$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

החל ייצור טסלה מודל 2

ה-ג'יגהפקטורי בסין החל להרכיב את המכונית הזולה ביותר של אילון מאסק. על הכביש אולי בסוף השנה, תחילת 2022

ניר בן טובים  05.08.21 - 08:16
טסלה מודל 2 תהיה מכונית הצ'בק קומפקטית
טסלה מודל 2 תהיה מכונית הצ'בק קומפקטית

תגיות: טסלה

ביממה האחרונה מתגברים הדיווחים אודות טסלה מודל 2, מכונית ה"תקציב" של אילון מאסק אחרי שרשרת ציוצים ופרסומים. השמועה האחרונה שוב מגיעה מסין, מדינה בעלת חשיבות אסטרטגית לטסלה שבתחומיה הוקם מפעל Gigafactory. על פי הדלפות ואמירות מאת מקור בשם Ray4Tesla, שלא פעם כשלנו להפריך את ידיעותיו, מסתמן כי דוגמאות ראשונות של טסלה מודל 2 עשויות להיות מוכנות עד סוף השנה. "אב הטיפוס למעשה הושלם", כך לדבריו, עם "התראה" פנימית של מנהלי המפעל לכל שרשרת האספקה להיות מוכנים להעלות הילוך בסוף 2021.  

מודל 2 אוזכרה לראשונה לפני למעלה משנה. בטקס מסירת היחידות הראשונות של מודל 3 תוצרת סין לבעליהם, שהתקיים ב-7 בינואר 2020 בשנחאי, הודיע ​​אילון מאסק כי טסלה מתכננת להקים מרכז מו"פ משלה בסין, שם תגבש החברה מכונית קומפקטית שמיועדת לכל העולם. מאסק אמר: "רכב שיהיה מרתק ומגניב. אנחנו הולכים לעשות את זה. סין תעצב מכונית מקורית לצריכה עולמית. אני חושב שזה יהיה מאוד מרגש".

למרות שתוכננה בסין, מודל 2 מתוארת כמכונית בעלת תפישה גלובלית, כלומר כזו שתימכר בשווקים רווחים: אירופה, סין ואמריקה, עם זליגה לעוד מספר שלוחות. מדובר בשינוי כיוון אסטרטגי שכן מודל 2 יופץ לאולמות במחיר נמוך מ-25 אלף דולר, כך שהוא יאפשר לטסלה להגדיל את נפח המכירות ולפנות לקהלים שלא מכירים את המותג. באירופה היא תמצא תחרות מול פולקסווגן ID.3, ניסאן ליף, קיה אי-נירו וכן סיטרואן C4 החשמליות בשלבים הראשונים. ניתן לשער כי הגרסה המיועדת ליבשת המערבית עשויה להיות מיוצרת במפעל הגרמני החדש בברלין, שבנייתו עתידה להסתיים בין סוף השנה לתחילת 2022.

מודל 2 מוברגת על רצפת סדאן "מצומצמת" של מודל 3. אפשר להמר על חלל פנים מינימלי ובעיצוב "נקי" כמו במכונית הסדאן הפופולרית, כאשר חלק מהתכונות העדכניות ביותר תהיינה זמינות גם שם, אך לא כולן מפאת הפרשי המחירים ביניהן. המנועים החשמליים ימוקמו ישירות על צירי הגלגלים, אולם אין כרגע מידע קונקרטי אודות ביצועים וטווח נסיעה מרבי. באירופה סוברים שיוצעו גרסאות שונות, עם מנועים בודדים וכפולים, אולם ה"ליבה "של דגם 2, ה-4680, טכנולוגית המצברים שהציגה טסלה היא זו שתעשה את ההבדל המהותי עבור הרוכשים; תאים חדשים אלה - שפותחו עצמאית, אמורים להפחית את עלות הייצור ב-50%, מסוגלים להבטיח עד פי חמישה יותר אנרגיה ועד 16% תוספת לטווח הנסיעה. זולה (יחסית) אולי היא תהיה, אך גם שימושית מאוד.