$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נסיעת בכורה בג’נסיס G70: קוריאנית פרימיום חריפה

ג'נסיס מנסה לתבוע את מקומה בקרב מכוניות הספורט-סדאן המובילות, וה-G70 מוכיחה שהיא בהחלט שייכת לפלח היוקרה

בועז קורפל
בועז קורפל  13.06.21 - 15:49

תגיות: ג'נסיסכלמוביל

היא עמדה צנועה ושקטה לצד הכוכבת הגדולה של האירוע. היא נחשפה ראשונה לעיני התקשורת הישראלית באולם התצוגה של ג’נסיס בהרצליה בתחילת חודש יוני, אבל רובם ככולם הגיעו לראות את אחותה המוגבהת הצעירה, המסוגננת והאופנתית שנושאת מיתוג של קרוסאובר במשפחת הקרוסאוברים של ג’נסיס. אבל היא חיכתה בשקט לרגע שלה וידעה עמוק בליבה הרועם שהמילה הראשונה תהיה שלה, והיא צדקה לכל אורך הדרך.

קטגוריית הפרימיום סדאן ספורט בשוק הרכב הישראלי איננה משופעת בדגמים ואפשרויות בחירה ללקוחות מאוד סלקטיביים שיודעים בדיוק מה הם מבקשים. על פי רוב הם רוצים מכונית עם מנוע חזק. תיבת הילוכים זריזה, הנעה אחורית, מערכת פליטה קולנית ועטיפה יפה, כזאת שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים, כזאת שהופכת אותה לנחשקת. כן, יש כאן כמה דגמי סדאן יוקרתיים בגודל בינוני או משפחתי והם בעצמם מוגשים בשתי קבוצות: המשפחתיות האלגנטיות והמשפחתיות העצבניות; בקבוצה האלגנטית של מותגי הפרימיום נמצאות וולבו S60 וגם אאודי A4 ואילו המשפחה החמה יותר של הקטגוריה כוללת את אלפא רומיאו ג’וליה, ב.מ.וו סדרה 3 ולקסוס IS החדשה שנחתה כאן לאחרונה.

ההיסטוריה מראה כי האחרונה שלא הייתה אירופאית או יפנית שניסתה לקרא תיגר על הקטגוריה הייתה קדילאק שהציעה כאן לפני שנים את הקדילאק ATS שהצטיידה במנוע חזק בנפח 2.0 ליטרים והנעה אחורית. קריאת התיגר כללה סיסמאות כמו “להביט בלבן של העיניים של הגרמניות” ועוד כמה אמירות מהסוג הזה. כולנו זוכרים כיצד זה נגמר למרות שכל מי שנהג באותה קדילאק יומרנית ובמיוחד בגרסת ATS-V מוכן להישבע שהיא באמת סיפקה את הסחורה.

כעת ג’נסיס נכנסת לקלחת הזאת עם הספורט סדאן היפיפייה שנקראת G70 ספורט. אותה אחת שעמדה באירוע התקשורת באולם בהרצליה לצד הקרוסאובר החדש, הגיעה לידנו לנסיעת בכורה בישראל כשהיא חמושה במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 245 כוחות סוס ותיבת הילוכים אוטומאטית רגילה בת 8 מהירויות שמגיעים ישירות מקווי הייצור של תאגיד האם אחרי שהוכיחו את עצמם בגרסה הכי ספורטיבית של קיה מאז ומעולם, קיה סטינגר. ה-G70 מגיעה כשהיא בשלה ובוגרת אחרי מתיחת פנים בעיצוב, באבזור ובטכנולוגיה ועיון ברשימת הנתונים שלה מלמד אותנו שהיא נתפרה בדיוק למידותיו של מי שמבקש מכונית בז’אנר הזה.

עיצוב כובש
דומה שלמעצבי רכב בעולם ובעיקר במותגי היוקרה יש רשימת מכולת כזאת שכוללת את כל האלמנטים שצריכים להיות במכונית שהם מבשלים על מנת שזאת תצליח לנגן על כל הצלילים וללחוץ על כל הכפתורים הנכונים של מי שמביט בה על מנת שזאת תהפוך לנחשקת גם אם חלק מהאלמנים דומים או מזכירים משהו דומה. במקרה הזה, כל מה שהיא מזכריה מגיע מעולמות הפרימיום אבל אין בה שעטנז מוגזם אלא להיפך. הפרופורציות שלה מדויקות, העיצוב שלה מפוסל שמשדר אלגנטיות וכוחנות גם יחד. ניכר שהושקעה מחשבה כיצד היא תיראה מכל זווית והתוצאה הסופית מצוינת. העיצוב שלה כולל אלמנטים מובהקים שכבר למדנו להכיר בג’נסיס החל בגריל הענק בצורת טרפז, דרך סמל המותג שמוטמע בקצה של מכסה המנוע ועד לפנסים כפולי התאורה הבוהקת שמשאירים חתימת אור ברורה ומזוהה עם המותג שכבר העלה 100 מכוניות על כבישי ישראל.

