$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

העתיד של ה-A8: כך תראה מכונית הדגל של AUDI

מכונית הראווה 'גרנדספירה' מייצגת את פסגת הטכנולוגיה של המותג הגרמני ומערכות הנהיגה האוטנומיות. ולא, היא לא תשאר רק רעיון

ניר בן טובים  05.09.21 - 08:06

תגיות: אאודי

לאחר דגם הקבריולה הרעיוני (Skysphere), ולפני הצגה רכב הכביש-שטח (Urbansphere) שהובטח בשנת 2022, מכונית הקונספט של אאודי, ה- 'גרנדספירה' מזמינה אותנו לדמיין כיצד תעוצב מכונית הדגל של המותג, ה-A8 במחצית השנייה של העשור כאשר כל המשאבים יופנו לרכב החשמלי. זו גם מכונית הראווה היחידה מבין שלוש מכוניות הקונספט שהכריזה עליהן חטיבת היוקרה של פולקסווגן בחודשים האחרונים שתוצג בתערוכת הרכב במינכן שתיפתח ב -6 בספטמבר.

למכונית הפאר החשמלית של אודי מרחק של 5.35 מ' בין קצה אחד לשני, כלומר בערך במידותיה של ה-A8 עם בסיס הגלגלים המוגדל (ה-A8 לונג), והיא מעוצבת בהשראת רכבי קופה GT עם קווים צרים מאוד על מרכב ארבע דלתות. כניסה פנימה נעשית דרך דלתות מנוגדות ("התאבדות") על מנת לאפשר גישה נרחבת לשטח הפנימי שלה, בתוכו תמצאו סידור הושבה של שתיים פלוס שתיים (לפחות במכונית הקונספט).

זהו חלל מודולארי אשר ניתן להסב אותו בעזרת כמה טריקים לטרקלין של ממש, בין היתר הודות לפונקציות נהיגה אוטומטיות ברמה 4 (אפשרי בחלקים מסוימים של הכבישים המהירים). כמו בקונספט Skysphere, ההגה והדוושות נעלמים במצב נהיגה אוטומטי, ומשענת המושב יכולה להטות עד הנוסע 60 מעלות על מנת ליהנות ממצב מנוחה אידאלי ולקרוא את כל המידע על גבי הגימורים הקעורים. דווקא המושבים האחוריים הם בסגנון ספסל, שאין בהם שום תחכום כך שלמעשה זו לימוזינה לשני אנשים כאשר כל תשומת הלב היא דווקא בשורה הראשונה.

הבסיס של הגראנדספירה נשען על פלטפורמת ה-PPE, בסיס ה-EV שעליו ייבנה גם ה- e-tron A6. לרכב שני מנועים חשמליים עם סה"כ 530 כ"ס, או 720 כ"ס בגרסה מחוזקת וקרוב ל-100 קג"מ על בסיס הנעה כפולה. זמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורך קצת יותר מ -4 שניות, בעוד סוללה של 120 קילוואט אמורה לספק טווח של יותר מ -750 ק"מ עד התרוקנות. בקר טעינה של 800V תורם לקצב הזנה של 270 קילוואט.

אאודי מתארים את ה- Grandsphere כמקום שליו ומרפא לחצים וקל להבין מדוע; היא מאפשרת להרפות את המתחים בגוף אחרי משחקי נהיגה תובעניים על 700 כוחות הסוס ומעלה, ולהעביר את המושכות בלחיצת מתג למחשב המכונית בצד השני. מותר לשער שהדור הבא של ה-A8 לא יראה בדיוק כמו הגרנדספרה הרעיונית, אך סביר ש-אאודי תגייס כל מה שאפשר מהארסנל הטכנולוגי המרשים הזה לטובתה ותצא למתקפת נגד מול משפחת ה-EQ של מרצדס. נושא האוטונומיה עדיין מחייב פתרונות רגולטוריים, ולשם עוד נותרה כברת דרך כדי שיהיה חוקי ובטיחותי ברמה הגבוהה ביותר.