$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מיצובישי תהיה הכוכב החדש של עולם הרכב

קרלוס גון, נשיא רנו-ניסאן רוקם תכנית ענק למיצובישי. שווה לעקוב

בועז קורפל
בועז קורפל  24.10.16 - 15:00
תכנית ענק בדרך
תכנית ענק בדרך

הרכישה של השנה
לפני שישה חודשים בוצע אחד המהלכים המעניינים בעולם הרכב כאשר רנו-ניסאן רכשה את יצרנית הרכב היפנית מיצובישי ושילמה 2.2 מיליארד דולאר עבור 34 אחוזים מהשליטה בחברה היפנית. עד היום לא נראו סימנים לעתידה של מיצובישי והספקולציות התעופפו לכל עבר אך כעת הערפל התפזר עם הודעתו של קרלוס גון, נשיא רנו-ניסאן כי הוא הכין תכנית ענק לפיתוח וקידום המותג היפני שיהפוך לכוכב חדש בשוק הרכב העולמי. מיצובישי נטשה בשנים האחרונות את עולם ההנעה הרגילה (מנועי בנזין) ועברה להתמקד בתחום ההנעה החשמלית בטכנולוגיית פלאג אין הייבריד והטכנולוגיה הזאת היא אחד המשאבים הגדולים של החברה היפנית. גון אמר לעיתונאים בפריז כי אין עדיין החלטה איך המותגים ישולבו אך ככל הנראה שהחברות היפניות ניסאן-מיצובישי יפעלו יחדיו ואילו רנו הצרפתית תהנה מהפירות של העבודה המשותפת כפועל יוצא.
 
התאגיד הכי צומח בשוק הרכב
תאגיד רנו-ניסאן לא מפסיק לגדול בשנים האחרונות ותחת ניהולו הקפדני של גון, התוצאות בשטח מדברות בעד עצמן. אחרי הרכישה של ניסאן על ידי רנו לפני למעלה מ-15 שנים, הגיעה ההשתלטות המלאה על דצ'יה הרומנית והמכוניות המוצלחות של החברה שמככבות בעולם הלואו קוסט, מתמקדים עכשיו בהעמקת האחיזה בחברת הרכב הרוסית אוטו וואז ובמיצובישי.

בתאגיד קיימות היום לא פחות משש יצרניות רכב: רנו, ניסאן, אינפיניטי, דצ'יה, אוטו וואז ומיצובישי. "פנינו מופנים לארה"ב עם מיצובישי" אמר גון לעיתונאים בפריז. "היעדים שלנו ושל מיצובישי הם אותם יעדים מבחינת התפיסה הטכנולוגית ולכן שיתוף הפעולה יהיה מצוין ויניב פירות טובים. התחרות של ניסאן ומיצובישי הייתה ביפן, הודו וארה"ב וכעת נפעל ביתר שאת למזג את החברות ולהגביר את נוכחותנו בשווקים הללו".

מתי כל זה יקרה?
מיצובישי למעשה מייצרת מזה שנים מכוניות קטנות עבור ניסאן בשוק היפני בלבד ונראה שהתהליך הזה יימשך, אולם ההחזרה של ההשקעה והכסף הגדול באמת יגיעו רק בעוד כמה שנים אחרי שמחלקות העיצוב וההנדסה יעבדו בשיתוף פעולה עמוק יותר ומחלקות התפעול והייצור יקבלו את המשימות להתחלת ייצור מכוניות מדגמים חדשים. גון לא נקב בתאריכי יעד להופעתן של מכוניות ראשונות אך אנליסטים בעולם הרכב מאמינים כי בשנת 2019 נראה כבר אבי טיפוס משותפים שיהפכו לאחר שנה או שנתיים לדגמים סדרתיים.