$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

האימפריה מכה שנית

מדוע שווה לכם לתת עוד צ'אנס ל-Star Wars Battlefront 2

תומר בראשי  23.01.18 - 16:16

בשנת 2015 יצא Reboot מבית חברת EA למותג המצליח Star Wars Battlefront, המשחק הצליח במכירות פחות או יותר וכלל רק מצב מרובה-משתתפים שלא היה מרהיב יותר מדי. למרות זאת, החברה החליטה להמשיך בהצגה ושחררה לאוויר העולם לפני כמעט חודשיים את משחק ההמשך הלוא הוא Star Wars Battlefront 2 שכלל הפעם גם מצב סיפור ודמויות חדשות.

נשמע בסדר סך הכל לא? אז זהו שלא. אני בטוח שרוב האנשים שמעו וראו בכל האינטרנט כבר חודשיים שהמשחק הוא מחלבת כסף ושחברת EA היא השטן בצורתו הטהורה ביותר. אבל מה בעצם קרה שם?

מצב המולטיפלייר של המשחק מבוסס על קלפים שמשפרים (לפעמים משמעותית) כל מיני יכולות של כל דמות וחייל ולקלפים הללו יש מספר רמות (Rare ,Common וכו'). בנוסף לכך, יש גם מגוון סוגי Loot Crates שמכילים את הקלפים הללו, נשקים ולפעמים קצת Credits. הדרך שבה ניתן לרכוש את הארגזים הללו היא דרך Credits שזה סוג מטבע שמרוויחים על ידי משחקים וניצחונות, או דרך Crystals שזה המטבע שקונים בכסף אמיתי ופה זה נהיה מסריח.

כבר מהבטא של המשחק אנשים שמו לב שההתקדמות במשחק נורא איטית והוא כמעט כולו מבוסס על ציוד מהארגזים הללו שהדרך הכמעט יחידה לקנות אותם ולקבל מהם ציוד טוב (בלי לחרוש על המשחק 24/7) היא לרכוש אותם בכסף אמיתי, והרבה ממנו.

זה היה ברור לכולם שמי שקונה Crystals בכסף אמיתי בסופו של דבר מקבל במהרה קלפים שהופכים אותו לאליל במולטיפלייר, נשקים איכותיים וכמעט כל דבר טוב שיש למשחק להציע. לעומת זאת, אלו שהספיק להם ה-$60 ששילמו על המשחק הרגישו תקועים, נאלצו לשחק שעות על גבי שעות כדי להשיג נשקים בינוניים ופשוט קיבלו הרגשת נחיתות לעומת אלו שכן שילמו על ארגזים.

בשורה התחתונה: ההתקדמות בציוד ובקלפים על ידי משחק אמיתי היא כמעט אפסית בזמן שכסף אמיתי וארגזים נותנים יתרון עצום למי שקונה אותם. בקיצור, העובדה שכל מערכת ההתקדמות והציוד במשחק ממולכדת גרמה להמון אנשים לשנוא את EA שלכאורה הרסו את המשחק שמבוסס על המותג האהוב על כולנו וכתוצאה מכך המשחק פשוט התרסק במכירות, כל האינטרנט געש על אלו שלקחו חלק ביצירתו ובסופו של דבר גם השווי של EA בבורסה ירד משמעותית.

אך האם כל השנאה וההחרמה זה בצדק?
אי אפשר להתווכח עם העובדה שהמלכוד הזה של המשחק הוא עוול אכזרי לשחקנים ולכל מי שקנה אותו, אך גם אי אפשר לומר שהאינטרנט לא הגזים טיפה עם התגובה והאכזריות שלו כפי שהוא תמיד עושה. יכול להיות שיהיו הרבה שלא יסכימו, אבל אני חושב שמי שיכול צריך בכל זאת לתת ל-Star Wars Battlefront 2 הזדמנות ובגדול.

הסיבה הראשונה והעיקרית היא שהוא פשוט מפוצץ בתוכן איכותי בכמות שלא ראיתי כבר המון זמן במשחק ובנוסף לכך, צריך לזכור שמדובר באנשים שפיתחו את המשחק מכל הלב שלהם. אני יכול להבטיח שאלו לא המפתחים בעלי החזון שדאגו שהמשחק יהיה ממולכד אז אין שום סיבה להעניש אותם ולגרום להם להרגיש רע עם המוצר שהם כל כך השקיעו בו שנתיים.

לא משוכנעים? זה בסדר, בואו אתן לכם 4 סיבות שבגללן מגיע למשחק הזדמנות שנייה
מצב הסיפור: בגלל כל הבלאגן של החודשים האחרונים כולם כמעט שכחו ממצב הסיפור של Star Wars Battlefront 2. מדובר בסיפור חדש לחלוטין שלא סופר מעולם ביקום של מלחמת הכוכבים ואני לא יודע מה איתכם אבל בתור מעריץ של מלחמת הכוכבים זה די מלהיב אותי. הסיפור (הדי ארוך ומעניין) מוגש בפנינו באמצעות גרפיקה חוצת גבולות, דיאלוגים מעניינים וסצנות קרב שלא יביישו שום סרט.

