הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פיפ"א, מאחורייך: הבשורה האמיתית של פרו אבולושן 2022

קונאמי הכריזה כי המשחק ירוץ על Unreal 5 של חברת אפיק החל מהדור הבא. למה המעבר למנוע חדש צריך להרתיע את חברת EA?

מתן בן ישי
מתן בן ישי  17.07.20 - 10:34
תחילת כתבהבשבועות האחרונים צצו מספיק ידיעות ברשת על כך שקונאמי לא תוציא השנה את פרו אבולושן, ותשחרר רק עדכון עונתי. בסופו של דבר זה קרה, וההכרזה הרשמית הגיעה, ואיתה גם טריילר-טיזר שאף אחד לא בהכרח ציפה לו: פרו אבולושן 22. ההפתעה לא הסתיימה פה, ואחד הדברים הכי מעניינים שגילינו עם ההכרזה, היא שהחל מהדור הבא המשחק הולך לרוץ על מנוע משחק חדש - Unreal 5 של חברת אפיק, אותה חברה שמפתחת את פורטנייט.

למה זה מעניין? כמה סיבות: עד היום כל חברה שפיתחה משחק ספורט דאגה לעשות זאת באמצעות מנוע משחק "ביתי" שפיתחה בעצמה: EA עם Frostbite, חברת 2K עם Eco-Motion. גם למפתחות כמו רוקסטאר יש את RAGE עם סדרת GTA, אקטיוויז'ן וקול אוף דיוטי עם IW engine, הבנתם את הנקודה. בקונאמי החל משנת 2014, התחילו להשתמש במנוע FOX, שאותו יצר הידאו קוג'ימה והצוות שלו, עבור סדרת מטאל גיר סוליד במקור.

תחשבו על כך שהמנועים של המשחקים הם בעצם "תעודת הזהות" שלהם, והם כוללים בתוכם את כל הדרך שבה המשחק יתנהל ויגיב לאלמנטים השונים: החל מפיזיקה, תאורה, וכל מה שמרכיב את העולם בעצם. המעבר של החברה למנוע Unreal מסמל אבן דרך מעניינת, כי זו תהיה הפעם הראשונה שבה חברה שמפתחת משחק ספורט לא תעשה זאת באמצעות מנוע ביתי, אלא באמצעות מנוע משחק שפתוח לכולם בתעשייה.

 Unreal נחשב ל"מנוע פתוח". זה אומר שכולם-כולם יכולים להשתמש בו, הוא מאוד ותיק בשוק ונחשב למ-א-ו-ד נפוץ בתעשייה. במשך שנים על גבי שנים אתם כנראה משחקים במשחקים שבנויים עליו, וכנראה אפילו לא ידעתם את זה: רוקט ליג, סדרת Arkham של בטמן, ביושוק, בורדרלנדס, אלה רק דוגמאות שקופצות לי לראש והרשימה ארוכה מידי. עכשיו אני לא חושב שמדובר במהלך רע בכלל מצד קונאמי. תיחזוק קבוע של מנוע משחק דורש שיפוצים ושידרוגים קבועים, וכמובן התאמות לדורות הבאים - זה לא בהכרח משתלם לכל חברה להחזיק במנוע Home Made.

מה שממשיך והופך  את העסק למעניין היא החשיפה של אפיק: במאי האחרון החברה הציגה כיצד Unreal 5 - הגרסה המשודרגת שמותאמת לדור הנוכחי של המנוע, תרוץ על קונסולת הפלייסטיישן 5. אתם יכולים לראות בעצמכם את התוצאה הסופית, היא מרשימה בהחלט. האנימציות חיות מאי פעם, הסביבה רספונסיבית והכל קורה שם בזמן אמת: התאורה, הפיזיקה. חברים: זה הפוטנציאל של פרו אבולושן בעתיד. פסיכי.

תראו, אני באמת ניטרלי בעניין ואין לי העדפה בין פרו אבולושן לפיפ"א. אני חושב ששניהם משחקים נהדרים, וכל אחד מהם מנסה להעניק לשחקן חוויית כדורגל בצורה אחרת, אז אני פשוט לא מבצע השוואות ביניהם. אבל אני באמת חושב שהמעבר של קונאמי למנוע כמו Unreal צריך להדליק נורות ב-EA.

תבינו, מנוע ה-Frostbite של פיפ"א נהדר והכל, אבל צריך להבין ש-EA אמנם משתמשת בו לכדורגל או פוטבול, אך ממש כמו קונאמי, היא פיתחה אותו במקור למשחקים בז'אנר אחר לגמריי - כמו באטלפילד, ושם הוא מוציא את התוצאות הטובות והמרשימות ביותר שלו.

השנה עוד לא ראינו את השידרוגים המלאים של EA ל-Frostbite עבור הדור החדש. מה שנחשף לנו בטריילר של פיפ"א 21 אלו שידרוגי "דור ביניים", של מעבר בין קונסולות. אלא שיפורים לא משמעותיים מידי ולא מהווים קפיצת מדרגה, מכיוון והם אמורים להחזיק ולרוץ גם על הדור הנוכחי. את השידרוגים המאסיביים באמת אנחנו נראה רק בשנה הבאה, ואני בטוח שגם שלהם התוצאה מרשימה לא פחות.

שום דבר לא מבטיח לפרו אבולושן הצלחה. כשהמשחק רק יצא בשנת 2014 וביצע את המעבר למנוע FOX החדש, קונאמי הייתה צריכה לבצע במנוע מספיק שיפורים ומודיפיקציות, והמשחק נחשב בעיני שחקנים רבים לבעייתי ומלא בבאגים ותקלות. רק במהלך השנים עם העדכונים, המשחק הפך להרבה יותר שחיק.

מה שכן בטוח הוא שהמעבר של קונאמי ל-Unreal בדור הבא יאפשר לה לתחזק את פרו אבולושן בצורה מסודרת ונוחה יותר, מסקרן אותי לראות האם Unreal הולך להתאים יותר לחוויה של משחק כדורגל. אתם יכולים לראות בעצמכם מה הפוטנציאל של המנוע טומן בתוכו, ואין לי כל  צל של ספק שהדור הבא הולך להיות מעניין.