$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

Knack 2: סיקור למשחק ההמשך

חמוד, מספק, קצר ושוב חמוד

תומר חסד  27.09.17 - 10:29

תגיות: the knackביקורת

Knack הראשון היה משחק בלעדי לקונסולת ה-PS4 והציג משחקיות טובה-משהו, אבל היה רפטטיבי ולא היה בו הרבה תוכן. אומנם המחיר שלו היה סביר אבל זה הרגיש שהכותר לא מספק את הסחורה ולא שווה את הקנייה. בסופו של דבר המשחק קיבל ציונים נמוכים סה"כ ולא היה אהוד ע"י הקהל הרחב. כמה שנים עברו ונראה שהקטסטרופה הזאת שנקראת Knack נשארה מאחור וש-Sony שכחו מן הכותר.


אבל, כאילו משום מקום, בתערוכת ה-PSX של השנה שעברה, הוכרז המשחק Knack 2, לתדהמתם של כל מי שצפה בשידור של התערוכה. כמובן שהרוב היו סקפטיים ונרתעו מן הקנייה של משחק ההמשך לכותר שגם ככה לא היה מוצלח מלכתחילה, ואני לא מאשים את מי שהחליט לא לקנות את המשחק בסופו של דבר. אבל האם Knack 2 הצליח להתעלות על הכותר המקורי ולהביא חוויה כיפית? ובכן, כמו שנרשם בכותרת הסיקור, חד משמעית כן.

עלילה:
בתחילת המשחק זה נראה שלמשחק Knack 2 הולכת להיות עלילה אפלה. אני אחסוך ממכם ספויילרים מיותרים, אבל העתיד לא כזה זוהר בתחילת המשחק. אחרי שנגמר הפרולוג אנחנו מקבלים מסך שחור שבו רשום "מספר חודשים לפני כן", ואנחנו חוזרים אחורה בזמן מבחינה עלילתית. מה שלי אישית מאוד מפריע. כשנותנים לך להתחיל משחק מהאמצע (או הסוף, במקרה הזה), למעשה מספיילרים לך את כל המשחק, וכל שאר ה-Playthrough אתה רק מחכה לראות איך מה שאתה עושה עכשיו מתקשר למה שחווית בתחילת המשחק, זה לטעמי פוגע בחוויה.

חוץ מזה, העלילה טובה יחסית למשחק פלטפורמה. אני פחות הצלחתי להבין אם המשחק מנסה לקחת את העלילה שלו ברצינות או לשדר משהו יותר קל וכיפי (כאמור, המשחק הקודם הוגדר יותר "לילדים", למרות רמת הקושי הגבוהה שלו). מצד אחד, יש מלא רגעים מלאים בהומור שיגרמו לך להתחבר לדמויות מכיוון יותר ילדותי. בייחוד "אחוות אחים" שיש בין Knack לבין Lucas, שהם מאין Bros כאלה שעושים הכל ביחד. אבל מצד שני ישנם רגעים אפלים וקשים, אז קצת יצאתי מבולבל מכל מה שהעלילה מנסה להעביר. אני רק יכול להגיד שבגדול היא טובה והצליחה להפתיע אותי.

 משחקיות:

המשחקיות לא השתנתה הרבה מהמשחק המקורי, לפחות לא בבסיס שלה. יש שיפור ניכר בכל מה שקשור לעיצוב השלב והכנסת האלמנטים של הפלטפורמה. המצלמה משתנה המון ועוברת בין מבט על, שמתאים לסגנון ה-Beat ’em up לבין מבט צד שמעביר אותנו ל-Platforming. השילוב בין שני הסוגים הוא בדיוק מה שהיה חסר במשחק המקורי והוא מה שדואג ל-"פלפול" של המשחק ושומר אותו מרענן. בנוסף לכך, יש מערכת של Skill Tree ונקודות נסיון שגם היא מוסיפה מאוד.


