$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הוצגה פרארי חדשה: 296 GTB

האיטלקים משיקים את ה-GTB עם מנוע V6 היברידי. החל ב-2.35 מיליון שקל

ניר בן טובים  27.06.21 - 08:18

תגיות: פרארי

עידן חדש נפתח במראנלו עם הזנקת מכונית הכביש הראשונה המצוידת במנוע V6 היברידי בטכנלוגיית פלאג-אין. הכירו את פרארי 296 GTB, מיני טורנדו אדום ומחושמל בעל ממדים קומפקטיים וצללית ספורטיבית שמזכירה את קווי ה-SF90 תוך הצגת כמה חידושים עיצוביים מובחנים. מעבר להיבטים הקוסמטיים, ה"דאגה" הראשונה של כל שוחר פרארי היא לוודא שהיא נאמנה למסורת הצלילים והחוויה, והחברים בפרארי מבטיחים שלא לאכזב אפילו שמעורבת כאן (שוב) מערכת הנעה חשמלית (ויש גם סרטון שמפריך כל תאוריה אחרת).  

פרארי לא נרתעת, שיווקית, מקרבת דגמים החולקים ביניהם דמיון גדול. למותג יש צמד GT ספורטיביות דוגמת רומא ופורטופינו - ושתיהן מוצלחות כל אחת בדרכה (גם בצד המסחרי). רמה אחת למעלה עומדת F8 Tributo וכעת יש גם אחות חדשה ומסעירה העונה לשם 296 GTB שהינה קטנה ממנה בכמה ס"מ עם בסיס גלגלים של 2.6 מ' ואורך של 4.56 מ'. למרות שהמכונית צריכה להסתדר עם חסרון של שני צילינדרים בהשוואה אל F8 Tributo, היא הרבה יותר חזקה ממנה.

השם של המכונית הוא חיבור בין כל הערכים שלה. המספר 29 מתייחס לנפח - מאחורי המושבים הקדמיים ששה צילינדרים בנפח 2.9 ליטר טורבו כפול, כאשר המספר 6 בשם מתייחס כאמור למספר הבוכנות. ה-V6, שאוכלס בקרביים בזווית של 120 מעלות (שיטה דומה מיושמת ברכבי פורמולה 1) מייצר בגפו 663 כ"ס, אך הזרם החשמלי מוסיף 167 כ"ס ומעמיד את עוצמת המערכת על 830 כ"ס מרביים ו -74 קג"מ. בכך, 296 GTB יכולה להאיץ למהירות של 100 קמ"ש תוך 2.9 שניות בלבד, אך אולי מרשימים עוד יותר הם 7.3 השניות שנדרש לה  להגיע ל -200 קמ"ש וכל זה בסיועה של תיבת 8-מהירויות דו-מצמדית. לטענת פרארי, המהירות המרבית היא מעל 330 קמ"ש ואפשר לשוטט איתה בעיר על סוללה למרחק של 25 קילומטרים. עוד אומרים האיטלקים, כי ה- V6 פותח על ידי פרארי עצמה והוא נפרד לחלוטין מ- Nettuno V6 שמזראטי תכננה עבור MC20.

Ferrari כיילה עבור הקיצוניים שבלקוחותיה חבילה מיוחדת ל- 296 GTB בשם Assetto Fiorano. חבילה זו כוללת בולמי זעזועים המותאמים במיוחד לשימוש במסלול ותוספות אווירודינמיות שאמורות לספק כוח הצמדה מוגדל בעד 10 קילו נוספים. בנוסף, פרארי אומרת כי השתמשה בכמות גדולה יותר של סיבי פחמן להפחתת משקל המכונית בקצת יותר מ-12 קילוגרמים. את Assetto Fiorano ניתן להשיג בצבעים מיוחדים החולקים כבוד ל-250 לה מאן ההסטורית והיא גם מולבשת צמיגי מישלן ספורט Cup2R מיוחדים.

בקליפ שפרארי פרסמה בערוץ היוטיוב הרשמי של המותג ניתן למצוא תשובה חלקית לשאלה שעלתה בראש הדיווח, כאשר מכונית העל החדשה נבחנת על המסלול. על ידי הגברת עוצמת הקול תוכלו להעריך בעצמכם את צלילי המנוע ובכך לוודא שגם במקרה זה ה- V6 של יצרנית הרכב האיטלקית יודע לרגש כמיטב המסורת.  

מבחינה מחירים, ה-296 GTB, לפחות באיטליה, מתברגת בין-F8 Tributo ל-SF90. מחיר ההתחלה הבסיסי באיטליה הוא 269,000 יורו. ה-296 GTB עם חבילת Assetto Fiorano תמכר תמורת למעלה מ-302 אלף יורו. מהיבואנית לישראל סמלת נמסר כי מחיר הרכב בישראל יעמוד על 2.35 מיליון שקלים לפני תוספות. מועד השקתו נקבע לרבעון השני של 2022, וכן נאמר כי נאספו כבר 5 הזמנות. דני איטליאנו, משנה למנכ"ל סמלת: "מציבה רף ביצועים חדש בקטגוריית רכבי הספורט".