הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"יכול להיות רוקי השנה"

באלפאטאורי מעתיקים את מקום מגוריו של יוקי טסונודה מאנגליה קרוב אל הקבוצה האיטלקית. "חייבים לתעל את האנרגיות שלו למקום הנכון"

ניר בן טובים  03.06.21 - 15:10
טסונודה ברחובות מונקו (צילום: Getty)
טסונודה ברחובות מונקו (צילום: Getty)

תגיות: פורמולה 1

תחילת כתבה

אחרי הפתיחה המשכנעת שלו בגרנד פרי בבחריין, במסגרתו סיים במקום התשיעי, יוקי טסונודה בן ה-21 רכש לעצמו מקום בכותרות, עד כדי כך שרבים טענו שהוא עשוי להיות הרוקי הטוב ביותר של 2021. ואולם מאימולה, ועד הגרנד פרי האחרון שנערך במונקו, העניינים קצת הסתבכו עבור הנהג היפני: באימולה הוא התנגש במחסומים בתחילת מקצה הדירוג ביציאה של וריאנטה אלטה, ואז הניסיון לעקוף על רטוב את לואיס המילטון בהזנקה הסתיים בסחרור ומקום 12. לאחר מכן מקום 15 בפורטוגול,  המשיך אל הפרישה בגלל בעיה טכנית בברצלונה והמקום ה-16 במונטה קרלו. אז איפה התוצאות?

עוד מוקדם כנראה לפענח את הקורלציה בין הפוטנציאל לבין היכולת האמתית שלו על המסלול. טסונודה טיפס מקטגורית F4 היפנית בשנת 2016 והעפיל אל סבב ה-F1 השנה, בתמיכה מוגברת של יועץ רד בול הלמוט מרקו, שיודע מה צריך לעשות כדי לשנות את התמונה. "למרות שההתחלה שלו לעונה הייתה טובה מאוד, החלטנו לשלוח אותו להתגורר באיטליה ולעזוב את אנגליה", מסביר מארקו. "זה יהיה קרוב יותר לאלפאטאורי ותחת עיניו המנוסות של פראנץ טוסט (מנהל צוות ראשי). יוקי חייב לעבור תהליך של מיקוד. הוא יאלץ ללמוד שפורמולה 1 היא הקטגוריה הקשה ביותר במירוצי מכוניות. כתוצאה מכך, העבודה והגישה חייבים להיות מקצועיים באותה מידה".

השקמה

תכנית אימונים אינטנסיבית כבר הוכנה עבור הצעיר בן ה-21, רובה מרוכזת סביב "כושר גופני", בהתאם לתכנים של מרקו: תרגילי קארטינג, עבודה טכנית במפעל, קריאת נתונים ועוד פעילויות דומות. "ולא רק זאת" הוא אומר. "טסונודה יעבוד גם על הצד הרגשי שלו כדי לנסות להיות פחות אימפולסיבי, למנוע תקריות מביכות, כפי שארע עם ההתפרצות שלו כלפי הקבוצה בתום מקצה הדירוג בגרנד פרי הספרדי. "סוף השבוע האומלל באימולה כנראה השפיע על הצמיחה והביטחון של יוקי לרעה. יש לו פוטנציאל וכולנו ראינו את זה, אנחנו רק צריכים לתעל אותו בצורה הנכונה".

יוקי טסונודה: "המחשבות שלי בסדר גמור, אני במצב טוב והדברים הולכים בכיוון הנכון. יש עדיין לחץ מסוים, אבל אני נהנה מכל דקה להיות נהג פורמולה 1 ותמיד יש משהו חדש להתמודד מולו. במונקו הייתה חוויה חדשה לראות אוהדים ולשמוע אותם קוראים בשמות הנהגים. זה היה משוגע. השבוע אנחנו בבאקו, מעולם לא התחרתי שם לפני כן אבל חוויתי את המסלול בסימולטור. נראה שרוב הפניות הן פניות של 90 מעלות וכמעט כולן נלקחות בטווח מהירות דומה, כך שזה יהיה מעניין. זה מירוץ רחוב שונה, אבל נראה שזה יכול להיות קצת יותר קל לעומת ההסתגלות למסלול הרחוב במונקו. אני מרוצה מההתקדמות המובהקת שעשתה הקבוצה עם המכונית מתחילת העונה. נכון שהתוצאות עדיין לא התכנסו ואני נמצא בעקומת למידה תלולה. אני מקדיש זמן רב ככל האפשר לשיחות עם המהנדסים שלי כדי ללמוד. אני מקווה שזה יעזור לי להמשיך ולהתקדם במהלך העונה".