$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אאודי הכריזה על מכונית הספורט החשמלית

באירוע מקוון שנערך במסגרת תערוכת CES הציגה אאודי את ה-GT אי-טרון החדשה

מערכת עולם הרכב  13.01.21 - 07:39
לוקה די גראסי, נהג חטיבת המירוצים של אאודי
לוקה די גראסי, נהג חטיבת המירוצים של אאודי

תגיות: אאודי

באירוע מקוון שנערך במסגרת תערוכת CES 2021, חשפה אמש  אאודי אב הטיפוס למכונית חדשה שקיבלה את השם RS e-tron GT.

כמו שאפשר להבין משמה של המכונית, מדובר בדגם נוסף למשפחת ה-e-tron החשמלית והפעם מדובר במכונית GT גדולה בעלת חמש דלתות - קשוחה, דינמית ונמוכה מאוד (שבעה סנטימטרים מתחת ל-אאודי A7). אנשי אאודי ציינו כי מטרת העיצוב הייתה ליצור מכונית שתהיה במידותיה זהה למכוניות הסופר ספורט, אולם תוכל לשנע בנוחות גם ארבעה מבוגרים. לטענתם, מדובר בלא פחות מ-"המצאה מחדש" של עיצוב ה-GT".  אפשר להסכים שהמכונית מרשימה ונאה, במיוחד בחלקה האחורי שם מתבסס העיצוב על אלמנטים משולשים וייחודיים, אבל "המצאה מחדש" הוא מושג מעט מוגזם לעניות דעתנו.

כיוון שמדובר באב טיפוס שאינו בייצור, הנתונים שהוצגו ביחס למנוע החשמלי אינם סופיים. לדבר צוות ההנדסה ההספק ינוע סביב ה-475 קילווואט (כ-640 כ"ס) והמומנט סביב ה-106 קג"מ. המהנדסים דיברו על האתגר הגדול של כיול שילדה שתוכל להתמודד עם כמות המומנט האדירה של המנוע החשמלי, שכולו זמין מסל"ד אפס. כדי להשיג את הכיול הנכון, לדבריהם, נערכו ועדיין נערכים ניסויים באמצעות כמה אבות טיפוס מסווים בתנאים שונים ומגוונים - ממסלול הנורבורגרינג ועד ניסויי נהיגה על קרח. מידע קצת יותר ארצי ביחס לדרך בה מתמודדת המכונית עם תחנת הכוח האדירה שלה, כולל הנעה לכל ארבעת הגלגלים והיגוי אקטיבי של הגלגלים האחוריים. על זמני האצה אף אחד לא רומז כרגע. 

מידע מעניין נוסף שנחשף הוא הניסיון של אאודי לייצר, מסיבות של איכות סביבה, תא הנוסעים ללא עור. במקום זאת, הדיפון והריפוד מתבסס על חומרים ממוחזרים שימצאו חן בעיני הקהילה האקולוגית. היבט נוסף שזכה לתשומת לב הוא אווירת הנהיגה בתנועה, או במילים אחרות - חווית הצלילים. במכוניות חשמליות מדובר בסוגיה לא ממש פתירה בהעדרו של מנוע בערה מבעבע, ולכן האופציה היחידה היא מערכת סאונד מלאכותית המדמה צלילי בוכנות; כאן מספרים אאודי על "צליל המשלב מנוע תרמי עם אלמנט עתידני" שמקנה לנהג תחושה קרבית. עוד רכיב שהוכנס הוא צליל אזהרה בנהיגה עירונית שאמור להזהיר הולכי רגל.  

לוקה די גראסי, נהג חטיבת המירוצים הברזילאי של המותג: "אני באאודי כבר עשר שנים. חוויתי הכול. אז מכונית כזו היא בהחלט נקודת מפנה עבור כולנו. בפורמולה E אתה לומד הרבה על חומרה ואיך היא פועלת ברקע. במכוניות GT יש לכך השפעה נוספת, שכן מרכז הכובד הנמוך הוא זה שמאפשר לך לבלום, להאיץ ולפנות בצורה מהירה ובטוחה וביעילות מרבית ברכב כביש. זה סוד הזריזות של המכוניות החשמליות בעולם המירוצים".

עדיין לא ידוע מתי תגיע המכונית לייצור סדרתי, אבל באאודי בהחלט מראים מחויבות שלא להתמקד רק ברכבי SUV היברידיים או חשמליים.  וזה סימן מצוין.