חישוקי הגלגלים המעוצבים בקוטר 19 אינץ’ שדרכם מבצבצים הקאליפרים האדומים של ברמבו נראים כמו תכשיט בתוך הגוון המרהיב של המכונית שלנו שנקרא “בונד סילבר מאט” כשבמחסנית של ג’נסיס יש עוד כוון מאט כהה יותר שכנראה יהיה פופולארי לא פחות. הזנב החצוף עם הכנפון האינטגראלי בקצה דלת תא המטען, משלים את העיצוב הנקי והיפה של הזנב שמעוטר בזוג פתחי פליטה אובליים ומוכספים כשהמותג מופיע באותיות כסופות גדולות לכל רוחב הזנב וזה משתלב בצורה יפה עם המראה הכללי. הצללית של המכונית ארוכה ושטוחה. היא חדה ושרירית כמו חיה שמשחרת לטרף וגובהה הננסי רומז על יכולה לפלח את הרוח ביעילות והיא אכן עושה זאת כשהיא מזנקת מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 6.1 שניות בדרך למהירות מרבית של 240 קמ”ש.

סלון מפואר וטכנולוגי
ריפודי העור האדומים שלה בשילוב עיטורי האלומיניום והקונסולה הראשית השחורה עם התפירות האדומות הצליחו ליצור את האווירה הדרושה. אנחנו לא ממש יודעים כמה מהמכוניות שתעלנה לכביש בסופו של דבר בגרסת ספורט תהיינה עם ריפודי עור אדומים וחגורות בטיחות אדומות, אבל השילוב הזה שצועק אמריקה פשוט עובד טוב. המושבים נוחים ורחבים ואינם ספוגיים או קשיחים מדי. מושב הנהג החשמלי יודע לחבק את הנהג כשמעבירים את מצבי הנסיעה לספורט או ספורט פלוס וזה מכניס את האוחז בהגה לסיטואציה הנכונה. הגה ספורטיבי עם שלושה חישורים (בגרסת לאקשרי הגה שונה) עם ידיות להחלפת הילוכים שממוקמות ומעוצבות בצורה טובה לתפעול מצטרפות לדוושות המתכתיות של התאוצה והבלימה וביחד מתקבלת אווירת נהיגה ספורטיבית טובה. צלילי מערכת הפליטה מגיעים ממערכת השמע של לקסינגטון וניתן לשלוט בעוצמה שלהם כהשלמה לחוויה.

ידית ההילוכים קצרה ומעוצבת בקונסולה שבין המושבים הקדמיים ומתחתיה כפתור הקסם, זה שבאמצעותו שולטים על מצב הרוח של המכונית ומתאימים אותו למצב הרוח שלנו. השיטוט בין המצבים השונים מוביל אותנו ממצב חסכוני למצב נוח ומעליו מצב ספורט ובקצה העליון ספורט פלוס שמשפיע על המתלים המתכווננים, חדות דוושת התאוצה וההגה וגם על המנוע שכבר במצב סרק מטפס בכמה מאות סל”ד בכדי לאותת לנו שהוא מוכן להיכנס לשדה הקרב. לוח השעונים משנה את גווניו לפי המצב הנבחר וגם מערכת המולטימדיה מציעה צלילים משלה בכמה מצבי רוח החל בקולות בית קפה שוקק חיים, יער טרופי מסתורי, גלי ים וקריאות שחפים ועוד. המכונית לא נולדה להציע פרקטיות מובהקת, לשם כך יש את האחיות שלה, אלה שמתנשאות לגובה ומציעות אפילו 7 מקומות.

ה-G70 מבקשת לספק חוויית נהיגה תוססת וזריזה יחד עם חוויית נסיעה נוחה ושקטה לנוסעים האחרים אשר יכולים להטות את גופם לאחור במושב האחורי וממש להשתרע בנוחות ולהנות ממערכת המיזוג ששולחת את הקור לחלק האחורי למרות שלא ניתן לווסת את עוצמתו ואת דרגת הטמפרטורה, אלה נתונים לשליטת הנהג. למרות הנוחות המצוינת במושב האחורי וכמות האור הטובה שנכנסת פנימה דרך החלונות הצדדיים וגג השמש הקדמי בלבד, מישהו בג’נסיס חשב שמספיקה נקודת USB אחת לנוסעים מאחור ונראה שעם קצת יותר מאמץ בעלות לא ממש גבוהה, אפשר היה לשפר את העניין כמו בכל מכונית מודרנית אחרת. בחלק הקדמי יש מספיק נקודות טעינה לטלפונים לרבות משטח אלחוטי.

