$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הכליות והטכנולוגיה: מתיחת פנים ל-ב.מ.וו סדרה 5

ב.מ.וו חושפת מתיחת פנים עדינה לסדרה 5 עם שינויים בחטיבות הכוח, עיצוב הפנים והנראות. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים  27.05.20 - 08:30

תגיות: ב מ וו

מבחינה היסטורית, אורך החיים הממוצע של ב.מ.וו סדרה 5 הוא בין שבע לשמונה שנים. כך שזה בהחלט מתקבל על הדעת שכעת היא זוכה למתיחת פנים במחצית הדרך - סביבות שלוש וחצי שנים אחרי שהוצג הדגם הנוכחי ב-2016 עם למעלה מ-600 אלף מכירות מאחוריו. דור ה-G30 של מכונית הסאלון הספורטיבית יוצא לשארית 2020 אחרי מקצה עדכונים מצומצם שמורכב הן משינויים בצד החזותי, הפנימי וגם בחטיבות הכוח, עם דגשים על מנועים היברידיים וקונפיגורציה מותאמת לחשמל. אבל אם יש דבר אחד שלא נוכל להתעלם ממנו, זה גוף הכליות שהורחב והוגבה בהתאם לרוח המשפחתית (אבל למרבה המזל אינו מוקצן כמו ב-סדרה4 הבאה).  

בפן הקוסמטי סדרה 5 המחודשת מיישרת קו עם סדרה 3, והמשמעות היא בתי תאורה מחודדים יותר, פרופיל מהודק,  גרפיקה וסימונים חדשים, תאורת LED מטריקס, פגושים שתרמו לצמיחה קלה באורכה (2.5 ס"מ) ובחלק האחורי בוצע ליטוש והשחרה של יחידות הפנסים, וזהו בערך.

בתא הנוסעים ב.מ.וו נוקטת בגישה מאופקת עוד יותר, אבל מורגשת אם חופרים במקומות הנכונים; כאן אפשר למצוא צג 7 אינץ' או אופציה ל-10.25 אינץ' תודות למעבר למערכת הפעלה של סדרה 7, שמביאה איתה גם ממשקים מתקדמים יותר (הפעלה קולית מתוחכמת), תאימות לאפל ואנדרויד ברשת אלחוטית, מפתח אינטגרלי בתוך הטלפון הסלולרי (אפליקציה) ועוד. חלק מהדיפונים שודרגו וגם המתגים. חידושים אחרים הם בעיצוב גלגל ההגה לו ארגון מחודש של הפקדים, בקרת אקלים עם אופציות מורחבות, הרחבה גם של פונקציות מערכת סטיה מנתיב ועוד. 

גולת הכותרת של ב.מ.וו סדרה 5 היא המצאותה של מערכת 48 וולט עם מתנע-גנרטור בכל מנועי ה-4 וה-6 צילינדרים (היברידי-קל), לצד חיבור מנועים היברידיים נוספים בטכנולוגיית פלאג-אין. השילוב של הגנרטור עם הבטריה מוסיף בערך 11 כוחות סוס, כך שזה מבטיח לנהג תאוצה נמרצת יותר לפרקי זמן מסוימים, אבל גם חסכון בדלק על ידי הפחתת עומסים ממנוע הבערה בשיוט נינוח. המצבר נטען על ידי אגירת אנרגיה מבלימה. 

כשמסתכלים על מפרט המנועים ישנם שלושה מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל. ההספקים בגרסאות הרלוונטיות לישראל ינועו בין 184 כ"ס בגרסת ה-520 ועד 250 כ"ס ב-530 וכלה ב-333 כ"ס בגרסת ה-540. בצמרת תמצאו את מנוע ה-4.4 ל' V8 בגרסת ה-550M הנעה כפולה המפיק 530 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. מקבילו עם מנוע הסולר, ה-550D טרם הופיע וישנם דיווחים שהוא כנראה גם לא יצטרף בעתיד. גרסת ה-M5 טרם נחשפה. 99 אחוז מהמנועים מחוברים אל תיבת שמונה מהירויות אוטומטית.

שתי בשורות מצד חטיבות הכוח ההיברידיות-נטענות; אל ה-530e, לה הספק של 292 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-70 קילומטרים, מצטרף כעת גם דגם ה-545e. זה מחלץ ממנוע 6 צילינדרים 3.0 ל' ומנוע חשמלי תפוקה מקסימלית של 394 כ"ס ו-60 קג"מ עם טווח נסיעה חשמלי למרחק של 56 קילומטרים והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. ב.מ.וו תשווק את דגמי הפלאג-אין הייבריד החדשים גם במרכבי טורינג (סטיישן).

 המחירים באירופה יחלו בגזרת ה-60 אלף יורו. לישראל תגיע במהלך 2021.