$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

Hyper Scape: טיפה בים שלא נגמר

תורה של יוביסופט לשחרר באטל רויאל חינמי, אבל איך המשחק בהשוואה לכל המתחרים הגדולים בשוק? ביקורת משחק

מתן בן ישי
מתן בן ישי  13.08.20 - 12:23

תגיות: hyper scape

יוביסופט היא בין החברות הגדולות היחידות שלא החזיקו באף משחק באטל רויאל חינמי, ובימינו, בין אם תאהבו את הז'אנר או לא - זה אומר שהיא די מפגרת מאחור. אז אני לא יודע למה הייתי מופתע שיוביסופט הכריזה לפניי חודש על Hyper Scape. אז השבוע המשחק שוחרר באופן רשמי לאחר בטא יחסית מוצלחת, והחלטתי שזה הזמן לצלול ולכתוב את הביקורת.

 אני אניח שאתם ממש לא צריכים הסבר מפורט על הז'אנר: 100 שחקנים בזירה שנסגרת לאט לאט עד השורד האחרון, תוכלו לשחק סולו או בקבוצת של עד שלושה שחקנים. יאדי יאדי יאדה, אתם יודעים על מה מדובר. עד כאן הכל ברור, אבל בואו ניגש לעיקר: מה בעצם מייחד את Hyper Scape מכל המתחרים שלו?

אחד הדגשים הכי גדולים במשחק הוא על התנועה והמיקום על המפה. לשחקנים קיימות האפשרות לבצע קפיצות כפולות ולהתגלץ' על הרצפה בשביל לנווט ביתר קלות ובמהירות. מעבר לכך, קיימות גם יכולות מיוחדות (הנקראות Hacks, אבל מיד נגיע אליהן) ששמות דגש על התנועה והמיקום - כך שהמטרה של המשחק היא להעניק לשחקנים את היכולות להגיע לנווט בקלות יחסית לכמעט כל איזור שירצו. ואני פראייר של משחקים ששמים דגש על תנועה במפה.

מדובר בהבדל מאוד משמעותי ממשחקים כמו קול אוף דיוטי Warzone שנוטים לכיוון "הריאליסטי" יותר ואי אפשר לבצע תרגילים אקרובטיים באוויר ללא חוקי פיזיקה, או למשחקים כמו Apex Legends ששם רק לדמויות כמו Pathfinder קיימות היכולות לנווט בזריזות יותר במפה. בניגוד לכל המתחרים, המפה של Hyper Scape מציגה גרסה עתידנית של פריז ולא כוללת בתוכה איזורים שאינם עירוניים. וכן, יש גרסה וירטואלית של כנסיית נוטרדאם שתוכלו לקפץ עליה בחופשיות.

זאת אומרת שיש הרבה פחות חלקים פתוחים ברחבי המפה, והרבה יותר אפשרויות להכנס לתוך בניינים, להתחבא ולבצע מארבים לשחקנים שאינם דרוכים ומוכנים. כל המצב הזה יוצר קרבות אינטסיביים ובלתי צפויים שיכולים להתרחש בכל רגע, בטח עם כמות הפעמים שאוייבים יוכלו להפתיע אתכם מעבר לפינה.

הפיצ'ר העיקרי שמייחד את המשחק הוא יכולות ה-Hacks המיוחדות: יכולות אותם השחקנים יאספו ברחבי המפה במהלך הקרב, והם מתחלקות לכמה סוגים: תנועה, הגנה והתקפה. Hacks שישימו דגש על תנועה יהפכו את השחקנים לכדור ברזל ענק שיאפשר להם לקפץ בזירה באגרסיביות ולמעוך ולרסק אוייבים, או יכולות לשגר את עצמם או להעיף את עצמם באוויר על מנת לתמרן במפה או פשוט לצאת ממצבים בעייתיים.

