$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

נהיגה ראשונה: אאודי Q5 ספורטבק פלאג-אין

אודי מוסיפה למשפחת ה-Q5 גם גירסה דמוית קופה היברידית פלאג-אין. לקחנו אותה למבחן דרכים

אייל אברהמי  28.04.22 - 15:35

תגיות: אאודי

מה חדש? הדור הנוכחי של האודי Q5 הוצג כבר ב-2016 ועבר מתיחת פנים משמעותית ונחוצה לקראת 2021. בהמשך הוצג גם ה-Q5 ספורטבק, גירסת ה"קופה" ל-SUV. הגירסה שנבחנת כאן מחדשת עם שני מנועים היברידים-פלאג אין ונגיעות קלות בתא הנוסעים. קיבולת הסוללה עומדת על 17.9 קוט"ש ולפי נתוני היצרן  (לגירסת המבחן 50TFSIe) טווח הנסיעה החשמלי עומד על  58 ק"מ.

מבחוץ: הצורך להפוך את מבנה ה-SUV הגמלוני והשמנמן לקופה עם ארומה ספורטיבית מאתגר את המעצבים וה-Q5 ספורטבק לא הייתה יוצאת דופן. המעצבים הקפידו על שמירת הזהות המשפחתית אך הוסיפו למשוואה את מה שאמור ליצור את ההבדלים. השוני הבולט הוא כמובן החלק האחורי של המכונית שהפך להיות משתפל וזוויתי הרבה יותר. מעבר לצורה שבה משתפל הגג אחורה תזדקקו לזכוכית מגדלת כדי להבחין בהבדלים שיש בגריל, במראות הצד ובחצאיות. בשורה התחתונה העיצוב מוצלח ועדכני אולם רחוק מלהסעיר את העין או לבלוט על הכביש.

 

אין הרבה הפתעות בתא הנוסעים של הספורטבק וזה נכתב רק לחיוב: מרחבי עור, פלסטיק ואלומניום איכותיים, רמת הרכבה גבוהה ומושבים מרווחים ונוחים גם מאחור ולמרות הגג המשתפל. במרכז התא ממוקם מסך מרכזי  (10 אינץ') ולצידו לוח המחוונים שגם הוא כמובן מסך (12.3 אינץ'). מתחת למסך המרכזי ישנו עוד "פס" להפעלה פיזית של בקרת האקלים עם מסך חיווי קטן משלו. ה-UI של התפריטים אינטואיטבי ולאחר התרגלות קלה נוח לשימוש ויעיל מאוד.

למרות שבסך הכל תא הנוסעים מוצלח יש בו גם צרימה קטנה עם תחושה שעולה מכמה פינות שמישהו ניסה לחסוך. כך למשל הצד המוסתר של המושבים הקדמיים (שצמוד לקונסולה) רופד בבד ולא בעור, הקאר-פליי עובד רק עם חיבור חוטי וכמה מכסי פלסטיק מרגישים מאוד חלולים. במכונית אחרת כנראה שלא היינו מתייחסים לכך אבל במועדון ה"כמעט חצי מיליון" זה בכל זאת מפריע.

על הכביש: יחידת ההנעה ההיברדית מורכבת ממנוע בנזין בהספק של 265 כ"ס, ומנוע חשמלי בהספק של 140 כ"ס. ההספק המשולב של המנועים עומד על 299 כ"ס ו-45.6 קג"מ. כל הטוב הזה יורד לארבעת הגלגלים דרך תיבה כפולת מצמדים בת 7 הילוכים ומערכת הקוואטרו של אודי. בואו נתחיל עם המנועים: כל עוד יש בסוללה קצת חשמל הספורטבק היא כיף גדול. תגובת הדוושה חדה ונחרצת, אין מגבלות של כוח והמהירות נצברת בקצב שמגיע עם זימון אקספרס לבית הדין לתעבורה. הנתונים הרשמיים מבטיחים 6.1 שניות בדרך ל-100 קמ"ש ו-239 קמ"ש מירביים.

בשלב מסויים הסוללה מתייבשת והספורטבק נשארת רק עם מנוע הבנזין המוגדש. בנסיעת המבחן שלנו זה קרה אחרי נסיעה בינעירונית של בערך 60 ק"מ - לא הרבה במיוחד בהשוואה להיברידיות-פלאג אין אחרות שעשו את אותו המסלול. הבנזין לבדו חלק מאוד, השילוב עם תיבת ההילוכים מצויין ובסך הכל גם לא חסר לו כוח; אבל באותה נשימה צריך גם להגיד שאחרי טעימה מהאספלט עם התבלין החשמלי, על בנזין בלבד הספורטבק מאבדת הרבה מאוד מהאדג' שלה. 

בכל הנוגע לנימוסי הכביש הספורטבק מספקת את הסחורה ובגדול. על כביש 90 באזור ים המלח הנעת הקוואטרו הנפלאה הצליחה להשכיח את העובדה שמדובר ב-SUV של כמעט 2.2 טונות עם מרכב חד וחדוות גיהוצים מפתיעה למרות הגה קצת מעורפל.  להנאת הקוואטרו מצטרף גם כיול מתלים מוצלח ומדוייק: אמנם יש זווית גלגול ניכרת אבל ספיגת הזעזועים מצויינת וגם על כביש משובש מאוד אין את ה"נדנודים" שמאפיינים הרבה SUVים. יופי אודי.

 

השורה התחתונה

למרות צרימות בכמה מהפינות הספורטבק בסך הכל מציעה חבילה מוצלחת למדי עם תא נוסעים מרשים, יחידת הנעה חזקה והתנהגות כביש כיפית. לחבילה הזאת יש מחיר שרחוק מלהיות עממי: קצת פחות מ-450 אלף שקל למכונית המבחן, כמעט 490 אלף לגירסה הבכירה (55 TFSIe). תג המחיר הזה הוא סדר גודל של כ-30 אלף שקל יותר מדגמי הQ5 ה"רגילים", סכום שכנראה לא ירתיע את חובבי ז'אנר ה-SUV קופה. סעו בזהירות.


אודי Q5 sportback TFSIe

 

מנוע בנזין מוגדש בנפח 1984 סמ"ק 
הספק: 265 כ"ס ב-5250-6500 סל"ד
מומנט מירבי: 37.7 קג"מ ב-1600-4500 סל"ד
הספק מנוע חשמלי: 140 כ"ס
טווח נסיעה חשמלי: 58 ק"מ
0-100: 6.1 שניות
מהירות מירבית: 239 קמ"ש
מימדים (ס"מ): 469*214*165
משקל עצמי: 2150 ק"ג
מחיר: 449,015 שקל