למרות שהמשחק הוא בלי שום ספק Beat ’em up ולא דורש הרבה מחשבה וטקטיקה, ישנה אפשרות לעלות את דרגת הקושי של המשחק. אמנם רוב דרגות קושי הן קלות, אבל הדרגה "Very Hard" היא קשה מיוחד ותיאלץ אתכם להשתמש באסטרטגיה ולשלב באופן מושלם את כל המכניקות של המשחק. דבר שברמות הקושי הנמוכות יותר הוא כלל לא נחוץ כי הסיכוי שתהרגו הוא זעום. חשוב לציין שברמה הרגילה, בניגוד לכותר הקודם, מכה אחת לא תהרוג אותנו אז גם במקרה הזה אפשר להגיד שאפו למפתחים שלמדו מניסיון העבר.
אז בגדול, המשחקיות של Knack 2 לא השתנתה הרבה מהמשחק הראשון ואתם עדיין יכולים להשתמש בשני כפתורים בשביל לעבור את כל המשחק. אבל, ההוספה של מכות מיוחדות, Skill Tree ודרגות קושי שהן אשכרה מאתגרות, הופכת את כל החוויה ליותר עמוקה ומחושבת.

מה עושים אחרי הסוף?
באופן מפתיע כלשהו, גם אחרי סיום מצב ה"סיפור" יש הרבה מה לעשות גם אחר כך. בתור התחלה אפשר לעשות + New Game ובעצם להתחיל את משחק שוב רק ברמת קושי שונה, תוך כדי שמירה על כל הפריטים והשדרוגים שמצאתם בפעם הראשונה. מצב זה נותן לכם אפשרות לחקור את המשחק טוב יותר ,לגלות את כל הסודות וכו'. אני ממש נהניתי גם בסבב השני שלי ולמרות שלא סיימתי עדיין את ה- +New game אני כן יכול להגיד שהוא מהנה.
בנוסף למוד ה-NG+, יש שני מודים נוספים שנפתחים אחרי סיום המשחק. הראשון הוא Time Attack שבו אתם צריכים לעבור בתוך טבעות ירוקות או להרוג אויבים, כל זה תוך כדי שהטיימר מקציב לכם זמן מוגבל. המוד השני הוא קוליסיאום, שהשם די מסגיר את עצמו. אתם צריכים להרוג כמה שיותר אוייבים ולצבור נקודות תוך מסגרת קצובה של זמן. בתכלס, שני סוגי המשחק הם לא יותר מנחמדים והם קצת חוזרים על עצמם אחרי מספר פעמים.

Co-op
לצערנו אין חדש תחת השמש. ממש קווינו שיהיה Co-Op אמיתי בין שחקנים שאינים נמצאים באותו הבית, אבל עדין יש רק לוקאלי. הפעם כיוון שהמשחק קצת יותר מתירני, כל עוד יש שחקן אחד על המסך, המשחק ממשיך ורק כאשר שני השחקנים מתי הוא נגמר. יש cooldown של כמה שניות בין כל מוות והמשחק זורם יותר עם שניים. ישנם פעולות מיוחדות שאפשר לעשות עם שני שחקנים, כמו מכות מיוחדות, אך הם משמשות בעיקר כקוריוז. עדין, מצב ה-Co-op בהחלט נחשב כ"מצב התחלתי", ואפשר לתת את הקונטרלור לכל גיימר מתחיל והוא יסתדר איתו.

שורה תחתונה
בשורה התחתונה, Knack 2 הוא משחק טוב ושיכול להביא הנאה מרובה אם נכנסים אליו במוד הנכון. הוא לא מאסטרפיס והוא לא Bioshock הבא, אבל הוא כן כיפי ויש לו הרבה תוכן יחסית ל-40 דולר שהוא עולה. אפשר בקלות להוציא ממנו 15 שעות רק על הסינגל. ואם אתם הולכים על גביע הפלאטניום זה ייקח לכם כמעט יממה (הערכה גסה שלי). אז בגדול, אם אתם אוהבים את הסגנון, אין סיבה לוותר על Knack 2.

 

 הכתבה עלתה לראשונה באתר TekTok ונכתבה בידי תומר חסד