$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

טסט-וולוג: יונדאי טוסון המחודש במבחן דרכים

הטוסון המחודש מתחזק במערכות בטיחות, קוסמטיקה קלה ובחלל הנוסעים. יצאנו לבחון את הרענון של הג'יפון המשפחתי על כבישי ישראל

ניר בן טובים  26.01.19 - 19:24

תגיות: יונדאי

צילום ועריכת וידאו-וולוג: ניר בן-טובים

אם מישהו הטיל דופי בהחלטה של יונדאי להחיות את הכותר 'טוסון' ב-2015 הוא מוזמן לדפדף בנתוני המכירות של השנה הקודמת ולקבל תמונה מייצגת. כלמוביל מסרה כמעט 8,500 טוסונים, לא הרחק ממוביל הקטגוריה בישראל קיה ספורטאז' שפתח עליו פער של כ-1,500 חתיכות. שניהם יחד, כל אחד מהקצה האחר של הקונצרן הדרום קוריאני מככבים בין 5 המכוניות הנמכרות ביותר בישראל. אבל המספרים הם רק מספרים ולכן משקפים באופן חד ממדי את הנאמנות העיוורת של הקהל כלפי יונדאי בכלל וכלפי טוסון בפרט.

השאלה החשובה היא, האם באמת מדובר בג'יפון מוצלח או שמא רק שם מוצלח שצועד לפניו בשל עדריות צרכנית? נחזור בסיכום לסוציולוגיה בלירה.

חכמת ההמונים?

הג'יפון של טוסון זכה בשנה הקודמת למתיחת פנים כך שיוכל להתאים את קימורי הסנטר שלו אל סנטה-פה החדש, קונה וחבריו. במסגרת הרענון טיפלו ביונדאי בצורה מידתית במבנה המסורג של השבכה, הזרועות שתוחמות הפגושים ויחידות הפנסים שהפכו דקיקות יותר. התוצאה היא טוסון שנראה מהודק, שרירי מעט יותר ואיכשהו גם הפרופורציות השתנו לטובתו. התמה שהובילה את המעצבים כרוכה בגילוח סרחים וכיווץ הכתפיים שלו לכוון המרכז. מתיחת הפנים היטיבה עמו.   

תא הנוסעים מקרין חדשנות; במקום צג משוקע התקינו אנשי יונדאי צג מגע מרחף מעל פתחי המיזוג שנראה כמו טאבלט מלבני וברור לקריאה. בניגוד אולי לסונטה, שם הוא נראה כמו נגזרת של פריט אפטר-מארקט תלוש מהמחסנים, כאן הוא משתלב היטב בתפאורה הפנימית ומחמיא לטוסון המחודש. כמו כן, ההפעלה שלו נוחה מאוד מעמדת הנהיגה בשל המיקום הגבוה וקיימת שליטה חלקית מגלגל ההגה על מערכת השמע. יישומון WAZE ויישומון חניה כלולים בחבילת יונדאי קונקטד-קאר, כרגיל.    

הטוסון של רכב המבחן הגיע במפרט ELITE, ב-172 אלף שקלים. תחתיו יש גרסאות 'פריים פלוס' ו-'פנורמיק' אבל דגם הטורבו 1.6 ל' (177 כ"ס) מגיע ארוז בלעדית עם ELITE במחיר של 183 אלף שקלים. מי שרוצה לקבל בג'יפון שלו אווירת "פאר" או השקעה בפרטים הוויזואלים באמת יאלץ לבלות בצנרת המחירים הגבוהה של הטוסון, שכן בגרסה זו מקבלים בנוסף לכל הציוד התקני גם גג-פנורמי נפתח, מושבי עור חשמליים, מפתח חכם, תאורת LED אחורית, חישוקי 19 אינץ' ועוד. לא פחות חשוב מכך – יש לו עוד 2 מערכות בטיחות חכמות שלא קיימות ברכבי הבסיס – התרעה על תנועה צולבת מאחור ו-התרעה על שטחים נסתרים במראות הצד. מנגד, אין לו למשל בקרת שיוט אדפטיבית. 

