$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חשיפה רשמית: קיה ספורטאז' 2022

לקראת תערוכת מינכן מציגים קיה את גרסתו האירופית של ה-SUV הקוריאני. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים  01.09.21 - 12:58

תגיות: קיה

כפי שהובטח בשבוע החולף, קיה שמרה מקום לחשיפת הספורטאז' האירופי ימים אחדים לפני פתיחת שערי תערוכת הרכב במינכן (החל ב-7 בספטמבר). מוקדם יותר השנה הציגה קיה את התמונות הראשונות של הדור החמישי החדש של הספורטאז', שלראשונה מזה כמעט שלושה עשורים, פוצל עם "וריאנט" שנתפר לשוק האירופי. העיצוב של הספורטאז' חולק דמיון רב אל הדגם שכבר הוצג לפני כמה חודשים, אם כי הגרסה האירופית קצרה בהרבה ומשדרת אופי מעט יותר קצבי.

הספורטאז הגדול ביניהם מתהדר באורך של 4.66 מטר ובסיס גלגלים של 2.76 מטר. הספורטאז 'האירופאי לעומתו, נאלץ להסתדר עם אורך מכונית כולל של 4.52 מטר, קצר ב -14 סנטימטרים מאחיו הבינלאומי וארוך יותר בארבעה סנטימטרים מקודמו. בנוסף, בסיס הגלגלים של הספורטאז' הקצר הוא 2.68 מטר, שמונה סנטימטרים קצר יותר מהגרסה הארוכה. עם זאת, בקיה מבטיחים חוויה פנימית מרווחת למדי; שטח המטען הוא 587 ליטר ועד 1,776 ליטר בקיפול שורה שתיים. מרווח הרגליים מאחור הוגדל לכמעט 100 ס"מ (תוספת של כמה ס"מ בודדים). 

כפי שנרמז באיורים, לספורטאז' מבנה דמוי קופה, בעל סיומת אחורית מעט שפופה, המתחברת בקו מותן גבוה אל סבכה שחורה רחבה שנסגרת לצדדים, ולצדה תאורה בצורת בומרנג בטכנולוגיית LED. מאחור פנסי LED, המחוברים ויזואלית יחד באמצעות חגורת פלסטיק מושחרת. יפה או לא, ברור מהיכן מקורות ההשראה. לאחר EV6 החשמלית, זוהי קיה השנייה בשורות היצרן שנוסחה על פי שפת העיצוב של Opposites United, אשר יוצרים קשר חזותי באמצעות אלמנטים שחורים אורכיים. 

סביבת העבודה של קיה ספורטאז' פחות מוחצנת מהאריזה החיצונית שלו. התכנון הפנימי אימץ סורגי אוורור  אנכיים ובשאר הדיפונים שולטים קווים אופקיים, ובסך הכול המראה כולו נראה מוצק וחדיש עם פקדי מגע ומערכת העברת כוח אלקטרונית (ללא ידית הילוכים קובנציונלית). המכשירים הדיגיטליים שלו מתמזגים יחד בלוח מעוקל ורחב, כך גם מסך המידע והבידור. קוטר של 12.3 אינץ' זמינים הן ללוח השעונים הדיגיטליים והן לתצוגת האינפורמציה והתפריטים הראשיים. ניתן יהיה לשדרג את התוכנה בעזרת עדכונים מקוונים (OTA). כמו כל דגמי קיה-יונדאי, הוא עמוס במערכות בטיחות אקטיביות רבות, עם שדרוג של מערכות בלימה אוטומטיות שמסוגלות לתפקד גם בנסיעה לאחור ובערנות מוגברת בכניסה לצמתים.

בשל תקנות זיהום האוויר, הספורטאז' תמיד יהיה מחושמל במידת מסוימת. לדוגמה, רשימת המנועים מתחילה למשל במנוע בנזין 1.6 T-GDI היברידי-קל, 150 כ"ס ו-26 קג"מ, המוצמד להנעה קדמית וככל הנראה תיבת 7-מהירויות דו-מצמדית. מדרגה אחת מעליו היא גרסה היברידית כהלכתה, ה- Sportage Hybrid. יש לו מנוע בנזין 1.6 T-GDI של 180 כ"ס, המקושר למנוע חשמלי חזק של 60 כ"ס ו-28 קג"מ. הספק המערכת הוא 230 כ"ס ו -37 קג"מ במשולב, בעוד הסוללה להייבריד היא 1.49 קוט"ש, או ניתנת לניצול מוגבל של כמה מאות מטרים על חשמל, כפי שנהוג ברוב הדגמים ההיברידיים המסורתיים.

הגרסה החזקה ביותר היא Sportage Plug-in Hybrid וזו כבר מחוברת אל הנעה כפולה. בדיוק כמו ההיברידי הרגיל, יש לו מנוע בנזין של 180 כ"ס אך הספק המערכת הוא 265 כ"ס ו -37 קג"מ בשל המצאו של מנוע חשמלי חזק יותר (91 כ"ס). מארז הסוללות של הספורטאז פלאג-אין הוא 13.8 קוט"ש. לאיזה מרחק קיה תוכל להגיע עם הסוללה הזו, המותג שומר לעצמו בשלב זה. יונדאי טוסון PHEV, בעל אותו כוח הנעה, סוחט 62 קילומטרים מחבילת הסוללות שלו. גרסה חשמלית מלאה לא נלקחה בחשבון מלכתחילה בשל השקתו של ה-EV6.

הספורטאז' החדש מתוכנן לצאת לדרך באירופה בסוף שנת 2021 עם תג מחיר של כ-28-30 אלף יורו, בכפוף לגרסאות. הוא יגיע לישראל במהלך שנת 2022, כך מעריכים בקרב היבואנית המקומית טלקאר.