$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מטיילים בחניון ופורצים: מה גונבים לכם מהמכונית?

בתקופת הקורונה חלה עליה בגניבת ציוד מכלי רכב בשווי אלפי שקלים למקרה בודד. "הגנבים משוטטים בחניונים ומנסים את מזלם"

מערכת עולם הרכב  22.10.20 - 17:51

לפני שבועיים, פרסמנו כי חברת פוינטר דיווחה אודות תופעה מטרידה בתקופת הקורונה: שיתוף פעולה בין לקוחות חברת ביטוח לבין גורמים עבריניים במטרה לבצע תרגיל הונאה ולסחוט את כספי הפיצוי מהמבטחת. אולם מסתבר, כי במהלך חודשי הקורונה, חלה עליה בשכיחותה של תופעה נוספת: פריצה לתאי נוסעים ותאי מטען. משיחות שקיימנו עם שמאי ביטוח וחוקרים, לצד סוכני ביטוח, תוך הצלבת הנתונים מול אלו שסופקו על ידי פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין , מתגבשת תמונה ברורה: הגנבים מצאו דרך יעילה ופשוטה להרוויח כסף קל; על פי הדיווח, אחד מפריטי הרכוש המבוקשים ביותר היו עגלות תינוקות. מדובר על מאות עגלות שנגנבו בישראל לאחר שקופלו והושארו ברכבים. הנזק שנגרם להורים אינו מבוטל ומגיע לאלפי שקלים פר מקרה בודד.

עליה משמעותית נרשמה גם בפריצה לרכבי עבודה וגניבה של ציוד. בחברת מוקד ביטוח מספרים כי לפי הנתונים בידיהם נרשמה קפיצה בשיעור של 25% במספר הדיווחים על גניבת כלי עבודה מקצועיים מרכבים. כך למשל, הם מספרים על גניבות של פטישונים, מקדחות, כלי ניסור מיוחדים ומשחזות, בשווי מצטבר לאירוע בודד של כמה אלפי שקלים. "לאחרונה הובא לידיעתי מקרה על שיפוצניק שגילחו לו מהרכב ציוד בעלות מצטברת של למעלה מ- 25 אלף שקלים", מציין עו"ד אסף ורשה. לדבריו, "לא כל הפריצות נעשות תוך שימוש בכוח ושבירה או פריצה של מנגנוני נעילה אבל בפועל, במקרים רבים, מדובר על חלמאות של בעל הרכב. הגנבים נכנסים לחניונים של רבי קומות ועוברים רכב רכב ומנסים את מזלם, ולרוב גם מצליחים לאתר את מי ששכחו לנעול אותו".

רשלנות שעולה ביוקר
לצד מגמת העליה במספר הפריצות לרכבים וגניבת ציוד אישי או מקצועי, המציאות מלמדת כי ישנם לא מעט מקרים, בהם רשלנות חמורה במיוחד, גובה מחיר אישי. בפוסט שעלה לאחרונה בפייסבוק שיתף בחור צעיר כי הוא פוטר עקב משבר הקורונה, ובנתח נכבד מכספי הפיצויים הוא קנה לאשתו, אוהדת שרופה של הפועל תל אביב, שרשרת עם הסמל של הקבוצה. לדבריו, מהחנות הוא התכוון לנסוע ישר לביתו ולהחביא את השרשרת עד למחרת היום בו תכנן לתת לה אותו ליום הולדתה, אך בדרך הוא עצר בתחנה נוספת – הפעם בחנות פרחים. "ירדתי מהאוטו בדיוק לשלוש דקות. זה היה קצר מאוד אבל כשחזרתי, שמשת הרכב היתה מנופצת. הם רוקנו את תכולת תא הכפפות וגנבו לי את השרשרת". לפי הפוסט, סיפורו המצער אל חברת Green Diamonds בו נרכשה השרשרת, שהסכימה לתרום לו שרשרת נוספת בלי כסף. אפשר למתוח ביוקרת על התנהלותו המרושלת של הנהג, אבל הלקח ברור - לא משאירים חפצי ערך במכונית ובטח כשאינה בהשגחה.

רכבי העבודה בסכנה
בכלי הרכב החדשים מותקנות מערכות שנועלות את הרכב כעבור זמן קצוב, אולם במכוניות מיושנות אין כל חיווי לגבי הנושא והרכב נותר ללא הגנה. הבעיה כמובן אינה רק עצם הגניבה ועוגמת הנפש שכרוכה בכך, אלא העובדה כי לא ניתן לבטח רכוש שהושאר ברכב במסגרת פוליסת מקיף, קל וחומר אם הרכב לא ננעל. אך גם הפיתרון הדחוק שקיים לאותם אנשי מקצוע, אינו מספק דיו. לדברי אורי אורלנד מבכירי יועצי הביטוח בישראל "קיים פיתרון ביטוחי לעניין הותרת ציוד מקצועי ברכב, אך הוא רחוק מלהיות מושלם". מדובר לדבריו על הרחבה של פוליסת סחורה בהעברה, שתמורת פרמיה נוספת - המבוטח רוכש כיסוי למקרה גניבה לאותו ציוד. שיטה זו זמינה, אך גוררת שתי בעיות: הראשונה – המבטחות לא אוהבות לטפל בסוגיה זאת ולרוב, הן מגבילות את סכום הביטוח למקרה שהתרחש בלילה ל-50% מערכו. כמו כן, סף ההשתתפות העצמית עומד על סכום של כ-5,000 שקלים.