$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סקר שביעות רצון: וולוו מובילה בחוויה הטכנולוגית

JD פאוור מפרסמים תוצאות סקר מקיף אודות הטכנולוגיות החדישות בכלי רכב. החברה השוודית גרפה ציון גבוה במיוחד. יונדאי בצמרת המותגים העממיים. במקום האחרון - מיני

ניר בן טובים  24.08.20 - 07:45
וולוו. מערכת Sensus מרכזית
וולוו. מערכת Sensus מרכזית

תגיות: וולווקאדילק

ל-JD פאוור, חברה אמריקנית שעוסקת בניתוח מידע מתעשיית הרכב מאז 1968, ארגז כלים גדול של מחקרים וסקרי דעת קהל הבוחנים היבטים שונים בחווית השימוש, האמינות ושביעות הרצון של הנהגים ממותגי הרכב בעולם על פרקי זמן שונים. אחד האספקטים המורכבים שנבדקים בשנים האחרונות הוא החוויה הטכנולוגית ממערכות המידע, הבטיחות והמולטימדיה המודרניות לאור ההתפתחות המואצת של התחום במקביל אל הקידמה בענף המסכים והסלולרי. לפעמים נדמה לנו שהמערכות לא תמיד מובחנות אחת מהשניה, אלא שלפי התוצאות של הסקר האחרון בהחלט יש מי שעושה זאת היטב, פחות מוצלח ובאופן נחות.  

הכותרת של הסקר האחרון היא: "מדידת אחוז הליקויים של המערכות בשלבים הראשונים בשוק", ולמרות זאת אומרים ב-JD שהמידע שמתקבל הוא בשלב שבו המכוניות טרם היו זמינות לקהל הרחב, כך שליצרנים יהיה די זמן לטפל בליקויים לפני הפריסה. הציון ניתן להם תמורת הטמעה אפקטיבית וידידותית ובאיזו מהירות הם מציגים טכנולוגיות חדישות. הציון המקסימלי הוא 1,000 נקודות. 

כפי שניתן לראות בטבלה, וולוו התברגה במקום הראשון עם ציון של 617 נקודות, ואחריה ב.מ.וו, קאדילק, מרצדס ומותג היוקרה של יונדאי, ג'נסיס. מה שמעניין פה הוא שוולוו היא חברת הרכב היחידה שהצליחה לחצות את קו ה-600 הנקודות, אבל אין פה הפתעות גדולות; מותגי היוקרה קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר כי כסף קונה הרבה יותר טכנולוגיה ואמצעים בטיחותיים משוכללים. טסלה אגב לא מרשה ל-JD פאוור לשתף אותה בסקרים בכל המדינות בארה"ב, אבל היא זכתה לציון גבוה מאוד בחלק מהן עם 593 נקודות, עם כוכבית לידו. 

בצד העממי של הטבלה, יונדאי מובילה עם 556 נקודות, ואחריה סובארו, קיה ומותג הטנדרים RAM. יונדאי-קיה זכו גם בעבר לשבחים על מערכות המדיה שלהן כך שזה לא חריג למצוא את הדרום קוריאנים בצמרת הדירוג. מתחת לממוצע של התעשייה פולקסווגן, מיצובישי, טויוטה וגם הונדה. את המקומות האחרונים בטבלה מאכלסים לא מעט מותגים אמריקנים: Jeep, קרייזלר, דודג', פורד ושברולט.  מותג MINI נועל את הטבלה לא רחוק מפורשה עם הציון הנמוך ביותר.

ב-JD בוחנים 34 פרמטרים טכנולוגיים בחלוקה ל-4 קטגוריות גדולות: אנרגיה וקיימות, נוחות משתמש, מערכות בטיחות וכן ממשקים וקישוריות. הנתונים נאספו מ-85 אלף נהגים אחרי 90 ימי נהיגה עבור דגמים שנמכרו במהלך שנת 2020.

בפילוח הנתונים, עולה כי הטכנולוגיה המוערכת ביותר על ידי נהגים נקשרת למצלמות וחיישנים היקפיים. אלה נחשבים בעיניהם למועילים ביותר, בין אם אלה מצוידות במבט "ציפור", חיישני קרבה חכמים והתרעות מפני קרבה מסוכנת לעצמים במהירות נמוכה עם התראות אור-קוליות ורטט. מנגד, הרבה נהגים הביעו ביקורת כנגד הפעלת פקודות באמצעות מחוות ידיים, טכנולוגיה ש-BMW למשל נורא אוהבת וזכתה לציון נמוך עם 36 תקלות ב-100 מכוניות של המותג (על פי סקר אמינות שבוצע לפני כמה חודשים על ידי JD פאוור). עוד נאמר כי רוב הנהגים בכלל לא מעוניינים בנהיגה חצי-אוטונומית - חלק ניכר מהם טוען שאלה מסיחות דעת או מעצבנות ואחרים השיבו שפשוט אי אפשר לסמוך עליהן בכלל.