$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מודרני: מבחן דרכים לימאהה טרייסר 700

על פלטפורמת ה-MT-07 המוצלח, בימאהה משחררים דגם ספורט-תיור זול שמתאים מאוד לשוק הישראלי

אביעד אברהמי, פול גז  20.10.16 - 09:57
(צילום: אסף רחמים)
(צילום: אסף רחמים)

תגיות: מבחני דרכים

על ההצלחה של סדרת ה-MT של ימאהה נשפכו כבר הררי מילים. כבר 3 שנים שה-MT-09 וה-MT-07 מגדירים מחדש את אופנוענות התקציב הגדולה, והמכירות בשמיים – צמד הכלים האלה נמצאים בראש מצעד המכירות ברוב אירופה, וגם אצלנו בישראל.

היתרון של ימאהה טמון בין היתר בעובדה שכל אחד מהכלים העירומים האלה הוא פלטפורמה לכלים נוספים – דגם XSR רטרו ודגם טרייסר – ספורט תיור, והטרייסר 700 הוא הדגם האחרון שהגיע ארצה, כאמור על פלטפורמת ה-07.

המנוע והשלדה נלקחו ישירות מה-MT-07, אולם שינויים רבים נעשו כדי לתת לטרייסר תכונות ספורט-תיור. הזרוע האחורית הוארכה ב-50 מ"מ כדי לשפר את היציבות של השד המקורי, הבולמים הוקשחו כדי להתמודד עם תוספת המשקל, מיכל הדלק גדל ל-17 ליטרים כדי לאפשר מרחקים גדולים יותר בלי תדלוק, המושב מרווח יותר, וכל עבודת הגוף עוצבה מחדש ונוספה חזית גדולה עם צמד פנסים ומיגון רוח, שוב, לצורך יכולות התיור.

הבסיס הספורטיבי כבר מגיע מה-MT-07, שהוא אופנוע מהנה מאוד לרכיבה. החיסרון הגדול שלו היה גודל פיזי קטן, ואת זה פתרון מצוין בימאהה. הטרייסר כבר נותן תחושה גדולה יותר, ואפילו בוגרת. המושב גבוה יותר ונוח (אך עדיין אין בעיה להגיע עם 2 רגליים בטוחות לקרקע) כך שיש מרווח גדול יותר לרגליים, הכידון הוגבה והתקרב לרוכב כך שהתנוחה מרווחת יותר, והחופה הקדמית נותנת את התחושה של אופנוע תיור גדול. רק הכידון הצר מזכיר שעדיין מדובר באופנוע בגודל בינוני.

למרות שאם מפרקים את הטרייסר 700 מקבלים אוסף חלקים ברמה בינונית, החיבור שלהם יחד יוצר מכונה סופר-מוצלחת לטעמנו. מנוע הטווין המקבילי שופע מומנט ובעל שמתחת חיים – לא משהו שאתה מצפה מתצורת המנוע הזה, המתלים שומרים על איזון בין נוחות וספיגה לבין ספורטיביות, הבלמים, על אף פשטותם, עובדים היטב וכוללים גם מערכת ABS, וכל החבילה עובדת נהדר.

כאופנוע ספורט תיור, הוא נבחן בראש ובראשונה בהתנהגותו במרחקים ארוכים, וכאן נמצא היתרון הגדול שלו על-פני ה-MT-07 השובב. הטרייסר מרווח יחסית, נוח מאוד, גם בהרכבה, ומהירות השיוט הנוחה עומדת על כ-150 קמ"ש או רצת יותר. החיסרון שמצאנו טמון במיגון הרוח – שאמנם מעוצב יפהפה, אבל פחות יעיל ושולח מערבולות רוח ישירות אל ראש הרוכב.

בתחום הספורט, החלר הראשון של ה'ספורט-תיור', לטרייסר יש הרבה מה להציע במסגרת אוסף הפשרות של אופנוע תקציב. את זה אנחנו יודעים כבר מה-07, והטרייסר שומר על שמחת החיים של ה-07 ומוסיף עליה גם יציבות בתוך הפנייה. יתרון גדול נמצא במנוע הגמיש שמאפשר לצאת מהפנייה על הגז בדרייב חזק גם אם נמצאים בהילוך גבוה יחסית ובסל"ד נמוך. יש לו רק 75 כ"ס, אבל הוא מנצל כל אחד מהם, והוא גמיש, מאוד גמיש, וחי מצוין על סל"ד הביניים.

בתוך תנועה אורבאנית הטרייסר 700 גם כן מסתדר מצוין. הוא לא גדול מדי, לא גבוה מדי, זווית הצידוד של הכידון מצוינת, ושוב עניין המנוע המוצלח. כך שבסופו של דבר הטרייסר 700 הוא לא רק אופנוע ספורט-תיור אלא אופנוע כלבויניק, כזה שעושה הכל, בטח כשמדובר במדינה הקטנה שלנו.

אם לסכם, אז הטרייסר 700 הוא אחד הכלים החשובים שהגיעו ארצה לאחרונה, דווקא בזכות ההתאמה שלו לשוק הישראלי ולכבישי המדינה. הוא ורסטילי מאוד, החל מרכיבה יומיומית, דרך רכיבה ספורטיבית בכבישים מפותלים ועד רכיבות תיור ארוכות בזוג, הוא נוח, הוא מספק ביצועים טובים – בטח במסגרת אוסף הפשרות של איכות המכלולים, ויש לו הרבה שמחת חיים. ואולי הכי חשוב – המחיר. כמו כל סדרת ה-MT של ימאהה, הטרייסר מתומחר אטרקטיבית – 65 אלף ש"ח הוא עולה, כך שעדיין מדובר באופנוע תקציב. הטרייסר 700, אם תרצו, הוא המחליף המודרני של הסוזוקי ויסטרום 650 ושל הקוואסאקי ורסיס 650 – שני ככלבויניקים שזכו פה בארץ להצלחה אדירה.

• יתרונות: מנוע גמיש, התנהגות, יציבות, נוחות, ABS, מחיר
• חסרונות: מיגון רוח, כידון צר
• שורה תחתונה: ספורט-תיור עם תנוחה זקופה, אופנוע מצוין שמתאים מאוד לכבישי ישראל, ובמחיר מצוין
• מחיר: 64,985 ש"ח )לפני אגרות רישוי(
• מתחרים: סוזוקי ויסטרום 650, הונדה NC750X, קוואסאקי ורסיס 650
• נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, גל ארכובה 270 מעלות, 689 סמ"ק, 8 שסתומים, הזרקת דלק, 75 כ"ס, 6.93 קג"מ, שלדת יהלום מפלדה, בולמים קדמיים טלסקופיים מהלך 130 מ"מ, בולם אחורי יחיד מהלך 142 מ"מ, בלמים קדמיים צמד דיסקים 282 מ"מ, אחורי דיסק 245 מ"מ, מערכת ABS, אורך 2,138 מ"מ, בסיס גלגלים 1,450 מ"מ, גובה מושב 835 מ"מ, משקל מלא 196 ק"ג, מיכל דלק 17 ל', צמיגים 120/70ZR17, 180/55ZR17

http://fullgaz.co.il/