לא ניתן להוציא במשחק כסף אמיתי: כן אני יודע שהטענה העיקרית כרגע היא ש-EA הסירו את כל הרכישות מהמשחק כדי למכור עותקים בעונת החגים אבל בואו נשים את זה בצד ממש לדקה. מצב המשחק כרגע שונה לחלוטין ממה שהוא היה לפני ההסרה הזו, כיום ההתקדמות מאוזנת יותר, המשחק מבוסס הרבה פחות על ארגזים והרבה יותר קל להשיג Credits לרכוש איתם ארגזים. ההסרה של הרכישות Crystals שיפרה את חוויית המולטיפלייר בהרבה וגם אם הרכישות בכסף אמיתי יחזרו (רוב הסיכויים שזה יקרה) אני מאמין שהן יהיו הרבה יותר מאוזנות בעיקר בגלל ש-EA לא תשרוד עוד סבב עם השחקנים.

המולטיפלייר: בהחלט החלק האהוב עליי (כן אני לא צוחק) בגלל המון סיבות. בין כל הדברים הרעים שנאמרו על המשחק, שום אתר לא טרח לציין שהמשחק כולל Milestones שזה המון "מיני-הישגים" שמתגמלים את השחקן בנשקים, Crystals ,Credits ואפילו Emotes. כל מערכת ההישגים הזו מאוד כיפית ונותנת מוטיבציה להמשיך לשחק ומזכה את השחקן באחלה פרסים.

בנוסף לכך, מצב המולטיפלייר של המשחק כולל המון דמויות מוכרות מהסרטים (14 גיבורים ונבלים ועוד 9 חלליות מוכרות) שאפשר לקנות תמורת סכום די הוגן של Credits (בין 5,000 ל-15,000) שהרבה יותר קל להשיג כיום. מעבר לכך יש גם 4 סוגי חיילים ואפשר לשפר גם אותם וגם את הדמויות בעזרת קלפים (שכעת ניתן לשפר דרך Crafting Parts).

Star Wars Battlefront 2 מציע גם מספר מצבי משחק מעולים הכוללים קרבות בחלל, קרבות בקנה מידה גדול וגם קטן אפילו גיבורים נגד נבלים. כל זה קורה במספר בהחלט מכובד של מפות מעוצבות היטב מכל מיני תקופות ביקום של מלחמת הכוכבים.

מצב Arcade: בנוסף לכל הטוב הזה, המשחק מציע גם מצב Arcade שכולל מגוון תרחישי קרב מכל מיני קטעים במגוון סרטי מלחמת הכוכבים. יש המון תרחישים שכוללים מטרות שונות ודמויות שונות שאנו משחקים בהן. בנוסף לכך אפשר לשחק בכל תרחיש במצב Co-Op ביחד או נגד חבר אפילו במסך מפוצל (שזה משהו נדיר בימינו).
מצב ה-Arcade הוא לא הסיבה העיקרית שבגללה הייתי קונה את המשחק אבל הוא תוספת מעולה שתמלא כמה שעות לרוב השחקנים.

אלו רק ארבעת הסיבות העיקריות שבגללן אני ממליץ בחום לתת עוד הזדמנות למשחק ואני בטוח שכל שחקן יתחבר לאחת מהן או לאחרת שיגלה בעתיד.

נשמע יותר מדי טוב… מה הקאץ'?
טוב אז אי אפשר להתעלם מהפיל בחדר והוא העובדה שה-Micro-transactions יחזרו מן הסתם בעתיד, אז בואו נחשוב על זה שנייה.
בגלל שרוב הסערה התרחשה לפני שהמשחק בכלל יצא, המפתחת הסירה את הרכישות מהמשחק לפני שהוא הספיק לצאת וזה חלק מהדברים שהנציג שלה אמר: "אנו שומעים את תלונותיכם ולקראת השקת המשחק החלטנו להסיר את כל הרכישות ממנו. אנו כעת נעביר את זמננו בהאזנה לשחקנים, כיוון המשחק והאיזון שלו. זה אומר שהאפשרות לרכוש Crystals במשחק אינה זמינה יותר וכל ההתקדמות תתאפשר מעתה דרך משחק אמיתי וניצחונות. האפשרות לרכישות בתוך המחשק תחזור בעתיד אך זה יקרה רק לאחר שעשינו שינויים מהותיים שיאפשרו את החזרה הזו. נחלוק עמכם עוד פרטים כאשר הם יהיו זמינים."

אני לא חושב שיש צורך שאוסיף עוד על מה שנאמר וכל אחד יכול להחליט בעצמו על סמך מה שהוא יודע. מרוב שנאה ועליהום, המון אנשים לא שמו לב שחמק להם משחק מעולה מתחת לרדאר ולכן החלטתי לקום ולכתוב את טור הדעה הזה. המשחק עולה פחות מ-$60 כמעט בכל מקום אז אני משאיר את ההחלטה בידיכם האם לתת לו הזדמנות או לא.

הביקורת עלתה לראשונה באתר TekTok ונכתבה בידי תומר בראשי