$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

האם ל-Modern Warfare 2 יהיה מצב VR בלעדי לפלייסטיישן 5

מה קרה בניסיונות בעבר? ולמה מהלך זה בדיוק מה שקהילת ה-VR חולמת עליו

ניר אימבר
ניר אימבר  30.05.22 - 14:11

Call of Duty Modern Warfare 2 הוא, כמו כל כותר קול אוף דיוטי לפניו, הולך לנסות לדחוף את הגבולות של כל מה ששחקנים מצפים ממשחק הבא בסדרה הסופר פופולרית. עם מצב משחק כמו DMZ הלוקח השראה ברורה מכותר היריות מגוף ראשון, Escape From Tarkov ועוד שיפורים אהובים ממשחקים קודמים,  ברור שהפעם אולפן הבית, Infinity Ward מנסים דברים קצת אחרת. עם זאת, גיימרים הצליחו להבחין במשהו שמרמז על משהו מעניין אפילו יותר בדרך. ל-Modern Warfare 2 עשויה להיות תמיכת VR - לפחות ב-PS5.

הראשון שעלה על זה הוא, ראלף וואלב, כתב עבור אתר החדשות What If Gaming. לפי ראלף, Infinity Ward עובדת על מצב משחק בלעדי לפלייסטיישן 5 עבור מודרן וורפר 2 שישתמש במשקפי ה-VR החדשות של סוני, VR2. במצב ה-VR החדש בזה, כביכול, שחקנים ישלטו על חייל שנשאר אנונימי לבינתיים. בנוסף נמסר כי ייתכן שמצב משחק זה יוכרז כבר באירוע ה-State of Play ב-2 ביוני, אם המידע של ראלף מדויק. ולא רק זה, ככל הנראה המצב יהיה בחינם בערך בזמן שמשקפי ה-VR2 לפלייסטיישן ייצאו לשוק.

ראלף עוד ציין שזו לא תהיה הפעם הראשונה ש-Infinity Ward עובדת על פרויקט מציאות מדומה. כזכור, חווית Jackal Assault VR שוחררה עבור הדור הראשון של משקפי ה-VR של סוני כמצב משחק בלעדי ל-Infinte Warfare ב-2016.

למרות שכל זה עדיין בגדר שמועה, ההנחה היא שזה כן ישוחרר במהלך שנתו הראשונה של המשחק הבא של קול או דיוטי. מהלך זה יהיה מבורך על ידי כולם, במיוחד על משתמשי ה-VR, ואפילו גם אלו שלא משתמשים בסוני. תחום המציאות המדומה בעולם הגיימינג עדיין מאוד נישתי. המחיר הממוצע של משקפי VR נמצא באזור האלפי שקלים ומעלה, ובנוסף הוא עדיין בחיתוליו כך שכל ערכה שגיימר יקנה, ככל הנראה תהיה משמעותית חלשה יותר מהדור אחריה.

גם תחום המשחק בעולם ה-VR עדיין לא יציב. רוב המשחקים המוצעים לגיימרים הם יחסית פשוטים ומרגישים יותר כמו דמואים או ניסויים של מפתחים המנסים להבין וללמוד איך לשפר את התוכן בתחום זה. למרות זאת, כשחברה גדולה אכן מגיעה וגם משקיעה בפיתוח משחק ל-VR, אז מבינים יותר את הפוטנציאל שיש לתחום זה. Half Life - Alyx, כותר הבכורה של חברת Valve, בתחום -VR קיבל ביקורות מושלמות מכל קצוות התעשייה. האמנם כמות המכירות עמדה על קצת מעל מיליון עותקים אך המטרה של גייב נוואל וצוותי הפיתוח של וואלב הייתה להבין את הפוטנציאל שטמון במשחקים כגון Alyx.

לאקטיוויז'ן יש את המשאבים ואת כוח האדם לפתח מצב משחק ייחודי שייתן את הבוסט הרצוי לז'אנר ה-VR. רק תארו לכם קול אוף דיוטי כמו שכולנו רגילים אליו, רק שאתם עם משקפי מציאות מדומה, בתוך מפת המשחק, עם עשרות שחקנים סביבכם. תוסיפו לזה את הליכון גיימינג (זה אמיתי) כמו Omni Treadmills וקיבלתם חווית FPS מושלמת. תחום גיימינג בו גיימר באמת ירוויח מלהישאר בכושר ולהיות חזק פיזית על פני שחקנים אחרים. בעולם מושלם תחום זה יהיה ספורט העתיד של כולנו, בהנחה שאין לשחקן בעיה להזיע.

 האבסורד בעניין כאן הוא בהחלט נושא "ההזעה". לא כולם יכולים לרוץ הכי מהר או לקפוץ הכי גבוה, בשביל זה יש לנו גיימינג. כדי שנוכל לדמיין שאנחנו רונאלדו או לברון, לא כדי שננסה לשחק או להראות כמוהם כי אנחנו בחיים לא נצליח. מה שיפה בגיימינג, הוא נותן לכל מי שרוצה את הדמיון לעשות דברים מדהימים, בתוך המשחקים. גיימרים מתחברים אל משחקים כמו קול אוף דיוטי או פיפ"א דרך האצבעות שלהם, לא דרך ספרינטים וניתור לגובה. 

בסופו של דבר, עם כל הדמיון ורצון של גיימרים לראות את תחום הגיימינג בעולם המציאות המדומה מתפתח, כולנו יודעים שמצב המשחק שאולי או לא יגיע על קול אוף דיוטי, יהיה משהו אינטראקטיבי אך בהחלט לא מהפכני. אקטיוויז'ן לא בתחום הזה כדי לשנות את התעשייה או להיות חדשנית, היא פה כדי להרוויח כסף ועוד מעט תפעל באותה הדרך גם תחת מיקרוסופט.