$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

האם נחווה עליית מחירים למשחקים בדור הבא?

מנכ"ל 2K סטראוס זלניק מגיב על הקפיצה בעלות של NBA 2K21: "המחיר תואם את איכות החוויה"

מתן בן ישי
מתן בן ישי  05.08.20 - 12:48

תגיות: NBA 2K21

אין ספק כי השנה שחקני הקונסולות נמצאים במצב מעט בעייתי, מכיוון ומדובר ב"דור מעבר": משחקים כמו פיפ"א ו-NBA 2K עתידיים לצאת לדור הנוכחי, וכעבור חודשיים-שלושה-ארבעה-חודשים, הם צפויים לצאת גם לקונסולות הדור הבא. כמובן שלא מדובר רק במשחקי ספורט, אך EA כבר הכריזה כי שחקנים שירכשו עותק של פיפ"א או מאדן יזכו לשדרוג אוטומטי בדור הבא.

חברת 2K לעומת המתחרות, נוקטת בגישה פחות פופולארית, ומחייבת את השחקנים לקנות את המשחק מחדש בתוספת של עשרה דולרים נוספים. זאת אומרת שבדור הבא, 2K21 יעלה 70 דולרים במקום 60.  רק אלו שיקנו את גרסת ה"ממבה" שמוקדשת לזכרו של קובי בראיינט (ועולה כ-100 דולרים) יזכו להנות מעדכון "חינמי" לדור הבא.

אותה ידיעה גרמה לזעם ברשת, וכעת מנכ"ל 2K סטראוס זלניק מגיב באופן רשמי בראיון: "לא הייתה עליית מחירים עבור משחקים מהשורה הראשונה כבר זמן מה, למרות שככל שהזמן עובר, נהיה הרבה יותר מסובך לפתח את הכותרים הללו. אני חושב שהערך שאנחנו מציגים לצרכנים זוהי חוויה שניתן לחוות רק בדור הבא, לכן המחיר מוצדק".

לאחר מכן, נשאל סטראוס האם לדעתו כל תעשיית הגיימינג צריכה להעלות את המחירים של משחקי הטריפל איי החל מהדור הבא, והאם על הצרכנים לקבל את רוע הגזירה: "מין הסתם אני מדבר אך ורק בשם חברת 2K, ולא מצפה להיות הדובר של התעשייה. המחיר תואם את איכות החוויה, ואנו מעוניינים לספק את החווייה הטובה ביותר. בהתחשב בכך שלא הייתה עליית מחירים זה זמן רב, מדובר בעליית מחיר צנועה ל-NBA 2K21".

אז בשורה התחתונה, האם אנו נחווה עליית מחירים בדור הבא? לפי סטראוס בעצמו: "אנו נכריז על כל כותר בנפרד, ואנו נתמחר בהתאם לפי האיכות של המשחק. עלויות הפיתוח רק קפצו עם השנים, וחוויית המשתמש לא נפגמה, אלא רק גדלה. אני בטוח שהחוויה שיספק 2K21 תהיה לא פחות ממדהימה ותצדיק את העלייה במחיר".

האמירה של סטראוס לא חדשה. רק ביוני האחרון התבטא בצורה דומה שון ליידן, שהיה אחראי על חטיבת המשחקים של סוני. ליידן ציין כי תהליכי הפיתוח נהיו ארוכים יותר ויותר לאורך השנים, ולאט לאט המודל הכלכלי מפסיק להיות משתלם עבור החברות במידה והן מוכרות את המשחקים במחיר מקסימלי של 60 דולר. ליידן אמר כי המשחקים כיום צריכים להיות קצרים יותר, או שעליהם לעלות במחיר.