$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קארטינג 1: סבב הפורמולה מגיע להונגרורינג

המסלול הפתלתל עשוי לגרום למעט עקיפות, אך להמילטון זה לא עומד להפריע. הכל לפני המירוץ בהונגריה

משה פינצ'בסקי  22.07.16 - 16:35
עומד להיות חם בהונגריה (getty)
עומד להיות חם בהונגריה (getty)

חם בהונגריה. כל שנה בשיא הקיץ, מגיע סבב הפורמולה 1, בין כל המירוצים במסלולים הקלאסיים הטובים והנחשבים בעולם, להונגרורינג הקטן והפתלתל. המילטון קרא לו מסלול הקארטינג של הפורמולה 1, אבל איירטון סנה היה פחות מנומס ואמר שזה עוול שמקבלים את אותו מספר נקודות כמו במקומות כגון ספא.

המסלול במדינה ממזרח אירופה היה פריצת דרך ראשונה לפורמולה 1 מעבר למסך הברזל הסובייטי ב-1986. מאז דברים כמובן השתנו ללא היכר, אבל המסלול הקטן נשאר בסבב בגלל הפופולריות שלו בקרב המבקרים. אין מסלול אחר בסבב שיכול להתחרות במחירים של ההונגרורינג בכרטיסים ובלינה. המרחק הקצר ממרכז היבשת מאפשר לאוהדים שרוצים לחסוך, להגיע אליו מכל רחבי אירופה, כולל פינלנד, כדי לצפות במירוץ מהסבב מבלי לקחת משכנתא.

ההונגרורינג הוא מעין אתנחתא קומית באמצע כל המסלולים הכי רציניים בסבב. השוני העצום שלו מאפשר גם הפתעות. כך למשל ב-1990 טיירי בוטסן בויליאמס החזיק אחריו רכבת של מכוניות במשך כל המירוץ כולו, ממש כמו וילינב בחרז 1981. אין מסלול כה קשה לעקיפה, מלבד מונאקו, אולם, בהפוך על הפוך לפעמים דווקא כאן יש עקיפות כמו מנסל שניצח ב-1989 במירוץ יבש, לאחר שזינק מהמקום ה-12. דוגמאות נוספות לכך קיבלנו בעקיפה המהממת של נלסון פיקה על סנה ב-1986 (שיפשפנו את העיניים שכן פיקה לא היה ידוע כעוקף גדול) או הניצחון הראשון של ג׳נסן באטן ב-2006 בתנאים משתנים אחרי שזינק מהמקום ה-14.

לאורך השנים נעשו מעט שינויים במסלול בניסיון להקל מעט על עקיפות, אבל ב-2003 לא האריכו מספיק את ישורת הזינוק ובאופיו נשאר המסלול פתלתל והדוק, תוך שהוא דורש מקסימום הצמדה אווירודינמית, כך שמכוניות מתקשות להישאר צמודות בפניות, וככמובן, בשל כך הן מתקשות לייצר עקיפה. רוב העקיפות מתרחשות מטעויות של המוביל או מבעיות צמיגים על המסלול הרותח מחום בדרך כלל. אם היו מאריכים את הישורת בכ-300 מטרים נוספים, ייתכן שהבעיה הייתה נפתרת, שכן ההצמדה המקסימלית גם יוצרת סליפסטרים חזק, אבל מצד שני לפעמים דווקא נעים לראות מכונית איטית מחזיקה מכונית מהירה יותר מאחוריה.

ניקו רוזברג מגיע להונגרורינג עם יתרון נקודה אחת בלבד על פני לואיס המילטון, אך הבריטי נושא איתו עדיין את עננת המנוע האחרון. לא ניתן להכחיש ששוב אלוף העולם לשעבר נמצא עם המומנטום לאחר שני נצחונות רצופים ובמיוחד לאור המירוץ המלהיב שלו בסילברסטון מול הקהל הביתי האוהד. יתר על כן, ההונגרורינג הינו שטח ציד אהוב על המילטון. הוא ניצח כאן 4 מתוך 9 המירוצים שהשתתף בהם. לא סתם הוא השווה את המסלול לקארטינג, בו כה הצטיין.

מנגד רוזברג, טרם ניצח כאן, אך בוודאי חושב לעצמו שכל מה שהוא צריך לעשות זה להתרכז בעצמו ופשוט לחכות שלהמילטון ייגמרו המנועים. כל תקלה שתקרה לאחד מהם עשויה בקלות לעלות ביוקר, שהרי עקיפה על המסלול הזה היא אירוע היסטורי.

אם נתמקד בבחינת בחירת הצמיגים של הקבוצות, ניווכח שפרארי בחרו להמר על זוג טרי נוסף של צמיגי הסופר סופט, בעוד שלא במפתיע, פורס אינדיה מהמרים על זוג של צמיגי המידיום. כעת עדיין לא ברור האם סרחיו פרז וניקו הולקנברג ינסו לסיים את המירוץ עם החלפה אחת בלבד? וכן כמה החלפות מתכננים בפרארי?

מה שבטוח הוא שקר לא יהיה בהונגריה, אם כי התחזית כרגע היא לסוף שבוע נוח יחסית. התחזית הצפויה על המסלול היא שאם תיהיה בעיה למרצדסים זה יבוא דווקא מכיוונם של אחד מנהגי רדבול ולאו דווקא מפרארי. הדירוג פה מכריע (מלבד הזינוק עצמו) ולכן פרארי חייבים ביצועים אופטימליים בהקפת דירוג אחת, דבר שלא הצליחו לעשות עד כה. לעומתם, ברדבול הוכיחו שמבחינת התנהגות המכונית והצמדה, הם המתחרים האמיתיים של מרצדס ושוב, דבר לא ישמח את המילטון כמו איזו מכונית רדבול אחת או שתיים בינו לבין רוזברג.