$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פולקסווגן תשלם מחיר: תתכווץ בשנים הקרובות

אם למישהו היה ספק שפרשת ה"דיזל גייט" לא תשאיר צלקות עמוקות בפולקסוואגן, אז המציאות תוכיח אחרת

מערכת עולם הרכב  23.06.16 - 15:00
ריח זיוף נתוני פליטת המזהמים של פולקסוואגן שזכה לכינוי פרשת ה"דיזל גייט" עדיין מרחף באוויר. יצרנית המכוניות הגרמנית תמשיך ללקק את פצעי הפרשה בשנים הקרובות ולצד הנזק הכלכלי האדיר בשיעור מאות מיליארדי דולרים ניכרת גם פגיעה בתדמית החשובה שלה כיצרנית קפדנית במיוחד ואמינה. קברניטי התאגיד השני בגודלו בעולם יושבים על המדוכה ללא הרף בניסיון לחלץ את העגלה מהבוץ ולתקן את הנזקים בכל המישורים. בסופו של דבר לא יהיה מנוס משינוי תפיסה בטווח של עשר השנים הבאות (לפחות) והאוניה הענקית שעל סיפונה מותגים רבים ודגמים אין ספור, תצטרך לחשב נתיב מחדש בחיפוש אחרי חוף מבטחים.
 
קצרה היריעה מלפרט את השינוי המשמעותי שהחברה ניצבת בפניו בכל רמות ההתנהלות שלה. רוב הפעולות תהיינה פנימיות ונסתרות מן העין כחלק מהפקת הלקחים על מנת שפרשיות מהסוג הנ"ל לא תחזורנה, אולם פעולות אחרות אינן ניתנות להסתרה כמו פיטורי עובדים וצמצום פעילות ייצור ושיווק וכמובן צמצום צי הדגמים של החברה לכל אורך שדירת המותגים. על פי ידיעות שמגיעות מוולפסבורג שבגרמניה, אחת ההחלטות המידיות היא קיצוץ של לא פחות מ-40 דגמים המיוצרים כיום מכל המותגים של החברה עד לשנת 2025. מצד אחד מדובר בהחלטה דרמאטית וכואבת כאשר מנגד אנו עדים להשקת וחשיפת דגמים חדשים בפולקסוואגן, סיאט, אאודי וסקודה אך זה המקום לציין כי הדגמים המושקים בחודשים האחרונים ואלה שיושקו במהלך חצי השנה הבאה הם דגמים שהיו בתהליך פיתוח שהגיע לשיאו והם היו בתכנית העבודה ואין קשר בינם לבין הדגמים שיקוצצו.
 
עתיד מנועי הדיזל של התאגיד כנראה נחרץ והחברה תעבור בעתיד למנועים היברידיים וחשמליים לצד מנועי בנזין. המהלך הזה נועד לשדר מסר לעולם כי פולקסוואגן תלך רחוק ותתקן את הנזק הסביבתי שמנועיה יצרו על ידי ייצור מכוניות ירוקות בכמות שתפצה על הנזק המצטבר ואף למעלה מכך. התאגיד כולל שמונה מותגים של מכוניות (פולקסוואגן, בנטלי, פורשה, למבורגיני, בוגאטי, אאודי, סיאט, סקודה) המפיקים יחד לא פחות מ-340 דגמים שונים ומספקים מקור הכנסה לעשרות אלפי אנשים ברחבי העולם כולו ובמיוחד באירופה ובדרום אמריקה. קיצוץ של 40 דגמים עד שנת 2025 יביא לחיסכון של 1.5 מיליארד יורו שהם חלק קטן מאוד בתיקון הנזק הכלכלי שמוערך במאות מילירדי יורו בסך הכול. מעבר למפעלי הרכב הנ"ל יש בבעלותה של פולקסוואגן גם את יצרנית האופנועים דוקאטי ואת יצרנית המשאיות והאוטובוסים סקאניה.