$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

Valorant: הדבר הגדול הבא ב-eSports?

משחק יריות טקטי בגוף ראשון המשלב את קאונטר סטרייק ו-Overwatch. האם המשחק החדש של Riot Games ייתן פייט? ביקורת

מתן בן ישי
מתן בן ישי  07.06.20 - 20:44

תגיות: esports

חברת Riot Games ידועה בתור המפתחת של משחק ה-eSports הפופולארי League of Legends, והצליחה לבסס את עמדתה עם המשחק בתחום משחקי ה-MOBA. עם הזמן וההצלחה, החברה החליטה להמשיך לפתח משחקים שיתפסו את מקומם בשוק ה-eSports, רק בז'אנרים אחרים, ובמהלך השנה האחרונה חשפה נחשפו מס' פרוייקטים: משחקי קלפים, משחקי מכות, והאחרון שיצא: Valorant - התשובה של Riot לקאונטר סטרייק. בחודשים האחרונים חילקה החברה עותקי משחק לבטא הסגורה, ונתוני הצפיות של המשחק הרקיעו שחקים בטוויץ' והצליחו לסקרן שחקנים רבים, ועכשיו עם שיחרור המשחק באופן רשמי, החלטתי לשחק ולראות על מה כל המהומה. ותודה למתחם הגיימינג הייפ בתל אביב שאיפשר לי לשחק אצלם את Valorant בזמן שהמחשב שלי בתיקון!

החל מדקות המשחק הראשונות השחקנים ישימו לב ש-Valorant הוא שילוב בין קאונטר סטרייק של חברת Vlave ל-Overwatch של בליזארד: מדובר במשחק יריות טקטי קבוצתי בגוף ראשון, כאשר שתי הקבוצות מחולקות לחמישה שחקנים כנגד חמישה אחרים. הקבוצות מתחלקות להגנה והתקפה, וממש כמו בקאונטר סטרייק - המטרה היא להטמין את הפצצה (או Spike במקרה הזה) באחת מהנקודות שעל המפה בזמן שהקבוצה השנייה צריכה לנטרל אותה או פשוט להפטר מכל שאר היריבים. הקבוצה שניצחה 13 סיבובים - ניצחה את המשחק.

 ממש כמו בקאונטר, השחקנים יקבלו כסף דיגיטלי בסוף כל סיבוב בהתאם לביצועים שלהם שאותו יוכלו לבזבז כמה שניות לפניי שהסיבוב הבא יתחיל על כלי נשק, שריון ומילוי מחדש ליכולות המיוחדות של הדמויות. בסוף כל סיבוב תשמרו את הנשקים שלכם במידה וניצחתם, ותוכלו אפילו לבקש מחברים לקבוצה שיקנו לכם נשק במידה ואתם ממש גרועים במשחק ולא מצליחים להרוויח כסף. אם הקונספט צועק לכם "קאונטר סטרייק", אתם לא טועים.

הטוויסט במשחק מגיע מהיכולות המיוחדות של הדמויות, ופה בעצם נכנסת ההכלאה של Overwatch למשוואה. ההבדל העיקרי הוא שבניגוד ל-Overwatch, היכולות המיוחדות לא צריכות זמן השהייה לאחר השימוש בהן, אלא השחקנים יקנו אותם ממש כמו שהם יקנו רימון או אפוד מגן. במשחק קיימות 12 דמויות שונות שמתחלקות לארבעה סוגים שונים: Duelists הן הדמויות שהשחקנים ישתמשו בהן בשביל לדחוף ולתקוף את הקבוצה, Initiators הם אלו עם היכולות לאיתור אוייבים על המפה ואסיפת מידע, Sentinals נחשבים כ"מגנים" בקבוצה, ו-Controllers שמצטיינים בטשטוש שדה הראייה של היריב ומתפקדים בעיקר כתמיכה.

אז איך בעצם כל העסק יושב? פשוט כיף טהור. כלי הנשק במשחק מתחלקים לאקדחים, רובי ציד, נשק אוטומטי ורובי צלפים, בזמן שהירי מדוייק ומהיר. ריסוס מאסיבי לא בדיוק יביא את התוצאות המבוקשות, ואפילו ירייה אחת מכוונת היטב של האקדח הכי פשוט במשחק יכולה להביא להריגה מיידית -  כך שנדרש דיוק מירבי מהשחקנים. כמובן שכל נשק שונה מקודמו, עם נתונים שונים וטווחי רסס שונים. מרגישים שהמשחק מאוד מלוטש ולא רק מבחינת הירי - הסאונד והאנימציות של כלי הנשק מצליחים לספק, וגם זרם הדם שניתז מהדמויות לאחר ירייה בראש עם אנימציית ה-Ragdoll לא מפסיקה לעייף אף פעם. אני אוהב את ה-Shooterים שגורמים לשחקן להרגיש כל ירייה וירייה.

הסיבובים מזכירים סוג משחק של "חתול ועכבר" והם בדרך כלל מהירים מאוד, ואין ספק שנדרשת עבודת צוות מצד השחקנים. סביר להניח שאם שחקן ינסה לרוץ סולו הוא לא ישרוד הרבה. אני שיחקתי עם חבר שישב ממש לידי ואין ספק שתקשורת קבועה ביננו עזרה לנו להשיג תוצאות ומהלכים מסונכרנים היטב ומספקים. שמחתי לגלות גם שאחד מהחבר'ה ששיחק איתנו בקבוצה היה ידידותי, וכשהוא קלט שאני שחקן מתחיל הוא התחיל לנווט ולייעץ לי איפה כדאי לי להתמקם בהתאם לדמויות שבחרתי. ואין ספק שלמיקום יש חשיבות רבה במשחק כי כמו שציינתי - מספיקה ירייה אחת במקום בשביל להוריד שחקן.

הגרפיקה של המשחק לא כבדה והיא לא מהמרשימות שתראו אבל בהחלט יש לה סטייל ייחודי משלה. ממש כמו Overwatch הדמויות לא ריאליסטיות ונוטות לכיוון ה"מצוייר", אך לכל אחת ניתן אישיות משלה ומשפטי מחץ משעשעים בזמן הקרבות. כנ"ל גם לגביי המפות במשחק, שאמנם לא מרשימות ויגרמו לשחקנים לומר "וואו", אבל הן בנויות בצורה חכמה וטקטית, ובהחלט תואמות את רוח המשחק. ההחלטה מובנת, עדיין מדובר במשחק שמנסה לתפוס את מקומו במשחק תחרותי, אז חשוב שהוא יוכל לעבוד כראוי גם על מחשבים נמוכים. הנקודה שלי היא שבשביל משחק כזה באים בשביל המשחקיות, לא הגרפיקה. ובהיבט הזה Valorant מצליח.

בשורה התחתונה
Valorant משחק מלוטש וכיפי, עם נוסחא מוצלחת שכבר הוכיחה את עצמה בעבר, רק עם טוויסט "מודרני". נראה ש-Riot Games הבינו את הקונספט שהם מעוניינים לשלוט בו, למדו מכל המתחרים שלהם והשכילו מה עובד ומה לא על מנת ליצור Shooter תחרותי חדש בעולם ה-eSports. אחרי ההצלחה של LOL אין לי ספק שגם Valorant ייתן פייט טוב לקאונטר סטרייק ו-Overwatch ושאר משחקי היריות התחרותיים, אך השאלה האם הוא ידחוק אותם לפינה וישלוט? רק הזמן יגיד.