הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

רדבול שוקלים לייצר מכונית-על לכביש הציבורי

קבוצת הפורמולה 1 זוממת מכונית ספורט קיצונית שתתחרה בפרארי. כרסטיאן הורנר: "למדתי הרבה מאסטון מרטין"

ניר בן טובים  25.07.21 - 08:06
מכונית ה-F1 של רדבול במסגרת פסטיבל המהירות בגודווד (צילום: Getty)
מכונית ה-F1 של רדבול במסגרת פסטיבל המהירות בגודווד (צילום: Getty)

תגיות: רדבול

תחילת כתבה

כעת שקבוצת הפורמולה 1 של רדבול ניתקה את השותפות שלה עם אסטון מרטין, אשר הקימה מצידה קבוצת פורמולה 1 עצמאית לעונה הנוכחית, רדבול בוחנים אם לקחת את הניסיון שצברו במסגרת הברית הטכנולוגית הזו וליישם אותה באמצעות מיזם לכביש הציבורי, המשך לא ישיר להייפר קאר אסטון מרטין ואלקירי שעוצבה על ידי שני הגופים בשנת 2018.

הלקוחות הראשונים של אסטון מרטין וואלקירי, לה 1,160 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-2.7 ש' ותג מחיר של כ-3.7 מיליון דולר, יוכלו לקבל ממש בקרוב את המכונית עבורה הפקידו מקדמות עוד כשהייתה "על הנייר". המכונית היא פרי מוחו של גאון האווירודינמיקה אדריאן ניואי מיודענו שרקח את תכנון מכונית הפורמולה 1 של רדבול. חלק חשוב מהפיתוח של וואלקירי נעשה במטה 'רדבול-רייסינג' במילטון קיינס. במובן מסוים, ה-וואלקירי היא הכלאה של אסטון מרטין עם רדבול, אולם בקבוצה של מקס ורשטאפן חושבים שאולי זו ההזדמנות לפנות לדרך עצמאית בהיבט זה. 

בפודקאסט פורמולה 1 'מעבר לרשת', מנהל צוות רדבול כריסטיאן הורנר רמז בגלוי על רכב פרטי, קיצוני בעל רישוי חוקי עבור האדם הפרטי. הורנר אומר שאחרי ארבע אליפויות עולם רצופות של רד בול (2010-2013 עם סבסטיאן פטל), ניואי קיבל כמה הצעות מפתות מקבוצות אחרות ודחה אותן. הורנר ידע שניואי ישמח לעבוד על מכונית כביש, שאותה יכולה פרארי להציע לו, למשל. לכן, רדבול החליטה להבטיח למהנדס שיוכל לפתח מכונית כביש בבוא הזמן, אולם בסופו של דבר אותה הבטחה מומשה בדמותה של אסטון מרטין וואלקירי.

לדברי הורנר, רד בול ניגשת בראש פתוח לפרויקט המשך עצמאי לפי ראות עיניהם. ענקית משקאות האנרגיה צברה שעות וימים עם ה- Valkyrie ואפשר לדעתם ליישם אותם גם במכונית הבאה: "מי יודע", אומר הורנר. "כמובן ששיתוף הפעולה עם אסטון מרטין הגיע עכשיו לסיומו בפורמולה 1 אז אנחנו חייבים לראות מה יהיה הצעד הבא. למדנו כל מיני שיעורים מורכבים אודות תכנון מכונית-על עם Valkyrie וחבל לא להשתמש בהם במשהו מטורף עם יכולות דמיוניות".

רדבול תצטרף למעגל יוקרתי של קבוצות פורמולה 1 להן מכוניות כביש, כמו למשל מקלארן שהלכה באותה הדרך והפכה לסיפור הצלחה. מקלארן F1 המקורית, המיתולוגית משנות ה-90 נראתה לזמנה כמו פרויקט חד פעמי, מפגן אמנותי של טכנולוגיות, איזון וכוח, אך כעת מותג מכוניות הספורט הבריטי הפך לחלק בלתי נפרד מקהילת מכוניות הקצה עם הפצה גלובלית. לא מן הנמנע אם כך שרדבול תחקה את מקלארן ובנוסף להיותה יצרנית בספורט המוטורי תהפוך למותג רכב שמחזק את אישיותם של נהגי הפורמולה 1 של הקבוצה ואת ההישגים של רדבול בענף.