$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

כך יראה פאנל המחוונים החדש של BMW

ב.מ.וו מנסים להדביק את הפער שפתחה מרצדס בפיתוח מערכות פנים. ה-Idrive מוכן למהפכה הגדולה

ניר בן טובים  12.01.21 - 07:34

תגיות: ב מ וו

ב.מ.וו ציינה לאחרונה 20 שנה להצגת מערכת הפנים המתקדמת, ה-Idrive, שנחנכה על סיפונה של ב.מ.וו סדרה 7 (דגם E65). לשעתה, הייתה זו הבקרה המתקדמת ביותר מסוגה, מופעלת חוגה באמצעותה ניתן היה לשנות שלל מאפיינים דרך המסך הראשי, כולל כמובן מערכת המיזוג, חימום מושבים, שימוש בסלולרי ועוד הרבה קונפיגורציות כלליות המשפיעות על האווירה בחלל הפנים. לא כולם התחברו לשיטה הזו, אבל במשך השנים שלאחר מכן זכתה להכרה בכל הענף ולהרבה מאוד חיקויים, טובים יותר ופחות וזאת על אף "נפילות" כגון הפעלה באמצעות מחוות ידיים שלא תרמה לה במאומה.  

כעת, ב.מ.וו משחררת מעט תמונות ופרטים אודות הדור הבא של ה-idrive שיושק או יוצג באופן חצי רשמי במהלך תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בארה"ב, ה- CES שנערכת השבוע בצורה מקוונת וללא קהל עקב מגבלות הקורונה ברחבי העולם. מערכת זו תיושם לראשונה על כלי הרכב החשמליים של המותג, ה-IX, והשינויים גדולים ומושקעים וזאת כדי לתת מענה ישיר להייפר-צג שחשפה לאחרונה מרצדס במשפחת ה-EQ החשמלית, או לכל הפחות להראות שהם דולקים בעקבותיהם.

אם מחפשים קווי דמיון בין הטכנולוגיות הרי שאלה מסתכמים בעיקר באופן ההקרנה המרכזי - לוח מלבני רחב ומחובר בין צג המחוונים לזה המותקן במפלס העליון של הקונסולה הראשית (בקו אחיד). שניהם מגיעים בגדלים זהים של 14.9 אינץ' עם קימור קל וברזולוציות חדות מאוד לדברי ב.מ.וו, אולם היתרון החשוב ביותר מבחינת מי שנוהג ברכב הוא בניית "פרופיל" משתמש עם הגדרות קבועות מראש שמייתרות הקלדה חוזרת של תכונות שנבחרו על ידו, כל פעם מחדש.

 

למערכת תהיה אפשרות סנכרון עם מספר רב של מכשירים בו זמנית, העלאת חומרים שונים ל'"ענן" וניהול תקשורת עם מכוניות חשמליות אחרות של ב.מ.וו המשוטטות על הכביש, וכן עם מערכת הפיקוד המרכזית של מטה השירות במקרה הצורך. מהנדסי המוצר טוענים שבניגוד לשיטה הרווחת בתעשייה, לפיה יש למרכז את כל הפקדים בצג הראשי, ב-ב.מ.וו מעדיפים לשמור על מגע מכאני בין הנהג למתרחש סביבו, ועל כן ימשיכו עם הקצאת מתגים פיזיים מסביב וכן עדכנו את החוגה הראשית בעיצוב חדיש ועשוי זכוכית. "אנחנו נוכל, בדרך הזו, למקסם את הדיאלוג בין הנהג לסביבת העבודה שלו - בצורה בטוחה יותר, נוחה יותר ומאוד עשירה מבחינת חווית המשתמש", כך מסרו.

הכירו את ב.מ.וו IX3, הקרוסאובר החשמלי של BMW

האם זו תגובה הולמת למערכת האולטרא-מתוחכמת של מרצדס עליה דיווחנו לאחרונה? לא בטוח. ייתכן שאת המפגן הטכנולוגי המרשים ביותר הם שומרים למקבילה החשמלית שלהם לספינת הדגל המתחרה, ה-BMW I7 שעתידה להחשף ככל הנראה בשנה הקרובה (אבטיפוס לפחות) ותכריז על העידן הבא של הלימוזינה הבווארית.