$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הפיפ"א אולטימייט טים מהווה 30% מהרווחים של EA

החברה הכניסה 1.62 מיליארד דולר ב-2021, ולא נראה שניתן לעצור את העלייה משנה לשנה

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  30.05.21 - 17:51

תגיות: EAFUTפיפא

מצב האולטימייט טים הוא מצב המשחק הפופולארי ביותר במשחקי פיפ"א, UFC, NHL, ומאדן NFL, וזהו לא סוד שזהו גם מכונת הכסף הכי משמעותית של EA. כעת נראה שהחברה שוברת את השיאים של עצמה כאשר היא מפרסמת את הדו"חות הפיננסיים המכילים את כל ההכנסות של החברה, ואנו נחשפים פעם נוספת למספרים המטורפים ש-EA מרוויחה. >>>לחצו כאן על מנת לעבור לדו"ח המלא<<<

לפי הדו"ח, מצב האולטימייט טים הוא השירות הרווחי ביותר עבור EA, ונכון לשנת היא הרוויחה כ-1.62 מיליארד, כאשר הוא מייצג כ-29% מרווחי החברה. אם מסתכלים על הנתונים משנים שעברו, ניתן לשים לב כי הרווחים רק גדלים משנה לשנה: בשנת 2020 EA הרוויחה 1.49 מיליארד דולר,  ואם  נתייחס לשנים קודמות, מדובר בקפיצה משמעותית של ל-120 מיליון דולר משנת 2019, שבה הרווחים הסתכמו ב-1.37 מיליארד דולר.

זאת למעשה השנה הרביעית ברציפות בה EA הרוויחה יותר ממיליארד דולר רק ממצב האולטימייט טים, כאשר בשנת 2018 עברה את רף המיליארד לראשונה כשהרוויחה 1.18 מיליארד דולר. לפני כן, בשנים 2017 היא הרוויחה כ-775 מיליון דולר, בשנת 2016 הרוויחה כ-660 מיליון דולר, ובשנת 2015 הרוויחה כ-587 מיליון דולר.

מצב האולטימייט טים מאפשר לשחקנים להרכיב את קבוצת החלומות שלהם על ידי זכיה או רכישה של חבילות קלפים המכילות את השחקנים. מצב המשחק הושווה להימורים לא חוקיים במדינות רבות ברחבי העולם כמו בלגיה והולנד, מכיוון והשחקנים אינם מודעים לאילו קלפים לצפות בכל חבילה, והתוצאה רנדומלית.

זה מוביל את השחקנים למצב בו הם נאלצים לחרוש על המשחק, או לרכוש מטבע דיגיטלי תמורת כסף אמיתי, וכך לקנות חבילות נוספות. ההתנהלות של המצב וההתמכרות של המשתמשים כבר הוכחה לאחר שהושוותה להימורים.

בדו"ח עצמו EA מתייחסת לסוגיה ונכתב: "הצמיחה והגדילה של סחר אלקטרוני, פריטים וירטואליים ומטבע דיגיטלי עוררו קריאות עבור תקנות חדשות שהביאו ליישום חוקים שהגבילו את מכירת המוצרים והשירותים שלנו. למשל, ארגונים ממשלתיים הטילו חוקים ותקנות על מכניקות משחק שנכללות בכותרי החברה, כולל מצב האולטימייט טים השייך לזכייניות הספורט שלנו".

בדו"ח התייחסו גם לעובדה שבשנה שעברה החברה נקנסה בכ-10 מיליון יורו על שימוש במכניקות המשחק של האולטימייט טים לאחר שהפרה את החוקים עבור הימורים לא חוקיים בהולנד: "ערערנו על צו בית המשפט המחוזי, והחלטת הרשות ההולנדית מושעה נכון לכעת. אנו לא מאמינים כי להשלכות התפעוליות והכספיות יהיו השפעה שלילית מהותית על הדוחות הכספיים שלנו, ואיננו סבורים כי המוצרים והשירותים שלנו אכם מפרים את החוקי ההימורים".

בדו"ח קיימת התייחסות ברורה לתחרות הגוברת בעולם הגיימינג, וכיצד חוסר תפקוד של האולטימייט טים יכול להשפיע על הכנסותיה EA. התחרות מגיעה לא רק ממשחקי ספורט מתחרים כמו NBA 2K או פרו אבולושן, אלא למעשה כל משחק שבו אנשים יבלו את זמנם שהוא לא במצב ה-FUT: "כל אירוע או נסיבות חדשות שישפיעו לרעה על האפשרות שלנו לספק תוכן עבור האולטימייט טים ישפיעו לרעה גם על הדו"חות הכספיים שלנו במידה לא פרופורציונאלית".

מצב האולטימייט לא מפסיק למשוך אליו אש, ורק בחודש שעבר נחשפה אסטרגטיית השיווק של EA, ומסמך פנימי שקיבל את הכינוי "חמישה דברים שאתם צריכים לדעת" הציג כיצד בחברה מעוניינים "לכוון" את השחקנים ישירות אל מצב האולטימייט טים על מנת להמשיך ולהגדיל את ההכנסות, למרות ש-EA הכחישה את הטענות יותר מפעם אחת.

הנושא תופס  תאוצה גם במדינות כמו אנגליה וגרמניה החלו לחקור את "מכניקות ההפתעה" כפי שמכנה אותן EA, והחלו לחוקק חוקים נגדם. גם אזרחים בקליפורניה וקנדה הגישו תביעה יצוגית כנגד EA ומצב האולטימייט טים המועדדים לטענתם הימורים לא חוקיים, כך שיותר ויותר מודעות לנושא מתפתחת ככל שהזמן עובר.

בחודשים האחרונים התמודדה החברה גם עם הפרשה שזכתה ברשת לכינוי EAGate - שבה נחשף כי עובד של החברה מכר לשחקנים קלפי אולטימייט טים באופן ישיר בסכומים של אלפי יורו עבור קלף אייקון בודד. בנוסף, לא מעט שחקנים מתלוננים ברשת כי EA "משנמכת" את הערך והביצועים של הקלפים על מנת למשוך ולעודד את השחקנים שירכשו עוד ועוד חבילות.