טויוטה היילנדר החדש נחשף בניו יורק

הדור הרביעי של הרב מכר בארה"ב, מעוצבת יותר וחסכונית יותר עם טכנולוגיה ואבזור חדישים

בועז קורפל
בועז קורפל  18.04.19 - 16:48
טויוטה היילנדר החדש. אולי בישראל (צילום: יצרן)
טויוטה היילנדר החדש. אולי בישראל (צילום: יצרן)
תחילת כתבה
השמועות אודות הגעתו הקרובה של הדור הרביעי של הטויוטה היילנדר החדש הפכו למציאות עם חשיפתו של הרכב שיוצג לקהל לראשונה בתערוכת המכוניות של ניו יורק שתיפתח בקרוב. המכונית היא אחד הקלפים החזקים של טויוטה בצפון אמריקה ובמיוחד בארה"ב ונחשבת לרב מכר ומכאן החשיבות המאוד גדולה שמייחסים בטויוטה לחשיפה הזאת, ממש כשם שהם עשו זאת בשנה שעברה באותה תערוכה עם הטויוטה ראב 4 החדש. המכונית שמיועדת לשבעה נוסעים מגיעה עם מנועי בנזין וגם בגרסת היברידית שנחשבת לחסכונית במיוחד עם 6.9 ליטר לכל מאה ק"מ של נסיעה משולבת עירונית ובין עירונית (14.5 ק"מ לליטר בחישוב מקומי שלנו) וזהו שיפור של 17% בהשוואה להיילנדר ההיברידי הנוכחי. בהיבט האבזור הטכנולוגי, גאים בטויוטה לבשר כי ההיילנדר יהיה הרכב הראשון של טויוטה שיאפשר כסטנדרט שימוש באנדרואיד אוטו ובמערכת אפל קארפליי יחד עם קישוריות של אלקסה והכל דרך מסך מידע ובידור חדש בגודל 12.3 אינץ' (ברמת גימור פלטינום). 
 
על אותה במה בתערוכת ניו יורק ניצב בשנה שעברה הראב 4 החדש שהקפיץ את מדרגת העיצוב שלו למקום גבוה יותר ויש הרואים בו הכלאה עם אלמנטים של לקסוס. גם ההיילנדר החדש מעוצב באותה שפה בדיוק עם חזית חדשה וגריל טרפזי רחב יותר מקודמו. פנסי החזית מרובעים ואלכסוניים ופנסי הערפל בקצות הפגוש הקדמי אינם נמוכים אלא בגובה הקו התחתון של הגריל. המעצבים של טויוטה "התאפקו" לשמור על עיצוב אלגנטי ולא להיסחף יתר על המידה לעיצוב חד ואגרסיבי ומכאן שוב התושה שהמשפחתיות עם לקסוס משפיעה בתחום הזה. המכונית בנויה על פלטפורמת TNGA-K החדשה של טויוטה וזה מבטיח שיפור בהתנהגות הכביש של המכונית וגם שילוב של אלמנטים חדשים מעולמות הבטיחות של טויוטה ומערכת סייפטי סנס. 
 
המנוע הבסיסי מגיע בתצורת V6 בנפח 3.5 ליטר בהספק 295 כוחות סוס ומומנט של 36 קג"מ בקירוב. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומאטית בת 8 מהירויות והכוח יורד לגלגלים הקדמיים אם כי ניתן להזמין את הרכב גם בתצורת הנעה כפולה. לאלה המעוניינים בגרירת ציוד מאחור, נוסיף כי עומס הגרירה שלו הוא 2,268 ק"ג. אם תבחרו בגרסה ההיברידית תקבלו יחידת הנעה בנפח 2.5 ליטר עם 4 בוכנות יחד עם עוד שני מנועים חשמליים כאשר אחד מהם מסייע לאספקת הכוח למכונית והשני משמש כמתנע וכסיוע בבלימה רגרנטיבית. הסוללה של הדגם ההיברידי ממוקמת מתחת למושבים האחרויים אך איננה גורעת מנפח תא המטען של המכונית. חידוש מעניין אחר הוא מחשב לימוד התנהגות נסיעה שמקושר גם למערכת ה-GPS ומטרתו לבדוק כל העת את התנהגות הרכב בהיבט צריכת דלק ביחס לעומסי התנועה ולוודא שהמכונית תהיה במצב נסיעה הכי אופטימלי לחיסכון באנרגיה. 
 
מערכת ההנעה הכפולה איננה זהה בכל הדגמים. המערכת הבסיסית בהיילנדר עם מנוע הבנזין תדע לחלק את הכוח לגלגלים ביחס שווה 50:50 בעת הצורך כאשר בדרך כלל הכוח יועבר ברובו לגלגלים הקדמיים. לאלה שיבקשו מערכת הנעה משוכללת יותר מציעים בטויוטה (בתוספת תשלום) את מערכת חלוקת הכוח הוקטורית לכל גלגל בנפרד. בגרסה ההיברידית מדובר במערכת הנעה כפולה שונה עם מנוע חשמלי נוסף שמותקן על הציר האחורי של הרכב והוא מופעל עצמאית ומנוהל באמצעות מחשב ותפקידו לסייע לחלק האחורי של המכונית במקרה הצורך בלי קשר לפעולת המנוע מלפנים ממש כמו בראב 4 החדש. 
 
תחום הבטיחות החשוב במיוחד עבור טויוטה מקבל גם הוא שדרוג עם מערכות הבטיחות והסיוע לנהג המוכרות מהדגמים החדשים ובכך ההיילנדר מיישר קו עם אחיו למשפחה. מערכת השמע של המכונית השתדרגה אף היא וכך גם החיבורים לכל מערכות ההפעלה הקיימות למערכת הבידור והניווט כולל ווייז. בטויוטה מציינים כי אפשר יהיה לקבל את המכונית גם בתצורה של 8 מקומות ישיבה בהזמנה מיוחדת וזה כמובן ישפיע על סידור תא הנוסעים. במצב רגיל, נפח תא המטען הוא 456 ליטר לפני קיפול של המושבים בשורה האחרונה. אם תקפלו אותם תקבלו נפח טעינה של 1,150 ליטר ואם כל המושבים יקופלו הנפח יעלה ל-2,076 ליטר. 
 
מיבואנית טויוטה לישראל 'יוניון מוטורס' נמסר ל'עולם הרכב' כי נשקל ייבוא סדיר של הדגם ההיברידי כאשר זה יקבל תקינה אירופית, ובתנאי שהמחיר יהיה תחרותיו דיו לשוק הישראלי.

איך עוקבים אחרינו:

https://www.facebook.com/carworld5/

 פייסבוק

https://www.instagram.com/sport5_car/

אינסטגרם

https://twitter.com/car_world5

טוויטר

 

https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7266&docID=299634&lang=HE

חדש: "עולם הרכב" מעכשיו גם בוואטספ שלכם!

 

הדפס