הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מרצדס EQV חשמלי בישראל

חטיבת המסחריות של מותג היוקרה הגרמני משיקה את כלי הרכב המסחריים של המחר, ה-EQV ו-E-ויטו טורר

ניר בן טובים  24.01.22 - 14:30

תגיות: מרצדס

ציון דרך בתולדות החטיבה המסחרית של מרצדס בישראל וחברת כלמוביל. השבוע החלו לשווק בארץ את משפחת V קלאס החשמלית עם שלוש גרסאות מובחנות, להן טווח נסיעה של בין 350 ל-340 קילומטרים בין טעינות. דגמים אלה, בדומה לרכבי הבערה מוצעים בגרסאות עבודה וגרסאות נוסעים מושקעות, מותאמות לפי צרכים וברמות אבזור עשירות במיוחד, הגם מצוידות במיטב מערכות ההגנה האקטיביות של היצרן.  

המערכת החשמלית, על בסיס הנעה קדמית מספקת 204 כ"ס, מהירות מרבית של 160 קמ"ש, האצה ל-100 קמ"ש ב-12 שניות ובמרכז הרצפה מושתלת סוללת ליתיום יון 90 קילוואט אותה ניתן להטעין בתשתית חיצונית מהירה 110 קילוואט מ-10 אחוז ל-80 אחוזים ב-45 דקות. ניתן גם לטעון את הסוללה בקופסא ביתית 11 קילוואט שם היא תארך מספר שעות (כבל מוד 3). ניתן להחזיר לסוללה מעט מן האנרגיה המנוצלת בזמן נהיגה על ידי בקרת אגירת אנרגיה באמצעות תפעול פקדים מגלגל ההגה, אם כי לרוב מדובר באחוזים סמליים.

ההבחנה בין הדגמים היא כמובן בעיצוב הפנימי והחיצוני. דגם ה-EQV המיועד לנוסעים (תצורת וואן מפואר) ניצב על בסיס גלגלים של 3.43 מ' עם שלוש שורות מושבים לששה נוסעים, וזה כולל רמת גימור גובהה במיוחד עם מסך ראשי 10.25 אינץ', מערכות בטיחות רבות כולל מצלמות 360 מעלות, בקרת אקלים דיגיטלית תלת אזורית, תאורת אווירה, חימום ומיזוג למושבים בשורה הקדמית, תאורת LED, חישוקי 17 אינץ' ועוד. מחירו כולל מע"מ עומד על 643,500 שקלים.

הדגם המסחרי המיועד לעסקים, ה-טורר, מגיע עם מושבים כפולים ליד הנהג, שתי שורות אחוריות לעוד שלושה נוסעים ודלת צד ימנית רחבה לכניסה נוחה לרכב ויציאה. מחירו 462 אלף שקלים. לצידו גם דגם הפאנל-וואן להובלת סחורה ומטענים עם אורך כולל של יותר מ-5.1 מ' בגרסה הרגילה ועד 5.3 מ' בדגם הארוך. המערכת החשמלית שלו מאפשרת טעינה במתח של עד 80 קילוואט, כלומר ניתן להחזיר לסוללה 80% בחצי שעה. סוללת ה-60 קילוואט מספקת טווח נסיעה מוצהר יצרן של 310 קילומטרים. מחירו בישראל - 351 אלף שקל.

- כל הדגמים מגיעים עם שלל בקרות בטיחות חכמות. מסגרת האחריות היא 160 אלף קילומטרים או 8 שנים לסוללה ושנתיים אחריות לרכב עצמו ללא הגבלת קילומטרים.