$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חדש, אבל מוכר: Assassin's Creed Valhalla

עולם פתוח ועשיר ומערכת קרב מגוונת, אך עד כמה הסדרה הותיקה מצליחה להפתיע ולעמוד בציפיות?

תומר חסד  13.11.20 - 11:56
בשנת 2017 חברת Ubisoft הציגה את החזון שלה להמשך סדרת Assassins Creed עם שחרור המשחק Origins. סדרת המשחקים המוכרת עשתה שינוי של 180 מעלות ושילבה אלמנטים כבדים של משחקים תפקידים, תוך כדי שמירה על זהות המותג ככל הניתן.

Origins קיבל ביקורות מעורבות מצד מעריצים חדשים וישנים אבל נחשב בגדול למשחק מצליח. המשחק הבא אחריו - Odyssey, התקבל פחות טוב בקרב המעריצים הוותיקים וקיבל ביקורות חריפה על כך שאיבד לחלוטין את זהות הסדרה וכבר לא מדובר במשחק Assassins Creed. אז אחרי שני משחקים עם הצלחה מעורבת, הגיע הזמן להביא את סדרת המשחקים אל העולם הקר של הוויקינגים עם כותר שלישי מאז החידוש - Valhalla.

עלילה
עלילת המשחק עוקבת אחרי Eivor, צעיר (או צעירה, הבחירה בידכם) נורדי שהוריו נהרגו על ידי ה-Jarl של השבט השכן. השעות הראשונות של המשחק עוסקות במאמצים של Eivor להקים צבא ולנקום באותו Jarl (שנקרא Kjotve). מהרגע הראשון הצלחתי להתחבר לעלילה ולסיפור שהיא מנסה להעביר. נורבגיה  היא ארץ קרה וקשה ולכן גם האנשים בה לא מרבים להראות רגשות או להביע אמפטיה. הם מהללים את המוות ויוצאים למסעות הרג כחלק מהיום יום שלהם. ויקינגים למופת.  

עלילת המשחק נפתחת רשמית כאשר Sigurd, האח המאמץ של Eivor, חוזר מהמסע שלו באירופה ואיתו שני זרים בשם Hytham ו-Basim. הזרים הללו מגיעים מארצות המזרח התיכון ומחזיקים במבטא ערבי קל. מהרגע הראשון אפשר להבין מי הזרים האלו. הם משתייכים  למסדר "הנסתרים" (Hidden Ones). מהרגע ששני זרים אלו נכנסים אל המשחק, העלילה לוקחת תפנית  ומתחילה לזרום באמת.

Basim משכנע את שני האחים לזנוח את נורבגיה ולהתמקם במזרח אנגליה. שם חבורת הוויקינגים תצטרך לחפש אחרי חברים חדשים מצד אחד, ולקבוע טריטוריה מן הצד השני. אוכל לספר לכם עוד על המסעות אנגליה, אבל אני מרגיש שזה קו עלילה שכל אחד צריך לחוות בעצמו, כי עלילת המשחק מחזיקה בהמון הפתעות שלא תצפו להן.

בכוונה לא ציינתי את העלילה שמתרחשת בהווה, מכיוון והיא איבדה משמעות במשחק הקודם והיא לא רלוונטית גם במשחק הנוכחי. אך היא כן אם שומרת על אותו קו עלילתי שהוצג לנו במשחקים בקודמים.

משחקיות
למרות שהעלילה הפתיעה אותי לטובה, את הרוב המעלות הטובות שלו, Assassins Creed Valhalla מראה במשחקיות שלו. אם לא שיחקתם בשני המשחקים הקודמים בסדרה: מדובר בעולם פתוח ענק, עם המון דברים לעשות. כמובן שיש את המשימות הראשיות שיקדמו את הסיפור ואת עלילת המשחק הישירה, אבל כמות המשימות הצדדיות והתוכן שהמשחק מציג היא לא נתפסת.