תופעת הזנב השובב
ה-G70 איננה קומפקטית. בסיס גלגלים שלה נמתח למרחק של 2.83 מטרים ומשקלה הוא 1,605 ק”ג בלבד. תיבת ההילוכים שולחת את האנרגיה של 245 הסוסים ואת המומנט של 36 קג”מ לגלגלים האחוריים ואלה מגיבים מהר מאוד ומערכות הבקרה שומרות עליה שלא תשתובב יתר על המידה. אבל העברת מצב הנהיגה לספורט פלוס יבטל חלק מהבקרות ואפילו יאפשר מצב של זינוק מהרמזור באמצעות מערכת בקרת זינוק שתטפס עד ל-3,000 סל”ד ואז תדליק את נורת Ready שתגרום לנו להרפות מהבלם ולנעוץ את דוושת התאוצה. התוצאה גורמת לזנב לנסות ולהשתובב כשההגה בזווית ישרה והמאבק הזה יוצר ריגוש ברמה מסוימת אבל לא כמו שחשנו במכוניות עוצמתיות יותר. כנראה שגרסאות המנוע הגדולות יותר של המכונית שתגענה לישראל בעתיד יספקו חוויה מסעירה יותר וראויה יותר אז אם לא חייבים לזנק איתה, אפשר לדחות את הסיפוק לדבר הבא.

תגובות הדוושה מצוינות וההגה מדויק וגם מעביר את תחושת ההתמצאות של הגלגלים הקדמיים בצורה טובה מאוד והביטחון העצמי שהמכונית משרה בהחלט גבוה. למרות חישוקי הגלגלים הגדולים וצמיגי הספורט שלה, המכונית היטיבה להתמודד עם הכבישים בעיר ומחוץ לעיר ויחד עם רמת הבידוד הגבוהה של רעשי המנוע והרוח, היא הפתיעה ברמת השקט הכללי ששרר בתוכה. מערכת הבלמים של ברמבו לא זקוקה לציון או סופרלטיב ובכיכרות הורגשה פעולת הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה שהשתתף בחגיגות הזנב השובב והעלה את רמת ההנאה מהנהיגה כשם שציפינו ממכונית ספורטיבית שכזאת.

נסיעה בכבישים מפותלים באזור הררי לא ממש העיקו על המנוע אבל הייתה תחושה של צורך בעוד כמה עשרות כוחות סוס בכדי להפוך את התנופה לחזקה יותר. התנהגות הכביש שלה במצבי הנסיעה הרגילים טובה מאוד וגם כשעוברים למצבים הספורטיביים היא נוטה להשתובב אבל תחת שליטה. ההתנהגות שלה עוררה בנו את הדחף לקחת אותה למסלול בהזדמנות ראשונה ולדחוק בה עם תמרוני הגה קיצוניים יותר תוך הרגשה שיום מסלול בהחלט יוכל להוציא אותנו מחוייכים יותר, אלא שבכבישים ציבוריים הסתפקנו בפיתולים פתוחים וסגורים והמכונית טיפלה בהם בקלות ובחדווה.

העברת ההילוכים במצב ידני חילקה את המשימה בין הנהג לתיבת ההילוכים בהתאם למצב הנסיעה הנבחר. אם תבחרו במצב ספורט ותבחרו לדחוק במערכת ההילוכים להיות צייתנית עד הסוף, היא תהיה צייתנית עד לסל”ד גבוה של 6,000 ואז היא תחליף את ההילוך עצמאית. אבל במצב ספורט פלוס, השליטה עוברת במלואה לנהג והוא יוכל למשוך את ההילוך לסל”ד הכי גבוה ולהשאיר את ההילוך שם מבלי שיתחלף וזה סממן מובהק וטוב של נהיגה ספורטיבית שמאפשרת לסחוט יותר ביצועים מהמנוע בכל רגע נתון בהתאם למצב שהמכונית נמצאת בו.

