$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קאמבק מהסרטים: הדלוריאן מ"בחזרה לעתיד" חוזרת

סדנת העיצוב האיטלקית איטלדיזיין תייצר יורשת רוחנית של ה-DMC-12 שככבה בסרטי המדע בדיוני "בחזרה לעתיד"

ניר בן טובים  24.01.21 - 07:34

תגיות: דלוריאן

סדנת העיצוב האיטלקית איטדלזיין פרסמה בסוף השבוע האחרון בעמוד הטוויטר שלה קדימון אפוף ערפל ועם קמצוץ מסתורין שמבשר על תחייתה של מכונית מיתולוגית, ה-דלוריאן DMC12, ספורט-קופה בעלת כנפי שחף שככבה בסאגת סרטי המדע בדיוני "בחזרה לעתיד" (1985-1990). לא במקרה נקבו האיטלקים ב-21 בינואר, שכן זהו תאריך ההשקה הרשמי של המכונית המקורית שיצאה לדרך ב-1981, כפי שצייצו: "ה-DMC-12 בת 40 היום. התמונה הזו נלקחה כאשר המכונית הסדרתית הראשונה יצאה לאור. איזו דרך טובה יותר לחגוג אייקון של תעשיית הרכב עם הצצה לעתיד הקרוב"?

למרות הפולחן שנכרך סביב המכונית עצמה והדמויות שנחרטו באישיות שלה - מרטי מקפליי (מייקל ג' פוקס) ודוק בראון (כריסטופר לויד), היא יוצרה במשך שנה וחצי בלבד ובמכסה מקוצרת של קרוב ל-8600יחידות - וגם לא הייתה יצירת מופת מוטורית ששינתה את פני הענף; בקרביים שלה הושתל מנוע ששה צילינדרים בנפח 2.5 ל' שחילץ הספק זעום של 130 כ"ס עם מכללים בינלאומיים משוודיה, צרפת, אנגליה (חברת לוטוס תרמה את השלדה) ועם הנהלה מרושלת שלא הצליחה לאזן את המותג כלכלית, שלא להזכיר שהנשיא שלה, ג'ון דלוריאן היה מעורב בפרשיית הברחת סמים בשווי עשרות מיליוני דולרים.

בהעדרם של ביצועים הגונים (0-100 קמ"ש ב-10 שניות עצלות), העיצוב של המכונית, ושכבת פלדת אל-חלד עירומה היו מאז ומתמיד האטרקציות העיקריות שלה, ואם איטלדיזיין של 2021 רוצים לחלוק כבוד ל-DMC12 הם יצטרכו לצעוד בעקבות המכחול האמנותי של מי שעשה זאת כמעט עצמאית - ג'יורגטו ג'יוגארו שנמנה על מייסדי הסדנה. גי'וגארו חתום על מספר מכוניות פורצות דרך כמו למשל פולקסווגן גולף הראשונה, ועוד אינספור דגמים של אלפא רומיאו, פיאט, לנ'ציה, מזראטי, בוגאטי ועוד.   

כדי להחיות את ה-DMC-12, איטדלזיין, שהינה תת-חטיבה בתוך אאודי מאז 2010 כרתה הסכמי שיתוף פעולה עם חברת DMC-טקסס, שעדיין מחזיקה בזכויות של הדלוריאן הנערצת על קהילות מסורות למותג בארה"ב ובקנדה (בעיקר). כיום, היא פועלת כמו בנק לחלקי חילוף עבור מי שבכל זאת רוצה לשחזר DMC-12 ומוכן להשכיב סביבות 50 אלף דולר תמורת שיפוץ דגם קיים (והם לא משחררים חלקים כל כך מהר).

מהתמונה שפרסמו האיטלקים אפשר ללמוד שסימני ההיכר של ה-DMC-12 נשארו, היינו 2 דלתות השחף ומותג החברה שמתנוסס בחרטום. מעבר לזה בולט כי הנוסח הסופי לא יהיה דומה כל כך למקור ובמקום קו מותניים אחיד בגובהו יפצלו את המרכז ויעניקו לרכב חזית נמוכה יותר ובולטת.

שאלת השאלות: האם תגיע לייצור? התשובה היא כן. איטלדזיין השיגו רשיונות ל-25 כלי רכב, כלומר בהתאם לקריטריונים של רכב "במהדורה מוגבלת" כפי שעשו עם הניסאן GT-R-50 עליה דיווחנו בשנה הקודמת. מחירים, מכללים, ממשקים וכל החבילות יפורסמו כמובן בעתיד.