ה-Hacks של ההגנה כוללים יכולות ריפוי, יצירת שריון או האפשרות להפוך לבלתי נראה, בזמן ש-Hacks התקפיים ישימו דגש על משחק יותר אגרסיבי שיגרמו נזק לשחקן כמו יצירת מוקשים ופיצוצי אנרגיה למיניהם. הבנתם את הנקודה. השחקנים יוכלו להחזיק עד שני Hacks וכלי נשק, ויוכלו להחליפם במידה וירצו לשנות אסטרטגיה. מצאתם Hack או נשק שכבר ברשותכם? תוכלו לאסוף אותו ובכך לשדרג את הנזק והיכולות. כל כך פשוט.

כלי הנשק במשחק מציגים עיצוב עתידני ואנימציות די מגניבות של טעינה מחדש, והן משתלבות וזורמות עם הגיימפליי המהיר והכאוטי. אקדחים, רובי ציד, כלי נשק אוטומטיים ואפילו תותח אנרגיה ומיני גאן. המבחר אמנם גדול ומרשים, אבל... למה אני לא מצליח להנות כשאני יורה במשחק? הטריילר הציג כזה גיימפליי אדיר וכאוטי בדיוק כמו שאני אוהב. אז למה אני לא מצליח להתחבר, ולמה משהו במשחקיות של Hyper Scape מרגיש חסר?

לפעמים זה מרגיש כאילו כלי הנשק במשחק עובדים על חצי כוח - אני לא מרגיש את האימפקט בזמן הירי או כשאני פוגע ביריבים, בטח בהשוואה לכל שאר משחקי הבאטל רויאל שהמשחק כל כך שואב מהם השראה. זה כל כך מבאס אותי, וברטרוספקטיבה, אני מתחיל לשים לב להתנהגות דומה בכל Shooter של יוביסופט.

אני משווה כמובן את הירי ב-Hyper Scape למשחקים כמו Apex Legends ו-Warzone. גם הסאונדים העתידיים של כלי הנשק לא בהכרח מספקים, וסאונד זה היבט חשוב ביותר בזמן משחק בשביל להכניס את השחקן לתוך האווירה.

בכלליות כל היבט בגיימפליי של Hyper Scape מרגיש חצי אפוי, או לפחות מרגיש כאילו הוא מנסה רעיונות ומכניקות שמשחקים אחרים כבר ביצעו בצורה טובה ומספקת יותר. וכשאני חושב על זה, זה משפט שיכול לסכם את כל המשחקים של יוביסופט בצורה נהדרת.

אני אתן דוגמא: המשחק מנסה להיות מאוד מהיר, אך מנוע המשחקים של יוביסופט לא שם לטעמי מספיק דגש על תפיסת מומנטום בתנועה, וזה מורגש מאוד. בטח אם אני עושה את ההשוואה למשחקים כמו Apex Legends או Titanfall שבהן הדמות שלי שומרת על המהירות שלה ואפילו יכולה להגביר אותה ולשמר אותה בזמן תנועה.

לסיכום
Hyper Scape לא ישנה את החיים שלכם, והוא לא בהכרח תורם שום דבר חדש לז'אנר הבאטל רויאל. גם את מה שהוא כן עושה, הוא עושה בחצי כוח ומרגיש מאוד עייף ומנומנם. המשחק שוחרר כאשר יש אינספור משחקים חלופיים בשוק, כאשר מבחינתי - רובם מבצעים את אותן המכניקות בצורה הרבה יותר כיפית ופחות משעממת.

יכול להיות שזו האינפלציה של המשחקים בז'אנר, יכול להיות להיות שזה הגיימפליי החרוש והמשעמם, יכול להיות שזוהי השליטה הלא אימרסיבית שהמשחק מעביר, או העובדה שאני בכלל לא שחקן שעף מז'אנר הבאטל רויאל. יכול להיות אגב, שזה כל הסיבות ביחד.

אני יודע דבר אחד: ל-Hyper Scape אני כנראה לא אחזור. הוא ממש לא משחק גרוע, אבל הוא מרגיש כמו טיפה בים שלא נגמר, ובמידה ויתחשק לי להכנס לזירה עד הסוף המר יש מספיק תחלופות בשוק שיגרמו לי להנות הרבה יותר.