הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

החל שיווק ריינג' רובר החדש בישראל

חברת המזרח משיקה את רכב הכביש-שטח המפואר של לנד רובר. החל ב-1.29 מיליון שקל

ניר בן טובים  05.01.22 - 12:14

כשלושה חודשים אחרי חשיפתו העולמית מגיע אלינו היום (רביעי) לישראל הדור החמישי של רכב הכביש-שטח ריינג' רובר, 52 שנה מאז הוצג הדור הראשון שהפך לאמת המידה בקטגוריית ה-4X4 היוקרתית ויותר מ-1.25 מיליון יחידות שנמכרו מכל 4 הדורות במצטבר. על אף שמזוויות מסוימות הוא עשוי להיראות לכם העתק של הדור היוצא מדובר ברכב חדש לחלוטין מהיסוד, עמוס בטכנולוגיה המוקדשת לנינוחות, אדפטיביות ורמת הידור המדמה ישיבה בטרקלין ממונע. חברת המזרח, יבואנית המותג תשווק אותו במספר חבילות ועם שני מנועים בשלושה הספקים שונים.

בין שלל הבשורות שמגיעות על כרכרת ה-4X4 האנגלית, זהו הלנד רובר הראשון שמשתמש בשלדה מודולרית חדשה בשם MLA Flex, וכנגזר מהסיומת שלה היא מיועדת לתמוך בבסיס מכוניות בנזין, דיזל, היברידיות וחשמליות לחלוטין - ובגדלים שונים. המשמעות היא שאכן יושק ריינג' רובר חשמלי מלא אבל זה לא יקרה לפני שנת 2024. בינתיים, יש בריינג' רובר החדש לא מעט בכורות: מערכת בקרת גלגול חשמלית מהירה פי כמה מהמקבילה ההידראולית המסייעת לשלוט בתנועת הגוף והקטנת זווית הגלגול, כמו כן יש לו מתלי אוויר, היגוי לארבעה גלגלים אף הוא סטנדרטי ולרכב בגודלו זהו יתרון גדול המשפר יכולת תמרון במהירות נמוכה ומצמצם הסיכון לגלח לו את הפגושים בחניונים ובסמטאות. זהו גם הריינג' רובר בעל מקדם הגרר הנמוך ביותר עד כה - 0.30, מה שרכש לו את התואר "ה-SUV היעיל ביותר בעולם" מבחינת צריכת משאבים.

לריינג' רובר החדש יש גם מערכת הנעה כפולה מתוחכמת המנטרת את רמות האחיזה 100 פעמים בשנייה - ולאחר מכן מנצלת את הנתונים הללו כדי לחלק ביעילות את המומנט הן על פני הסרנים והן ביניהם. במילים אחרות, הריינג' החדש אמור להיות חד יותר ובעל היזון משופר במקטעים מפותלים. מה עוד? כמו תמיד, בקרת כיול השטח Terrain Response זמינה בכל הדגמים עם הגדרות שונות (אוטומטיות-מסתגלות) לפני תנאי האחיזה והמשיכה.

עוד במסגרת החידושים, בחלוקה למידות וסידורי הושבה ריינג' רובר החדש מנסה לקחת שני צעדים קדימה; הוא מגיע בגרסאות בסיס גלגלים קצר וארוך, אם כי שתיהן נמתחות מעבר ל-5 מטרים, כאשר בסיס הגלגלים של הגדול עולה על 3 מטרים אך מסתפק בתא מטען של 312 ל' עם כל שלוש השורות במצב זקוף. חמישה מושבים הם חלק מהציוד התקני שלו, אך הארוך יותר הוא זה שכולל אפשרות ל-7 מושבים. יחד עם כך, הוא שומר על הדלת האחורית המפוצלת שהייתה סימן ההיכר של ריינג' רובר במשך שנים, אם כי החלק האחורי כולל את השדרוג האסתטי הבולט ביותר של לנד רובר בשנים האחרות עם מבנה רבוע תחום ב-LED.  

חבילות האבזור נחלקות בין סדרת HSE לבין מהדורת אוטביוגרפי. בגרסת ה-HSE רשימת האבזור כוללת מערכת שמע תלת ממד של מרידיאן סאונד, סגירת ואקום רכה לדלתות, גג פנורמי, בקרת אקלים 4-אזורית, מושבים קדמיים עם פונקציות חימום ומיזוג וכן עיסוי (מאחור מחוממים ומאווררים), חימום הגה, תצוגה עלית, מצלמות היקפיות 360 מעלות, סייען חניה ועוד. דגם 'אוטוביוגרפי' הבכיר מוסיף גם חישוקי 22 אינץ', דיפוני תקרה מהודרים, כיסוי תא מטען עם קיפול אוטומטי,  חלונות צד אחוריים אקוסטיים ומערכת שמע משודרגת עם 35 רמקולים עם רמקולים מובנים במשענות ובקרת ביטול רעשי חוץ. היבואנית גם מציגה לפרק זמן מוקצב מהדורה מוגבלת של אוטוביוגרפי עם חבילת מושבי מחלקה ראשונה מופרדים ליושבים מאחור, גימורי עץ, חישוקי 23 אינץ', וו גרירה מתקפל ועוד. כל הדגמים מצוידים מעטפת הגנה אקטיבית מלאה (להוציא זיהוי תמרורים) ואפילו מערכת נטרול ריחות שלדברי לנד רובר גם מונעת הדבקה בקורונה עם מערכת Cabin Air Purification Pro3.

היצע המנועים מורכב בינתיים מיחידת 3.0 ל' טורבו דיזל, 3.0 טורבו בנזין ומנוע 4.4 ל' טורבו-בנזין (טווין-סקרול) בקצה העליון (שמונה צילינדרים משותף ל-ב.מ.וו). גרסת הבסיס מפיקה 350 כוחות סוס ו-71.4 קג"מ מ-1,500 סל"ד בחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך 6.1 שניות. דגם הבנזין המחוזק מפיק 400 כ"ס עם 56.1 קג"מ ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות. גרסת הבנזין השרירית, ה-P530, מפיקה  530 כ"ס ו-76.5 קג"מ מ-1,800 סל"ד וזמן התאוצה ל-100 קמ"ש אורך 4.6 שניות. לריינג' רובר גם מנוע פלאג-אין הייבריד בשני הספקים - 440 או 510 כ"ס וטווח של 100 קילומטרים על הסוללה, אך טרם זמין.

המחירים יחלו ב-1.29 מיליון שקלים, יאמירו ל-1.489 מיליון שקלים ותמורת חבילת 'אוטוביוגרפי' מורחבת תיפרדו מ-1.6 מיליון שקלים.  הרכב יהיה זמין החל ברבעון 2 של 2022.