לשחק עד שחוטפים יבלות: DiRT Rally 2.0

משחק מירוצי שטח ללא פשרות שמעצים את חוויית הנהיגה

בועז קורפל
בועז קורפל  30.04.19 - 13:36
תחילת כתבה

משחקי נהיגה וסימולטורים הם מהז'אנרים הכי פופולאריים בעולם הגיימינג. כשקיבלתי לידי את המשחק החדש לקונסולת האקס בוקס וואן, כבר ידעתי עליו כמה פרטים מתוך הפרסומים שהופצו קודם השקתו שהיו במיוחד סביב המכוניות החדשות ובמיוחד הישנות שנכנסו למשחק, וגם בזכות הרישיון של ה-FIA למשחק הזה. למי שלא יודע מהו ה-FIA נאמר כי זאת ההתאחדות העולמית הרשמית למירוצי מכוניות החל מקארטינג, ראלי ועד מכוניות פורמולה 1.

לפני שאסקור את החוויה של המשחק החדש, חשוב לזכור דבר אחד חשוב: אין כאן כמעט זכר למשחקים הקודמים במשפחת משחקי DiRT  ולשמחתי וגם לשמחתם של כמה מהחובבים שהזמנתי לחוויה, היצרן בחר הפעם לחזור להתחלה ולתכנן משחק סופר מודרני שמתאים ממש למציאות ולמעשה יש כאן סוג של "התחלה מחדש" בעולם משחקי הסימולטור לנהיגת ראלי. המפתחים של קודמסטרס הציבו לעצמם יעד מאתגר במיוחד והוא לבנו את המותג הזה מחדש ולא לקחת את הגרסה הישנה (2015) שהייתה נחמדה מאוד לתקופתה, ולבצע בה התאמות ושיפורים. הפעם הם הלכו על כל הקופה ולא חסכו במכוניות נוספות ובאתרים חדשים לתחרויות.

אם חשבתי לרגע שאליפות העולם בראלי קרוס היא ההשראה, הרי שהמאפיינים הגראפיים של המכוניות והאתרים הוכיחו שלא מדובר בהשראה אלא בדבר עצמו. זאת למעשה גרסה סופר מתוחכמת של אליפות העולם בראלי קרוס 2018 לרבות החסות של משקה האנרגיה מונסטר שניכרת פה ושם והוכחה נוספת למכוניות הם המסלולים, שמונה מסלולים שבהם האליפות התקיימה בעונת 2018 הם הבסיס למשחק החדש לרבות אתרים בארה"ב, ניו זילנד, פולין, ספרד, אוסטרליה וארגנטינה. ראלי עולמי על כל המשתמע ממנו.

רשימת מכוניות מפוארת
אם יש למשחק החדש נקודת עוגן מצוינת להתפאר בה, הרי שמדובר ברשימת המכוניות המוצעות לשחקנים. לא פחות מ-40 מכוניות שונות מוצעות כאן. לצד המכוניות המוכרות מהאליפות של 2008, מצאתי שורה של מכוניות אייקוניות מהעבר שבאמת סיפקו המון הנאה מנהיגה כי הן מכוניות ראלי טהורות כמו סובארו אימפרזה שנהוגה בידי קולין מקריי האגדי, מיצובישי לאנסר איבולושן, אאודי קוואטרו מופלאה וגם רנו אלפין 110 חדישה וסיטרואן C3 קטגוריית R5 פופולארית. חובבי מכוניות השרירים (שלאו דווקא מתחרות למסלולי הראלי) יוכלו לקבל את המוסטאנג RGT ואת השברולט קמארו GT4R החזקות.

מגוון המכוניות יספק לכל אחד אפשרות בחירה והתאמה של המכונית לטעמו בהיבטי עיצוב, סגנון נהיגה ואופי נסיעה. אני בחרתי באאודי קוואטרו שהציבה את הרף הטכנולוגי המשמעותי ביותר בתחום נהיגת הראלי מאז ומעולם והבחירה הייתה מוצלחת. המשתתפים האחרים (צעירים ממני) דווקא התחברו יותר למכוניות בנות זמננו בדגש על הקומפקטיות החזקות עם מאות כוחות סוס ומשקל קל.

