$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פיג'ו 3008 אטרקטיבי עם מנוע טורבו קטן

עם הספק של 130 כוחות סוס ותיבת הילוכים מצוינת, הנוסחה עובדת

בועז קורפל
בועז קורפל  13.01.19 - 11:09
(צילומים: רונן טופלברג)
(צילומים: רונן טופלברג)

תגיות: פיג'ו

כשבאים לבדוק את סוגיית כוח המנוע ביחס לגודלה של המכונית, זה לא משנה באיזו מכונית מדובר והיכן מתבצעת הנסיעה. תמיד תרחף באוויר אותה שאלה: "האם המנוע חלש מדי ביחס למשקל המכונית, זה יסחוב או לא?" כעת פיג'ו מצליחים להחיות את השאלה הזאת ובגדול כאשר הם מציידים את הפיג'ו 3008 באותו מנוע עטור פרסים שלהם, מנוע 1.2 טורבו בטכנולוגיית פיורטק שקטף שורה ארוכה של הישגים בזכות יכולתו לחסוך בדלק ובה בעת להפיק עוצמה ולהישאר נקי עד כמה שאפשר מפליטת מזהמים.

זה אותו מנוע שעובר כחוט השני בשורה ארוכה של דגמים וגרסאות בפיג'ו ובסיטרואן אבל זאת הפעם הראשונה שהוא מושתל בליבה של ה-3008 הפופולארית ובהזדמנות הזאת הוא גם מביא איתו תיבת הילוכים עטורת שבחים. זאת אותה תיבת הילוכים שפגשנו ב-308 החדשה, התיבה האוטומאטית בת 8 מהירויות מבית אייסין היפנית, מוצר טכנולוגי טוב ומוכח. כן, יחידת הכוח של ה-308 הועתקה ל-3008 והיא כאן בישראל במחיר אטרקטיבי יותר ומונגש יותר, אבל לפני שנבדוק בכלל אם המחיר הולם או לא, נסענו ובדקנו האם השידוך בין המנוע עם 3 הבוכנות ומגדש הטורבו שמספק 130 כוחות סוס מצליח לחיות בשלום עם המכונית.

המכונית עם המנוע הצנוע יותר מגיעה בשתי רמות גימור. הראשונה נקראת אקטיב והשנייה נקראת פרימיום ופרט לשינויים במנוע ותיבת ההילוכים, לא תזהו שום הבדל בין הגרסאות הללו לגרסאות האחרות שכבר נמצאות כאן בהיבטי המימדים של הרכב, העיצוב חיצוני ומאפיינים אחרים שקרצו לליבם של הנהג/ת כאן בישראל.  גם בתוך המכונית אין הבדלים מהגרסאות המוכרות. תחושת הקוקפיט העתידנית והמיוחדת של ה-3008 שמדברת בעברית ומתממשקת במולטימדיה למכשירים השונים נשארה שם ובמיוחד לוח השעונים הייחודי בעיצובו וידית ההילוכים שנראית כמו סטיק של מטוס קרב, כל אלה יחד עם ההגה המיוחד בצורתו, רמת האבזור הגבוהה המוכרת גם בגרסת אקטיב הבסיסית והחומרים המצוינים שתא הנוסעים בנוי ממנו, כל אלה שומרים על אותה תחושה. מהצד הפחות חיובי של תפעול המערכות אפשר לומר כי כשם שהצרפתים ממשיכים להתעקש שצפרדעים ושבלולים זה טעים, כך הם ממשיכים להתעקש על הפעלה מסובכת  של מערכת בקרת השיוט האדפטיבית. אם כבר איי-קוקפיט חללי, אז למה שההפעלה תהיה כמו ברכב חלל שרק בוגרי מרכז החלל ביוסטון ידעו לתפעל אותו אינטואיטיבית? הגיע הזמן להפסיק עם זה ולהפוך את התפעול של המכונית לפשוט ולא מתחכם ואולי זה יקרה בדור הבא. 

יוצאים לדרך

נסיעת המבחן הזאת לא נועדה לבדוק האם פיג'ו שינו או ערכו התאמות למכונית שהוצגה בתערוכת פריז 2016 ועשתה עלייה לישראל לפני שנתיים. כל העניין הזה של לימוד הלקחים, הסקת המסקנות ושיפור המכונית כולה יקרה בדור הבא שלה בעוד כמה שנים. אבל האמת חייבת להיאמר כבר בשלב הזה לגבי ה-3008 בכלל: מדובר בדגם SUV מוצלח ביותר שמצליח להחזיר את היצרן הצרפתי שידע שנים רעות, למקומות טובים יותר ולגרום לשינוי בדעת הקהל בזכות איכות המוצרים שלו. מטרת הנסיעה הפעם היא מאוד ממוקדת: כמה המכונית חסכונית (תחרות בין צוותים) והאם יש לה את מה שנדרש בנסיעות יומיומיות בהיבטים הדינאמיים של נסיעה עירונית ובין עירונית ללא רגשי נחיתות או מאמץ גדול מדי בגלל אותו מנוע 3 בוכנות מוגדש טורבו הנפח 1.2 ליטר בלבד.