בטיחות היא ערך עליון
בג’נסיס החליטו לא להתעסק ברמות האבזור של מערכות הבטיחות ולכן כל המכוניות שלהם מקבלות את ציוד הבטיחות המלא שהיצרן מאפשר וזה מתורגם מידית לציון המלא של משרד התחבורה. לשמחתנו גילינו בה מערכת התראה לשכחת ילד במושבים האחוריים (ללא חיישן) אבל אין בה מערכת למניעת שכחת ילד בכל חלל הרכב. בין שלל מערכות העזר לנהג שמחנו לגלות בה זיהוי תנועה חוצה מאחור עם רטט בהגה להתרעה לנהג ברמה שאכן מושכת את תשומת הלב ומונעת המשך נסיעה מעבר למבט במצלמות ההיקפיות. עוד מהמערכות המיוחדות קיבלנו בלוח השעונים שלה הופך למסכי וידאו מימין ומשמאל במקרה של איתות ואז נחשף הנתיב שאליו מבקשים לפנות והבקרה על המעבר לנתיב הופכת לבטוחה יותר והדוקה יותר מעבר להתראות שטח מת (מערכת שקיימת בחלק מהדגמים של יונדאי וקיה). המכונית מצוידת ב-10 כריות אויר ושורה ארוכה וחשובה של מערכות עזר לבטיחות החל בתאורות אדפטיביות, בלימות חרום, שמירה על נתיב, זחילה בפקקים ועוד. נציין כאן כי בשונה ממכוניות אירופאיות היא חסרה לחצן מצוקה שנכנס לאירופה כתקן חובה אך למכוניות מהמזרח הרחוק וארה”ב זה עדיין לא חובה.

השורה התחתונה
הג’נסיס G70 מציעה פוטנציאל גדול מאוד להשתלב בצורה רצינית בקטגוריית הפרימיום סדאן ספורט בין האירופאיות עטורות הטכנולוגיה והמורשת הספורטיבית כמו אלפא רומאו, ב.מ.וו ומרצדס וגם לצד היפנית הספורטיבית המחודשת שנחתה כאן לאחרונה מבית לקסוס. המעצבים שלה הכינו שעורי בית מצוינים ועברו את המבחן בהצלחה גדולה בזכות העיצוב, איכות החומרים הגבוהה, רמת ההרכבה בסטנדרט הכי גבוה ושפע של אבזור מפנק ובטיחותי. על כל אלה נוספת חוויית הנהיגה המצוינת עם התנהגות כביש שנעה בין נוחות גבוהה לשובבות גבוהה וחוויית הנסיעה הדינמית השקטה. תא המטען שלה צנוע למדי עם 330 ליטרים וצריכת הדלק המוצהרת מצביעה על 9 ליטרים בקרוב ל-100 ק”מ. מערכות המולטימדיה והמידע בלוח השעונים לא מופיע בעברית והחיבור לטלפונים החכמים מכל הסוגים נעשה באמצעות כבל ייעודי ואיננו אלחוטי. המושבים אינם מצוידים באוורור אלא בחימום בלבד וכאשר מדובר בריפוגי עור, זה יכול לבוא לידי ביטוי בימים חמים. הנוסעים מאחור לא שולטים באזור אקלים פרטי וגם לא יכולים לטעון יחדיו את הטלפונים שלהם ונאלצים להסתפק בשקע טעינה בודד.

תאי האחסון קטנים ומומלץ להגיע לנסיעה עם בקבוק שתייה אישי ולא מעבר לכך. מרחב הרגליים והכתפיים מאחור גדול ונוח והמושבים מצוינים באיכותם לרבות הטייה לאחור שהופכת את מרחב הראש ליעיל בלי להיות מושפע מהתקרה. במחיר מאתגר של 340,000 שקלים (מחיר של 298,000 לרמת גימור לאקשרי) יש ל-G70 רשימה מכובדת של תכונות שהיא מציעה לחובבי הז’אנר. אלה שמסתפקים בנתוני המנוע יקבלו חבילה מצוינת ואלה שרעבים להספקים גבוהים יצטרכו לחכות עד שג’נסיס ישלימו את העמידה בתקן האירופאי של המנועים הגדולים ועתירי הכוח שיש להם בארסנל אבל המחיר יהיה בהתאם.


ג’נסיס G70 ספורט
אורך: 4.685 מטרים
רוחב: 1.850 מטרים
גובה: 1.400 מטרים
בסיס גלגלים: 2.835 מטרים
נפח תא מטען: 330 ליטרים
הנעה: אחורית

מנוע: בנזין, 2.0 ליטר טורבו
הספק: 245 כ”ס ב-6,200 סל”ד
מומנט: 36 קג”מ ב-1,400 סל”ד
תיבת הילוכים: אוטומאטית 8 מהירויות
זינוק מעמידה ל-100 קמ”ש: 6.1 שניות
צריכת דלק: 8.8 ליטר ל-100 ק”מ
ציון בטיחות משה”ת: 8
מחיר: 340,000 שקלים