שיטת המשחק בנויה על תחרויות מוקדמות שנקראת My Team ושם צריך להשתתף ולזכות בנקודות בתחרויות מוקדמות במקומות שונים. זכייה בנקודות תאפשר שדרוג של המכוניות להמשך הדרך והוספת אמצעים נוספים ככל שמספר הנקודות עולה. בחירה במצב Free Play תאפשר לכם לנוע בין מירוצים במסלולים מהעבר עם מכוניות מהעבר וגם לקפוץ קדימה בזמן כפי שתחפצו. מתכנני המשחק הלכו כאן על שיטת תגמול מעניינת בכדי ליצור עוד ועוד אפשרויות להתקדם ולא למצות את המכוניות והמסלולים בצורה מהירה. ההצלחה במירוצים תסייע לשחקנים להשיג Season Pass ושם לגלות עוד ועוד מסלולים חדשים ולהתקדם הלאה.

גרפיקה ברמה אחרת
ההתאמה בין המציאות למציאות המדומה היא שדה המשחק של המפתחים מאז ומעולם, בטח במשחקים שמבוססים על אירועי ספורט אמיתיים כמו מירוצי מכוניות. הירידה לפרטים והאפשרויות לשלוט בהם במשחק החדש פשוט מדהימה ולעיתים גרמה לי להביט על המסך ולחפש את הנקודות שיוכיחו לי שמדובר בהדמיה ולא בתמונה אמיתית שלקוחה מהתחרות שנערכה במציאות.

רמת ההתאמה גבוהה מאוד אך מפעם לפעם ניתן להבחין (אם מתעכבים על זה) כי הדמויות הן אכן של משחק מחשב ולא אמתיות. ההשקעה הגדולה ביותר ניכרת בעיצוב של המכוניות, דמויות הנהגים והמסלולים. התפאורה החיצונית הרחוקה פחות ממוקדת אבל אפשר לחיות עם זה בשלום ואם בכל זאת יש נקודה מעניינת שכדאי לציין, הרי שמדובר בשינוי הדינמי של השבילים שמשנים את אופיים ככל שיותר ויותר מכוניות עוברות בו. אפשר לשחק ברזולוציות של 4K וגם ברזולוציה של 60 פריים לשנייה ויש גם רזולוציה שלישית של HD. 

חוויה חשובה נוספת שמשלימה את הפעילות במשחק היא חוויית הצליל. בשונה ממשחקים שבהם המוזיקה היא רק ברקע, במירוצי מכוניות ואופנועים מדובר במשהו אחר שמשלים את חוויית הנהיגה ובמקרים נוספים תורם לשחקן גם במושגים של תפעול המכונית. במשחק הזה הקדישו את תשומת הלב הראויה והמפתחים של מחלקת הסאונד בקודמסטרס ראויים לשבח.

סיכום
מזמן לא שיחקתי במשחק מחשב של מירוץ מכוניות ועם יד על הלב, היו לי מחשבות אחרות לפני שהדיסק נכנס לקונסולה והמשחק עלה. מצד אחד יש משחקים ברמה מאוד גבוהה שמתאימים למקצוענים ויש מנגד כאלה משחקים שמרוחקים שנות אור מהרמה האמתית של המכוניות והחוויה המציאותית. במשחק החדש DiRT Rally 2.0 יש את החיבור שדרוש בין הרמה הבסיסית לבין המקצוענית ושיטת התגמול וההתפתחות ככל שצוברים ניסיון ותוצאות בהחלט עובדת. נציגי הדור הצעיר (חבורת חיילים בחופשה) שהזמנתי לשחק במשחק, אהבו את המשחק ולפי רמת התגובות והצרחות בבית, הם נכנסו לזה המהירות ואחד מהם אמר לי בסיום "לא אכפת לי לשחק עוד ועוד עד שתהיינה לי יבלות בידיים" וזה בעצם אומר הכל.

עותק הסקירה התקבל תודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של DiRT Rally 2.0 בישראל.

 

 

 


 

הדפס