בשלב הראשון של יום הנסיעה נערכה תחרות חיסכון בדלק בין כמה צוותים של עיתונאי רכב כשכולם נוסעים באותה דרך בדיוק מנקודת המוצא לנקודת היעד. התחלנו במעוין שורק בראשל"צ והגענו לתחנת הדלק בכניסה לערד כשהדרך הובילה אותנו בכבישים מהירים ועירוניים וגם בדרכים מפותלות שחילצו מהרכב את התכונות הנוספות בהיבטי נוחות הנסיעה. הרכב בו נסענו סיים את התחרות במקום השני עם צריכת דלק שמגרדת מלמטה 20 ק"מ לליטר והפער למנצחים היה כמה עשיריות. בנסיעה רגילה בלי להרפות מהדוושה או לכבות את המזגן וכו', הנתונים היו פחות חסכוניים אבל לא במידה דרמטית כך שניתן לומר בפסקנות כי ה-3008 עם המנוע הצנוע מיטיב עם חשבון הבנק והשילוב שלו עם תיבת ההילוכים פשוט יוצא מן הכלל הן בהיבט של התפעול ושימוש ברצועת הכוח בסל"ד משתנה עם זינוק טוב מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מעשר שניות וזאת בזכות מומנט טוב של 23 קג"מ שמגיע כבר ב-1750 סל"ד ודוחף את המכונית קדימה ומוחק את החשש מפני כבדות ועצלות.

"ההרים גבוהים יותר בדרך חזרה" שר אבי טולדנו בזמנו, אבל הדרך חזרה שלנו הייתה הרבה יותר משוחררת ושמחה אחרי שהתחרות הסתיימה וקיבלנו את המכונית לנסיעה חופשית לראשון לציון. הטיפוס מחוות הנוקדים לערד (בין ערד להר מצדה) סיפר את הסיפור כולו בהיבט הדינמיות והכוח של המנוע וזה היה סיפור טוב. כאן כבר אפשר היה לשוב ולחוש את התכונות של התנהגות הכביש של ה-3008 ולא הופתענו ממשהו חדש בשום היבט. תנוחת הישיבה במושב הנהג יוצרת תחושה טובה של שליטה וההרגשה היא שאתה אוחז בהגה של משהו יותר עוצמתי ודינאמי. המלחמה עם הפעלת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית הסתימה בהפסד שלנו על כביש 6 אבל עסקנו בזה די והותר. צריכת הדלק של "החיים האמתיים" על צג מחשב הדלק בלוח השעונים התחלפה בין 15 ק"מ לליטר בשיוט בכביש 6 ועד לצריכה של 11 ק"מ לליטר בקטעים שהמנוע התאמץ בהם. אין כאן אמנם פריצת דרך שטרם נראתה, אבל יש כאן הוכחת יכולת טובה מאוד שתשאיר כמה מאות שקלים בחשבון הבנק שלכם אם תהיו מחושבים בלחיצה על הדוושה.

פיג'ו ימשיכו להשתמש במנוע ובתיבת ההילוכים הזאת בכל מכונית ובכל גרסה אפשרית. לעיתים זה יקרה במכוניות קטנות יותר כדוגמת 208, שם זה יהיה הרבה יותר עוצמתי ומשמעותי מפאת יחס המשקל של הרכב לכוח המנוע (לא בטוח שתהיה גרסת 8 מהירויות לתיבת ההילוכים) וגם במכוניות גדולות יותר כדוגמת 3008 ובקרוב סיטרואן C5 איירקרוס. הטיפול בכיול המנוע ותיבת ההילוכים הוכתר בהצלחה והמחיר של הגרסאות מאפשר למכונית להילחם על נתח גדול יותר כיריבה ישירה של ניסאן קשקאי עם מנוע בנפח זהה או מיצובישי אקליפס קרוס שמציעה מנוע גדול יותר ופחות חסכוני. עד שנראה כאן ובכלל את המנועים ההיברידיים והחשמליים של פיג'ו-סיטרואן לדגמים כמו ה-3008 יעברו כמה שנים טובות.

הם כבר עובדים על הסיפור החשמלי לדגמים קטנים יותר וזה הרבה יותר קרוב אלינו, ולכן המנוע המוצלח והחסכוני מהווה לעת עתה תשובה להיבט הצרכני וגם לשומרי איכות הסביבה. המחיר של גרסת אקטיב הוא 150,000 שקלים ובעבור גרסת פרימיום המאובזרת והמעוטרת גם בחלק החיצוני תשלמו 165,000 שקלים.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!