ב.מ.וו: פרטים מלאים על הבוקסר 1,800 סמ"ק החדש

בב.מ.וו חושפים את הנתונים המלאים שמאחורי מנוע הבוקסר הגדול ביותר שאי-פעם ייצרו - בנפח 1,800 סמ"ק

אסי ארנסון, פול גז  02.12.19 - 14:13
תחילת כתבה

ב.מ.וו עמלו קשה לקראת תערוכת מילאנו האחרונה, בה הציגו שני קונספטים סביב משפחת ה-R18 החדשה. כל הסימנים הראו שבב.מ.וו יציגו במילאנו את ה-R18 פיור – הסנונית הראשונה בסדרת דגמי ה-R18 החדשה עם מנוע הבוקסר בנפח 1,800 סמ"ק. בחצי השנה האחרונה חשפה ב.מ.וו קונספט ראשון – R18 – ואף נתנה את המנוע ל-3 סדנאות עיצוב בעולם על-מנת שיבנו סביב המנוע את הפרשנות שלהם לקרוזר גדול בעל מנוע בוקסר (למשל כאן, וגם כאן). אולם בסופו של דבר ב.מ.וו הציגו במילאנו דגם קונספט שני – R18/2.

בבסיס ה-R18 נמצא כאמור מנוע בוקסר חדש בנפח 1,800 סמ"ק, שב.מ.וו, במועד התערוכה, טרם פרסמה פרטים טכניים עליו כמו מומנט והספק, למעט העובדה שהוא מקורר אוויר / שמן. המנוע בגימור אפור-מט, כשראשי המנוע והצילינדרים מצופים בשחור מבריק, והוא מהווה אלמנט מרכזי בעיצוב ה-R18. בסוף-שבוע האחרון חשפו הבווארים את כל הסודות והנתונים מאחורי המנוע, שמקבל, בניגוד למקובל, את כל הזרקורים – וזאת על חשבון האופנועים בהם יורכב בעצמם.

שני צילינדרי האלומיניום מספקים את הנפח המדויק של 1,802 סמ"ק עם קוטר קדח של 107 מ"מ ומהלך בוכנה של 100 מ"מ. נתון ההספק הוא 91 כ"ס (67 קילווואט) המושגים ב-4,750 סל"ד (הקו האדום ב-5,750 סל"ד), והמומנט מרשים ועומד על 16.1 קג"מ המושגים ב-3,000 סל"ד. מעל 15 קג"מ מהם יימצאו בטווח בין 2,000 ל-4,000 סל"ד, על-מנת לאפשר משיכה רציפה כבר מסל"ד רצפה.

מנוע ה-'Big Boxer', כפי שקוראים לו בב.מ.וו, שוקל כמו אופנוע אנדורו ומציב את המאזניים על 110.8 ק"ג, כולל תיבת ההילוכים בת שש המהירויות ומערכת היניקה. אגב הילוכים, בב.מ.וו טוענים שמרבית השימוש נמצא בארבעת ההילוכים הראשונים, ובתוספת תשלום תוצע גם האפשרות להילוך אחורי.

בב.מ.וו מתגאים בכך ששורשיו של מנוע הבוקסר הולכים 70 שנים לאחור בתצורתו הקלאסית – עוד מימי R5 / R51 מהשנים 1941-1936 ו-R51/2 של 1950, שהיה מנוע הבוקסר הראשון של ב.מ.וו לאחר מלחמת העולם השנייה – אך מכילים מרכיבים מודרניים עם ארבעה שסתומים לצילינדר, הזרקה כפולה, וכן תא בעירה ומערכת ניהול מנוע חדשים לגמרי.

כמיטב המסורת, כאמור אצל ב.מ.וו, שני גלי הזיזים נמצאים מעל גל הארכובה ובמקביל. הדבר מאפשר שימוש במוטות דחיף קצרים ומאפשר את אופי אספקת הכוח החלק וגם הפחתת המסה המסתובבת של המנוע שעוזרת להתנהגות הכוללת של האופנוע.

עדיין אין תאריך הצגה פורמלי לאופנוע עצמו, אך אנחנו נוטים להאמין שהגרסה הסדרתית הראשונה של ה-R18 תוצג כבר בתקופה הקרובה, כלומר בחודשים הראשונים של 2020. לאחר מכן יוצגו גרסאות סדרתיות נוספות, וכן אפשרות לכל לקוח לתפור את האופנוע אותו הוא רוצה מתוך קטלוג חלקים נרחב. נמשיך כמובן לעדכן.
הדפס