$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מטעינים רכב חשמלי בבניין משותף? ג'ינרג'י מציגים מערכת חכמה

ספקית עמדות הטעינה ג'ינרג'י תיישב את המחלוקות עם ועד הבית בשבילכם עם בקרת טעינה מתוחכמת

ניר בן טובים  08.12.21 - 13:41

לפי כל התחזיות יעלו על כבישי ישראל כ-10 אלפים מכוניות חשמליות עד סוף שנת 2021, אולי מעט יותר. מדובר בזינוק תלול ביחס לשנה הקודמת, נתון שמחייב מצד היבואנים וספקי הטעינה להערך בהתאם לביקוש הגדל. כידוע, אחוז ניכר מקרב האנשים במדינתנו הצנועה, בשונה מאירופה, אינם מתגוררים בבתים צמודי קרקע עם חצר פרטית בה ניתן להתקין קופסת טעינה חשמלית באין מפריע. רובנו המכריע מבלה את זמנו במגדלי מגורים עם חניונים תת קרקעיים/משותפים המערימים קשיים לוגיסטיים למי שנדרש בהתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי. פעולה שלא פעם גוררת חיכוכים עם הועד או דיירים הדיוטים.  

ישנם הרבה חילוקי דעות שהתגלעו בשנתיים האחרונות בין הצדדים בנוגע לאופן השימוש במרחב המשותף לצרכים פרטיים, העיקרי שבהם הוא הטענת רכב חשמלי. ועד הבית אינו רשאי למנוע מבעל רכב חשמלי להקים עמדת טעינה אלא כן אם מוכיח, מעשית שקיימת סכנה בטיחותית של התחשמלות, ובמקרים אחרים התנגדות יכולה אף לנבוע מסיבות קוסמטיות (אולם קשה יותר להעביר אותה ברוב קולות). כך או אחרת מומלץ לשמור על שכנות טובה ולהשיג הסכמה גורפת מכלל הדיירים, גם אם אין בכך צורך חוקי.  

אחת הסוגיות הטעונות בתחום הטעינה כרוכה בשימוש ברשת החשמלית של הבניין, שהרי אף דייר אינו רוצה לשלם עבור צריכה של דייר אחר או לגלות חשבונות מנופחים. ישנן כיום מספר מצומצם מאוד של חברות שמספקות פתרונות ניהול בישראל לטעינת הרכב החשמלי במגורים משותפים וגם ג'ינרג'י, מספקיות עמדות הטעינה הגדולות במשק מצטרפת אליהן בימים אלה עם מערכת מפיתוח עצמי (החברה מייצרת את רוב המוצרים במפעל המרכזי באשקלון ומחזיקה צוותי הנדסה עם ניסיון בינלאומי). 

החברה תשווק בקרת ניהול חכמה, ייחודית לדברם המותקנת על ידי חשמלאים מוסמכים מטעמם. מדובר ברכזות חשמל המופקדות על ניהול עומסים דינמי, מופרדות לגמרי מהחשמל המסופק לבניין וכאן טמון היתרון הבטיחותי שלה והן הכלכלי. חיוב החשמל נעשה ישירות על ידי ג'ינרג'י מול המשתמש לפי הצריכה שלו בלבד, ובמידה ויתגלה שזרם החשמל המקורי של הבניין לא עומד בעומסים של עמדות הטעינה, תבצע החברה - ללא עלות מצד וועד הבית, הגדלה של הרשת החשמלית. כמו כן, המערכת יודעת לזהות יתרת חשמל לא מנוצלת ולגייס אותה לטעינה. זיכוי בעבור שימוש ברשת החשמלית נעשה על ידי ג'ינרג'י מול ועד הבית.

"ג'ינרג'י ממשיכה לפתח ולספק פתרונות לחסמים בשוק הטעינה. לאחר כ-12,000 התקנות פרטיות במהלכן נתקלנו שוב ושוב במספר רב של חסמים להתקנת עמדות טעינה בבתים משותפים, אנו גאים להציע את המערכת האמורה כפתרון הנכון לטעינה בבניינים משותפים. ג'ינרג'י, חלוצת התחום של טעינת כלי רכב חשמליים, מחויבת להמשיך ולספק פתרונות יצירתיים לטעינה כדוגמת דלקן חשמלי, טעינה בחניונים, מגדלי חניה רובוטיים, רשתות טעינה וירטואליות ועוד", כך אומר רן אלויה, מנכ"ל ובעלים של חברת ג'ינרגי'.