$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עדכון: המכוניות החדשות שרכשתם עדיין תקועות בנמל

וועדת הכספים צפויה להתכנס רק ביום שלישי ולאשר מדרגות הרישוי החדשות

כפיר כשריאן
כפיר כשריאן  06.01.22 - 16:39

חודש ינואר 2022 היה צפוי כמו בכל ינואר אחד להיות עבור יבואני הרכב "חודש המסירות", בו עשרות אלפי מכוניות שנקנו בחודשים האחרונים של 2021 ימסרו ללקוחות הנרגשים. מידי כמה שנים משרד התחבורה יחד עם משרד האוצר מנסחים מדרגות רישוי למכוניות חדשות, מדרגות שיקבעו את סכום האגרה ביחס למחיר המכונית, את הנוסח מעבירים לוועדת הכספים שחותמת על התקנה ומאפשרת ליבואני הרכב להדפיס רישיונות ולהתחיל למסור אותן לרוכשים.

מדרגות הרישוי הקודמות שתוקפן פג בחודש דצמבר האחרון קבע כי מכונית שמחירה עד 101,000 שקלים תשלם אגרה של 1,226 שקלים, מכונית שמחירה בין 101,001 ל-122,000 שקלים תשלם אגרה של 1,520 שקלים והסכום עולה יחד עם מחיר המכונית. אגב, בישראל אגרות הרישוי הן מהגבוהות בעולם. קביעת מדרגות הרישוי בעצם מאפשרות למדינה לקבוע על איזה עשירון או אלפיון אם תרצו, הם רוצים להעמיס יותר מיסים ועל אילו פחות ובכך לשלוט כל כמות הכסף שתזרום לקופת המדינה.

עדכון:
עפ"י פרסום לוחות הזמנים של וועדת הכספים, היא צפויה להתכנס ולדון במדרגות הרישוי רק ביום שלישי הבא בשעה  11:00. הצצה במסמך שיוגש לוועדה עליו חתומים שרת התחבורה מירב מיכאל ושר האוצר אביגדור ליברמן מגלה כי הם מציעים לעדכן את קבוצות המחיר לרכב בכחמישה אחוזים בהתאם לשיעור העלייה במחירי הרכב החדש.

בפועל, המדרגה הראשונה של 101,001 שקלים עולה ל-106,000 שקלים (ראו תמונה של כל המדרגות). עפ"י גורמים בתעשייה, עשרות אלפי מכוניות שרועות בבונדד וממתינות למסירה, חלקן עדיין עומדות בנמל ומעלות אבק. בשלב הזה של החודש לטענת אותם גורמים, כל יבואני הרכב יחדיו היו אמורים למסור מעל ל-15,000 מכוניות יחדיו, על מנת לסבר את האוזן בינואר 2021 שהייתה שנת שיא נמסרו בחודש ינואר 48,242 מכוניות חדשות.

התרחישים:
אם אתם ממתינים למכונית החדשה שהזמנתם בשנה שעבר נספר שלפניכם עומדים מספר תרחישים:

תרחיש 1 הוא הטוב ביותר: הוועדה מתכנסת ביום ראשון ב- 11:00, מאשרת תוך שעתיים את המדרגות החדשות וכבר באותו יום יבואני הרכב מתחילים בהכנות המנהליות למסירה כשהמסירות עצמן תחלנה כבר ביום רביעי בבוקר.

תרחיש 2 הוא הסביר ביותר: וועדת הכלכלה לא תגיע להסכמה, הדיון יארך עד שעות הערב, רק אז המדרגות החדשות יאשרו. יבואני הרכב יחלו בהכנות למסירה שלוקחות לפחות יום אחד ומסירות הרכב יחילו ביום חמישי או במקרה הטוב ברביעי אחה"צ.

תרחיש 3 הוא הגרוע ביותר: וועדת הכספים לא תאשר את המדרגות, תחזיר את הטיוטות למשרדי הממשלה שיגישו הצעה מתוקנת לאישור מחדש. במקרה הזה אין לדעת מתי יחלו להימסר הרכבים החדשים.

הלקוחות חסרי אונים
לקוחות רבים שפנו  למערכת 'עולם הרכב' מביעים זעם על העיכובים, חלקם טוען כי מכרו את מכוניתם בתחילת השנה ועכשיו הם נעזרים בקרובי משפחה וחברים ע"מ לנוע ממקום למקום, חלקם אף טוען כי כמעט ואין היום מכוניות קטנות בשוק ההשכרה ומחיר המכוניות הגדולות גבוה מאוד ואין מי שיפצה אותם בהוצאה שיכולה בקלות לחצות את 2000 השקלים. מעבר לפגיעה בלקוחות, יש גם פגיעה קשה במעגלים נוספים כמו למשל מובילי הרכב, שכן אלה עומדים כבר שבוע ללא עבודה.