כפי שציינתי קודם, הדמויות הכי מעניינות לטעמי הן המתנקשים וגם קו העלילה שלהם והמאבק שלהן כנגד "העתיקים" (The Ancient Ones) הוא הדבר שהכי משך אותי במשחק. כך שבשלב מוקדם במשחק Hytham יתן לכם רשימה של סוכני מן המסדר האויב, אותם תצטרכו לחסל. מערכת דומה לזו הייתה ב-Odyssey עם שכירי החרב, אבל Valhalla משפר את המערכת הזו עם משימות צד נפרדות ורמזים שצריך לאסוף לפני שהורגים כל מטרה.

למרות שהעולם הפתוח לכשעצמו הוא מדהים ומעניין, הלחם והחמאה של המשחק היא מערכת הקרב. מערכת הקרב מזכירה מאוד את זאת של Bloodborne, היא מענישה ביותר ובנויה על התחמקות, הדיפה ומכת נגד. אבל, בניגוד למשחקים כגון Nioh 2 או Ghost of Tsushima היא מאוד פשוטה: אין פה עמידות שונות או שילובים שונים של מכות שאפשר לעשות, יש כמה סוגים של נשקים שלכל אחד מהם יש מכה חזקה ומכה חלשה, בזה בערך מסתיים הגיוון של מערכת הקרב. 

אבל חשוב לזכור שהיא אמנם יחסית פשוטה, אך ישנן כמה יכולות שאפשר לקבל על ידי שדרוג הדמות: יכולות כגון זריקת גרזן, שבירת מגן, הריגה מהירה מאחורה וכדומה. יכולות אלו הן שנותנות את הפלפל של מערכת הקרב, ולאו דווקא הנשקים עצמם.

עוד חלק מהותי במערכת הקרב היא מערכת ההתגנבות שעברה שיפור ניכר לעומת שני המשחקים האחרונים, כי בניגוד אליהם, יש סיבה אמיתית להשתמש בה. בגלל שמערכת הקרב כל כך מענישה ומוות יכול להגיע תוך שניות, היכולת לקחת כל ייתרון שאתם יכולים חשובה במיוחד. בשלב יחסית מוקדם ילמדו אתכם את הסוד של המתנקשים ותוכלו לגשת אל משימות בחשאיות מוחלטת, לסמן אויבים עם העורב  שלכם, ולחסל אותם בשקט עם הקשת או כלים קרים אחרים.

חקר ועיצוב העולם הפתוח
העולם של Assassins Creed Valhalla מלא בדברים למצוא, אנשים לדבר איתם וחפצים לאסוף. העולם שהמשחק מציג הוא גדול מאוד ונדמה שהוא אינסופי, ולכן ישנם הרבה דרכים לחקור אותו. בין אם זאת ספינה סוס או סתם טיול רגלי. לא תעבור דקה עד שתמצאו משהו מעניים בזמן שתטיילו בעולם, לפעמים תפגשו באנשים אקראיים שייתנו לכם משימות, קברים שתצטרכו לחקור וכדו'. פרט קטן אחד שכדאי לציין, ישנם פרטים או משימות שלא מופיעות על המפה. אז אם אתם רואים הר גדול או מקום שנראה מעניין, כדאי ללכת לשם כי כנראה שתמצאו משהו חשוב. זה יהיה שווה את זה תסמכו עליי.

קשה להעביר את כמות התוכן שהמשחק מכיל, בכתב או אפילו בסרטון. לכן אספר לכם בקצרה מערכת בניית העיר: ברגע שתגיעו לאנגליה, השבט שלכם יתמקם בעיירה קטנה והמטרה שלכם תהיה להגדיל ולשפר את העיר על ידי בניית בניינים בדמות אורווה, סדנת נפחות, עמדת מסחר, בקתת ציד ועוד. בניית ושיפור בניינים אלו יתבצעו על ידי שימוש בחומרי בנייה. ואת חומרי בנייה משיגים על ידי פלישות שהצוות שלכם יבצע על מנזרים וכנסיות.

