. הפנסים הקדמיים לעומת זאת דקים ומוארכים ומשווים לו מראה חסון ומזוהה עם משפחת הצ'ירוקי על כל דורותיה.

הגרנד צ'ירוקי ישווק בגרסאות הבנזין המסורתיות שלו: V6 3.6 Pentastar עם 293 כ"ס ו -35 קג"מ  ו- V8 5.7 עם 357 כ"ס ו -53 קג"מ בטכנולוגיית ניתוק צילינדרים לחסכון בדלק. עבור שניהם, תיבת ההילוכים האוטומטית תהיה 8-מהירויות. למנועים אלה מתווספת גרסת ה- 4xe המחושמלת, שמשתמשת באותם 375 כ"ס ו -64 קג"מ עם תיבת הילוכים אוטומטית, למעשה קונפיגורציה זהה לזו הנמצאת ברנגלר פלאג-אין. המערכת, המבוססת על 2.0 טורבו ארבעה צילינדרים, מאפשרת לנסוע עד 40 ק"מ במצב חשמלי הודות לסוללה של 17 קוט"ש, ומבטיחה עד 708 קילומטרים מרחק נסיעה בניצול בערה וחשמל. בנוסף למצבים ההיברידיים והחשמליים הזמינים במערכת ה-E Select, הנהג יכול גם להפעיל את פונקציות eSave כדי לשמור על הסוללה במצב טעון מלא או להיטען מחדש, תוך מתן עדיפות למנוע הבערה ולמערכת אגירת אנרגיה מבלימה, ה- MaxRegen. 

שטח הוא רכיב גנטי במערכות של הגרנד צ'ירוקי, וגם הפעם הוא מספק את הסחורה ויהיה בין היחידים מסוגו שמשלב יכולת כביש ונהיגה על אזורים לא סלולים ברמה מלוטשת. היבט זה בא לידי ביטוי על ידי מתלי האוויר Quadra-Lift עם הגבהה והנמכה של הבולמים, מרווח גחון של כ-30 ס"מ, בעוד שההגדרות השונות והכיול נשלטים באמצעות ה- Select-Terrain לה חמישה מצבים שונים, שלושה מהם מוקדשים רק לשטח תובעני. בהתאם לגרסה שנבחרה, קיימת גם נעילת דיפרנציאל אלקטרונית על הציר האחורי, ניתוק הסרן הקדמי - מה שהופך את הגרנד צ'ירוקי להנעה אחורית ומביא לחסכון מסוים בצריכת הדלק. ג'יפ תשווק אותו במגוון גרסאות, החל ב-טריילהוק היוקרתית, ועוד שמות ידועים כמו Laredo, Altitude, Limited, Overland, Trailhawk, Summit ו- Summit Reserve.

כל הגרסאות של הגרנד צ'ירוקי חמושות במיטב מערכות ההגנה: אזהרת התנגשות במהירות מלאה עם חמיקה ממכשול, זיהוי תנועה צולבת מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה מלאה, מרכוז נתיב אקטיבי, בקרת סטיב מנתיב ועוד. אופציונלית יש ראיית לילה, מצלמות היקפיות, סיוע לחמיקה מהתנגשות בצמתים, זיהוי נהג מנומנם, סייען חניה, זיהוי תמרורים, מצלמות עם ניטור 360 מעלות וכדומה.

לוח המחוונים של הג'יפ גרנד צ'רוקי החדש זהה לדגם ה-7 מושבים, כך שהרבה השתנה בהשוואה לדגם היוצא שסוגר כמעט 10 שנים על הכבישים. ג'יפ שתלו במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה בגודל 10.1 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.3 אינץ'. בהתאם לגרסה שנבחרה, גם לנוסע יש גם תצוגה בגודל 10.25 אינץ' מה שיוצר מול עיניהם מפגן תצוגה מרשים למדי. ג'יפ מספקת, בין היתר, מושבים מתכווננים חשמלית בשש עשרה כיוונים עם חימום וקירור וכן פונקציית עיסוי, תאורת אווירה, מערכת שמע משובחת של מקלינטוש בגרסאות הבכירות וריפודים מהודרים.

הגרנד צ'ירוקי ישווק בארה"ב ברבעון האחרון של 2021. המחירים צפויים להתחיל ב-30-35 אלף דולר לדגמים הבסיסיים ביותר. דגמים בכירים יותר יעפילו לכוון ה-50 אלף דולר ודגם הפלאג-אין הייבריד צפוי להיות היקר ביותר עם כ-75 אלף דולר. טרם ידוע מתי יגיע הגרנד צ'ירוקי 5-מושבים לישראל, אך סביר שלא לפני 2022.