כוח ויכולות

מנוע ה-2.0 ל' של הטוסון מחובר לתיבת שש מהירויות אוטומטית פלנטרית ועם 155 כ"ס הביצועים מספקים בשימוש יומיומי סביר וכך גם צריכת הדלק שהסתכמה ב-9 ק"מ לליטר בלחצים משתנים. את התאוצה ל-100 קמ"ש סוגר טוסון בסביבות 11 שניות ועד 181 קמ"ש מרביים. ואולם, יחידת הכוח הבסיסית הזו לעתים חושפת רפיון מסוים בתגובותיה הראשוניות כמו דריכה על מצערת ללא התנגדות. יציאה לעקיפה מחייבת טיפוס נחוש לאיזור ה-4,000 סל"ד עד שהבוכנות מתעוררות. הפתרון לכך טמון בנעילת מתג הספורט ליד בורר ההילוכים שמאפשר לטוסון לחדד את פעולת דוושת הגז ולשפר משמעותית את היענות המערכת לפקודות הנהג מטורים נמוכים יותר.  

בטווח האמצעי של המנוע עד קצה התחום האדום, הצילינדרים מחוספסים בפעולתם וצלילי המנוע לא ממש ערבים לאזניים. כאן גם המקום לציין שבידוד הרעשים של הטוסון אינו מהטובים ביותר שחווינו בסגמנט הג'יפונים - תוצאה של שילוב החומרים שמולבשים על הברזלים שלו מסביב ככל הנראה; במפלס העליון משתרע משטח שחור רך-מוצקי אבל ככל שיורדים בקומות התעלה המרכזית יורדת האיכות בהדרגה, במיוחד בפאנל תפעול החלונות שנראה כאילו אומץ משני דורות אחורה.

נוחות הנסיעה של הטוסון מפתיעה לטובה. מהלך המתלה שלו קצר אבל הבולמים מצליחים להתמודד היטב עם הקרעים בכבישים והוא שומר על נסיעה חלקה ברוב הכבישים הממוצעים. המושבים לעומת זאת משדרים משהו לא לגמרי ברור; במבט ראשון הם נראים תומכים בגלל כיפוף קל של הדפנות כלפי גוף הנהג, אבל ישיבה בהם מגלה שחסרה תמיכה טובה יותר לכלוב הצלעות. לא שזה צריך להפריע לנהג שמחפש ריגושים שכן הטוסון רחוק מלהיות כלי מלהיב לנהיגה נוכח מגבלותיו הפיזיות. 

 

נפרדנו כך

יונדאי טוסון הוא ג'יפון משפחתי נחמד ובעיקר שימושי בקבוצתו; יש לו מרחב מחיה כהלכה ליושבים מאחור, הוא אינו מתרגש מחוסר שלמות בסלילה, יש לו תא מטען ראוי בנפח 490 ל' והרבה מערכות ידידותיות בתחום המדיה והבטיחות. מתיחת הפנים של הטוסון היא צעד שגרתי במחזור חייו של רכב ובעלות ייצור מבוקרת הוא מתחדש בדיוק איפה שצריך.  

ואולם, הטוסון קצת מתקשה לספק חוויה מהודקת מספיק עבור הנהג. הוא קצת צפוף בשורה הראשונה באזור הברכיים, המושבים הקדמיים חסרי תמיכה נאותה, רעש הכביש נוכח מדי לטעמנו, איכות חלק מהחומרים נחותה וכן - היינו רוצים עוד קצת חשיבה על יכולת דינמית ופחות מלאכותיות מכוון מערכות ההינע וההיגוי. לא חסרים ג'יפונים חדישים – בעיקר מאירופה, שלא מתפשרים על צדדים שאולי נראים קצת פחות אקוטים לנהג שמכלה את זמנו בפקקים.  

סיכום

אז מה הופך את הטוסון לרכב מבוקש כל כך? מלל רב כבר הוקלד על עניני אמינות, סחר או מוניטין, אבל אין דרך לחמוק מהסוגיות הצרכניות שעדיין נגזרות מבעלות על רכב קוריאני שבעיני הקהל הישראלי מפגין עמידות מופלגת ומניב אף "עסקה" משתלמת בטרייד אין. מסיבה זו, הטוסון ימשיך כנראה למכור עצמו כמעט בלי מאמץ בעוד יריביו, טובים יותר או פחות שמוצאם מהיבשת המערבית יתנקזו במרכז הטבלה ויתקוטטו ביניהם. 

  

 

 

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!