אין ספק שחקר העולם היה חלק מרכזי מאז חידוש הסדרה ב-2017. ב-Origins לדוגמה, נכללו חקירות הקברים ופתירות הפאזלים שתמיד היו מלווים במ"מיסטיות" לא מוסברת, וכך גם Trial of the Gods, שנתן לכם להילחם פנים אל פנים מול אלים מצריים.

אז נכון ש- Valhalla מתרחק מהצד המיסטי, אבל גם הוא כולל הרבה דברים צדדיים מעוד מעניינים.  מבוסים מצוינים שנסתרים ברחבי העולם, פאזלים שאפשר לפתור בתמורה לחפצים" ועד לחריגות ב-Animus שתצטרכו לפתור. כל אלו, בנוסף לדברים הנסתרים האחרים שציינתי קודם לכם, יוצרים עולם פתוח מלא מיסתורין ששווה לחקור כל חלק קטן בו.

Ubisoft Connect, שמע וגרפיקה
בסוף חודש אוקטובר חברת Ubisoft איחדה את Ubisoft Club ו-Uplay לפלטפורמה אחת בשם Ubisoft Connect. אחד מן הפיצ'רים הכי חשובים של הפלטפורמה היא שמירת ענן מצד Ubisoft. משמעות שמירות הענן היא שתוכלו לשחק באותו משחק, על פלטפורמה אחרת (PC, PS4/5 Xbox) וכל השמירות יעברו בצורה חלקה ובלי צורך להוריד שום דבר נוסף. זיגזגתי בין הפלייסטיישן 4 למחשב האישי ללא כל שום תקלה או בעיה - בעיקר גם כדי לעשות השוואות גראפיות, וזה מוביל אותי לנקודה הבאה.

מבחינת גרפית, מדובר באחד המשחקים היפים שיצאו בשנת 2020. ולא רק זה, המשחק כולל את כל האפשרויות שתרצו ושלא תרצו (על המחשב האישי כמובן). בין אם זה נעילת פריימים, גרסאות מונגשות (הקראת טקסט), ועוד. מדובר במשחק AAA ברמה הכי גבוהה שיש, לפחות מבחינה טכנית.

לא היו לי נפילות פריימים, קריסות או שום דבר אחר בסגנון. העובדה הזאת חשובה לסיקור מכיוון שב-2020, ה-PS4 בקושי מסוגל לסחוב משחקים בסדר גודל שכזה. כמובן שמי שמחזיק בגרסת ה-Pro יהנה יותר, אבל גם היא כבר מרגישה מיושנת אל מול משחק כבד גרפית כגון Valhalla. אז האפשרות לעבור אל המחשב האישי מתי שאני רוצה הייתה מצילת חיים בשבילי.

בשורה תחתונה
בזמן המשחק שלכם ב- Assassin’s Creed Valhalla שלושה קווי עלילה חשובים ילוו אתכם למרבית הדרך. הראשון הוא גילוי אנגליה: יצירת חברים ובריתות תוך כדי התקדמות והרחבה של ה"ממלכה שלכם". השני הוא הריגת "העתיקים" על ידי מציאת רמזים ומשימות צד. והאחרון הוא בניית הבסיס שלכם ואסיפת חומרי הבנייה על ידי בזיזות מנזרים או חקירת עולם.

אם רק אחד מן ההיבטים האלו מושך אתכם, Valhalla הוא משחק שיתאים לכם בול. אבל, אם מצאתם את המשחקים הקודמים בסדרה כמו Origins או Odyssey משעממים או רפטטיבים -  לצערי Valhalla לא מביא מספיק לשולחן או משנה דברים לרמה כזאת שתמשוך מעריצים חדשים.

 

עותק הסקירה התקבל תודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של Assassin’s Creed Valhalla בישראל.